SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Motocykliści wjeżdżają na buspasy

Strona główna Infrastruktura Motocykliści wjeżdżają na buspasy


Warszawskie buspasy będą dostępne dla motocyklistów. Prezydent Warszawy podjął decyzję o dopuszczeniu ruchu motocykli po tych wydzielonych korytarzach transportowych. Zmiany w oznakowaniu zostaną wprowadzone na wszystkich stałych buspasach w stolicy. Pierwsze zmiany organizacji ruchu pojawią się już w kwietniu.

– W praktyce sprawdziliśmy jak dopuszczenie ruchu motocykli wpłynęło na bezpieczeństwo i funkcjonowanie buspasów. Nasze obserwacje prowadziliśmy przez dwa sezony. Ich wynik był jak najbardziej pozytywny. Motocykliści z odpowiednim poszanowaniem potraktowali przywilej jazdy po wydzielonych pasach, a ze strony kierowców autobusów komunikacji miejskiej nie mieliśmy uwag krytycznych – mówi Rafał Trzaskowski, Prezydent m.st. Warszawy.

Pilotaż projektu trwał dwa sezony – od maja 2018 r. do października 2019 r. W tym czasie motocykliści mogli poruszać się po buspasie na ul. Radzymińskiej i al. Solidarności (na odcinku od ul. Krynoliny do H. Rzeszotarskiej) oraz na Trasie Łazienkowskiej (od Alej Jerozolimskich po al. Stanów Zjednoczonych/Ostrobramską). W tym samym czasie Warszawa przeprowadziła kampanię informacyjną „Motocykle na buspasach”. 

Teraz, zgodnie z decyzją Prezydenta m.st. Warszawy motocykle zostaną wpuszczone na wszystkie stałe buspasy w Warszawie. To blisko 53 kilometry wydzielonych korytarzy transportowych, po których dotychczas mogły poruszać się wyłącznie autobusy komunikacji miejskiej, taksówki i Miejski Transport Osób Niepełnosprawnych. W tym celu na znakach pionowych pojawi się dodatkowy napis „MOTOCYKLE” – dziś są tam wymienione BUS, TAXI i MTON. Obecnie przygotowywane są stosowne projekty organizacji ruchu, które po zaopiniowaniu przez Policję będą sukcesywnie wdrażane na ulicach Warszawy. Proces wprowadzania zmian prowadzony będzie w kwietniu i maju. Nowe oznaczenia pojawią się w sumie na ponad 20 ciągach komunikacyjnych. Wśród nich są m.in. pasy na ulicach Belwederskiej, Modlińskiej, Raszyńskiej ale też w Alejach Jerozolimskich. Rozwiązanie to nie będzie funkcjonować na tymczasowych odcinkach pasów drogi wydzielonych dla komunikacji miejskiej, wykonanych m.in. przy okazji budowy II linii metra.

fot: ZDM.

Motocykliści muszą  pamiętać o tym, że zgodnie z przepisami Prawa o ruchu drogowym, będą mogli poruszać się po buspasach, jedynie tam, gdzie dopuszczać to już będą znaki drogowe. Poruszanie się po buspasach, gdzie organizacja ruchu nie została jeszcze wprowadzona stanowić będzie wykroczenie drogowe. 

W przyszłości wszystkie projektowane, stałe buspasy będą dopuszczały poruszanie się po nich także motocykli. Nowe buspasy, w pierwszej kolejności, mają powstać na ul. Puławskiej, Radzymińskiej (w kier. Marek) oraz Bitwy Warszawskiej 1920 r.

Poza Biurem Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy oraz Zarządem Transportu Miejskiego, w pracach nad realizacją tego projektu udział wzięli również przedstawiciele środowisk motocyklistów – Fundacji Jednym Śladem. To działająca od 2010 r. organizacja non profit, której głównym celem jest zwiększenie świadomości użytkowników polskich dróg oraz niesienie pomocy poszkodowanym.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

Wiadomości

Warszawski Transport Publiczny w okresie świąt wielkanocnych

W niedzielę i poniedziałek wielkanocny, 12–13 kwietnia, pojazdy Warszawskiego Transportu Publicznego będą kursowały według zmienionych rozkładów jazdy. Nieczynne będą Punkty...

Moje Miejsce rośnie na Dolnym Mokotowie

Na Dolnym Mokotowie wyrasta Moje Miejsce, wielofunkcyjny projekt realizowany przez Echo Investment. Zaawansowane prace wykończeniowe prowadzone są w całej części...

Umowa na przebudowę ronda Czterdziestolatka podpisana. Remont ruszy za miesiąc

Przebudowa ronda Czterdziestolatka i al. Jana Pawła II to jedna z najdłużej wyczekiwanych przez mieszkańców inwestycji. Drogowcy podpisali umowę na wykonanie...

Wiktor Bater nie żyje. Miał 53 lata.

Dziś zmarł popularny reporter i dziennikarz Wiktor Bater. Przez lata był korespondentem wojennym i reporterem Polsatu News, TVN i TVP z...

Spowiedź na parkingu przed Świątynią Opatrzności Bożej. W samochodzie albo na krzesełku

Opcje są dwie. Można podjechać samochodem albo usiąść na krzesełku w bezpiecznej odległości od księdza. Tak wygląda spowiedź pod Świątynią Opatrzności...

Miasto szuka inwestora dla pawilonu Emilii

Miasto ogłosiło postępowanie na wybór partnera prywatnego, który wybuduje i poprowadzi Nową Emilię. To kolejny krok po powstającym nieopodal Muzeum Sztuki...

Polecane

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...

Rondo Daszyńskiego w cieniu wieżowców

Rondo Daszyńskiego to chyba jeden z największych placów budowy w Europie. W czterech narożnikach tego ronda powstają lub są planowane biurowce o łącznej powierzchni 300...

Krwawe zaćmienie Superksiężyca w Warszawie

W nocy z 27 na 28 września doświadczyliśmy pełnego zaćmienia "Superksiężyca", następna taka okazja przydarzy się dopiero w 2033 roku. Zaćmienie rozpoczęło się o...