Milionowy pasażer w tramwaju do Wilanowa. Kierowcy stoją w gigantycznych korkach.

Z nowych linii tramwajowych 14 i 16 łączących Miasteczko Wilanów ze Śródmieściem, Bielanami i Ochotą skorzystało już ponad milion osób. Dziś do „szesnastki” wsiadł milionowy pasażer.

W piątek, 15 listopada, do tramwaju linii 16 (brygada 2, numer taborowy 4282, kierunek: Miasteczko Wilanów) o godzinie 9:30 na przystanku Metro Świętokrzyska wsiadł milionowy pasażer linii obsługujących nową trasę do Wilanowa. Była to czwarta osoba z dwudziestu, które wsiadły na tym przystanku. Skąd takie dokładne informacje? Z danych Zarządu Transportu Miejskiego, który korzysta z systemów zliczających pasażerów w tramwajach i autobusach.

Trasa na medal

Tramwaje linii 14 i 16 wystartowały 29 października na nowo wybudowanej trasie do Wilanowa. I od razu cieszyły się dużą popularnością wśród warszawiaków – pierwszego dnia wsiadło do nich prawie 75 tys. osób. I nie było to tylko chwilowe zainteresowanie nowością – w niektóre dni powszednie liczba pasażerów wsiadających do tych tramwajów już przewyższa tę z inauguracji. Dotychczasowy rekord padł 14 listopada – było to dokładnie 77 811 osób.

Dla porównania, do tramwajów linii 17, najdłuższej w Warszawie (23,4 km; 49 przystanków), codziennie wsiada 100-110 tys. osób.

Ranking przystanków

Od momentu otwarcia nowych tras niemal połowa pasażerów – ponad 407 tys. pasażerów – podróżowało na „wilanowskim” odcinku nowej trasy (przystanki Miasteczko Wilanów – Goworka).

Na liniach 14 i 16 najpopularniejsze są właśnie nowe przystanki. Wśród 10 z największą liczbą wsiadających pasażerów, aż 7 to te na „wilanowskim” odcinku. Najwięcej osób wsiada i wysiada na dwóch przystankach w ścisłym centrum Warszawy, czyli przy rondzie R. Dmowskiego (ponad 125 tys. wejść i wyjść) i stacji metra Świętokrzyska (ponad 93 tys.), na trzecim miejscu w tym rankingu jest św. Bonifacego (ponad 76 tys.) i dalej kolejno: Dolna, Świątynia Opatrzności Bożej, Miasteczko Wilanów, Goworka, Oś Królewska, Nałęczowska, Hoża.

Do pracy i szkoły

Większą popularnością wśród pasażerów cieszy się  linia 16 – zabiera ok. 75 proc. podróżnych spośród wszystkich korzystających z obydwu nowych linii. Do 14 listopada skorzystało z niej ponad 737 tys. osób (w tym na nowym odcinku prawie 300 tys.) a z „czternastki” ponad 247 tys. (w tym na nowym odcinku ponad 115 tys.).

Największa liczba pasażerów jest przewożona w popołudniowym szczycie, między godz. 16:00 a 17:00 – ponad 10 proc. wszystkich podróżnych; w szczycie porannym jest to ok. 7 proc. Wykorzystanie odcinka „wilanowskiego” w obydwu szczytach jest bardziej zbliżone, co może świadczyć o tym, że ta trasa jest także dobrym połączeniem lokalnym (np. do znajomych czy szkoły), nie tylko w dalszych podróżach do innych dzielnic.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Archicom daje przykład ekourbanizmu budujące Stację Wola i dobrostan jej mieszkańców

0
Jedni chcą mieszkań z dala od miejskiego zgiełku, inni pragną mieć sklepy, usługi, szkoły i pracę w perspektywie krótkiego spaceru lub kilkuminutowej podróży komunikacją...
×