Wieloletnia prognoza finansowa na lata 2014-22 oznacza dla Warszawy nowe inwestycje. Miasto chce zbudować m.in most Krasińskiego, który został odłożony na „lepsze czasy” kilka lat temu. Warszawa w najbliższych latach zainwestuje ponad 25,5 miliarda złotych.
Most Krasińskiego to inwestycja, której budowa jest regularnie odsuwana w czasie. Teraz ma to się zmienić, bo budowa tego mostu znalazła się w planach miasta. Istniał już w przedwojennych planach jako przedłużenie ulicy Krasińskiego. Do koncepcji budowy mostu wrócono dopiero w 2006 roku.
Trasa mostowa ma łączyć ul. Krasińskiego z ul. Matki Teresy z Kalkuty (d. Budowlaną) na Bródnie. Będzie przebiegać od węzła ul. Krasińskiego z Wisłostradą, przez tereny przy KS Spójnia i Wisłę, łącząc się z planowaną trasą o nazwie Trakt Nadwiślański i ul. Jagiellońską, następnie wiaduktem nad terenami FSO i bocznicami kolejowymi do ul. Matki Teresy z Kalkuty.
Zbudują most Krasińskiego, a co z Południowym?
Most Krasińskiego to nie jedyna inwestycja infrastrukturalna, którą planuje miasto. Urzędnicy chcą wydać 7,6 mld zł, w tym 2,8 mld na budowę drogowych połączeń między dzielnicami (w tym właśnie na most Krasińskiego) i 980 mln zł na obwodnicę śródmiejską na odcinku między Rondem Wiatraczna a ul. Radzymińską. Modernizacja sieci wodno-kanalizacyjnej ma pochłonąć 3,8 mld zł.
Nieco pewniejsza jest przyszłość mostu Południowego, który ma połączyć stolicę na wysokości Wilanowa z Wawrem. Pieniądze na te inwestycje mają pochodzić ze środków rządkowych. Jego budowa według planów ma zakończyć się do 2019 roku.