SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Metro zmieniło rozkłady jazdy autobusów na Targówku

Strona główna Infrastruktura Metro zmieniło rozkłady jazdy autobusów na Targówku

Metro dojechało do nowych stacji: Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy,  Trocka i przy okazji kompletnie wywróciło dotychczasowy rozkład jazdy autobusów. Ich trasy i godziny jazdy uległy zmianie.  Oto ich nowe trasy

W tym roku pociągi metra pojadą nowym odcinkiem II linii od Dworca Wileńskiego do stacji Trocka. Dzięki temu możliwy będzie szybki i sprawny dojazd do centrum Pragi, do Śródmieścia i na Wolę z Targówka Mieszkaniowego, ale także – z przesiadką do metra – z Bródna, z osiedli we wschodniej części Białołęki, a także z Marek, Ząbek i Radzymina. Głównym założeniem zmian w układzie linii komunikacyjnych jest zatem zapewnienie dogodnego dojazdu do metra z tych miejsc, przy utrzymaniu wielu bezpośrednich połączeń z centrum Pragi i Śródmieściem.

Zmiany przygotowaliśmy po przeprowadzeniu konsultacji społecznych. Rozpoczęły się one w  połowie kwietnia  od czatu z dyrektorem Zarządu Transportu Miejskiego, potem były spotkania z mieszkańcami, zbieraliśmy także uwagi drogą elektroniczną. Pracownicy ZTM rozmawiali z warszawiakami na pięciu specjalnych spotkaniach na Pradze-Północ, Targówku, Białołęce i w Markach, byli także na Pchlim Targu na Zaciszu, Pikniku Europejskim oraz na posiedzeniu Rady Warszawskiego Transportu Publicznego, komisji Rad Dzielnic Praga-Północ i Targówek. W spotkaniach uczestniczyło łącznie ok. 500 osób, na konsultacyjny adres mailowy wpłynęło ok. 800 wiadomości od mieszkańców, otrzymaliśmy też ponad 300 ankiet, które zostawiono na spotkaniach z nami. Wszystkie przeanalizowaliśmy, a efektem tej pracy jest prezentowany układ komunikacyjny.

Szczegółowe propozycje zmian w układzie komunikacyjnym

Zmiany zostaną wprowadzone po kilku dniach od uruchomienia nowego odcinka metra, tak aby wszyscy mieszkańcy zapoznali się z nowymi trasami i mogli jak najlepiej wykorzystać nowe połączenia. Dokładną datę podamy, gdy będzie już znany termin otwarcia metra. W tym samym czasie co metro uruchomimy nową linię autobusową 269, która umożliwi dojazd do metra mieszkańcom Bródna.

Linia 120:

Autobusy linii 120 dojadą do stacji metra Trocka, zapewniając połączenie z II linią metra mieszkańcom wielu osiedli wschodniej Białołęki. Z ulicy Trockiej pojadą dalej – trasą zmienioną – ale tak jak dotychczas, do ulicy Targowej i Dworca Wschodniego. Trasa z pominięciem ul. Malborskiej, Oknickiej i Lewandów skróci dojazd do metra m.in. mieszkańcom Olesina i Kobiałki.

Przebieg trasy:

OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Zdziarska – Kąty Grodziskie – L. Berensona – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA – Pratulińska – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. Solidarności – Dw. Wileński – Targowa – Kijowska– DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Autobusy linii 120 na trasie podstawowej tak jak dzisiaj kursować będą co 20 minut przez cały tydzień.

Kursy skrócone linii 120 zostaną połączone z linią 256 na trasie: ZAUŁEK-SZKOŁAPKP ZACISZE-WILNO.

Linia 156:

Trasa oraz częstotliwość kursowania linii 156 nie zmieni się.

Przebieg trasy:

METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J. Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota-Roweckiego – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Kołowa – Handlowa – Gorzykowska – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Rybieńska – Zabraniecka – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Linia 256:

Połączenie ze skróconymi kursami linii 120 w jedną linię 256 poprawi połączenie osiedla Wilno z Targówkiem Mieszkaniowym i wschodnim Bródnem. Wraz z linią 120 linia 256 zapewni dojazd do metra mieszkańcom osiedli z okolic północnego odcinka ul. Głębockiej co 10 minut przez cały tydzień.

Przebieg trasy:

ZAUŁEK-SZKOŁA – Zaułek – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA – Trocka – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Swojska – Wierna – PKP ZACISZE-WILNO.

Autobusy linii 256 kursować będą przez cały tydzień co 20 minut.

Linia 160:

Trasa linii zostanie wydłużona na Białołękę Wschodnią aby połączyć ten obszar Warszawy z Trasą W-Z i Śródmieściem po zmodyfikowaniu trasy linii 527.

Przebieg trasy:

DW. CENTRALNY –Emilii Plater – Świętokrzyska – (powrót: al. Jana Pawła II – tunel pod al. Jana Pawła II – jezdnia płn. Dw. Centralnego) – al. Jana Pawła II – al. Solidarności – most Śląsko–Dąbrowski – al. Solidarności – Dw. Wileński – al. Solidarności – Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – METRO TARGÓWEK MIESZKANIOWY – M. Ossowskiego – Handlowa – Pratulińska – METRO TROCKA – Trocka – Borzymowska – św. Wincentego – Głębocka – Jesiennych Liści – Skarbka z Gór – L. Berensona – Głębocka – GRODZISK.

Autobusy linii 160 kursować będą co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza szczytem i w święto.

Linia 162:

Autobusy linii 162 nie będą jeździły na części trasy, która pokrywa się z metrem i dojadą do pętli Pl. Hallera, poprawiając połączenie Pl. Hallera – Dw. Wileński.

Przebieg trasy:

EC SIEKIERKI – Augustówka – R. Statkowskiego – Gołkowska – Powsińska – Czerniakowska – Szwoleżerów – Myśliwiecka – Rozbrat – L. Kruczkowskiego – Tamka – most Świętokrzyski (powrót: most Świętokrzyski – Zajęcza – Topiel – L. Kruczkowskiego) – Wybrzeże Szczecińskie – S. Okrzei (powrót ks. I. Kłopotowskiego) – Targowa – Ratuszowa – Dąbrowszczaków – PL. HALLERA (powrót: Dąbrowszczaków – Inżynierska – Wileńska – Targowa).

Będą dodatkowe kursy skrócone linii 162 na trasie CHEŁMSKA – PL. HALLERA.

Częstotliwość kursowania linii 162 nie zmieni się.

Linia 169:

Trasa linii nie zmieni się.

Autobusy linii 169 kursować będą przez cały tydzień co 20 minut.

Linia 170:

Trasa oraz częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.

Linia 212:

Dojazd do stacji metra Trocka z ulic: Gilarskiej, Samarytanka i Z. Jórskiego zapewnią autobusy linii 212 na nowej dłuższej trasie. Linia ta zastąpi linię 120 w relacji Zacisze – wschodnie Bródno – CH Targówek.

Przebieg trasy:

CH TARGÓWEK – Głębocka – św. Wincentego – Gilarska – Samarytanka – Z. Jórskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA – Pratulińska – Handlowa – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego – 11 Listopada – Namysłowska (powrót: Namysłowska – S. Starzyńskiego) – K. Szymanowskiego – PL. HALLERA.

Autobusy linii 212 kursować będą co 12 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza szczytem i w święto.

Linia 227:

Linia 227 zostanie zastąpiona przez metro oraz linię 269.

Linia 262:

Linia ta na nowej trasie zapewni połączenie południowej i wschodniej części Zacisza ze stacją metra.

Przebieg trasy:

METRO TROCKA –Trocka – Pratulińska – Władysława Łokietka – Krośniewicka – Kościeliska – Radzymińska – Tużycka (powrót: Tarnogórska – Kościeliska) – Potulicka – Łodygowa – LEWINÓW.

Autobusy linii 262 kursować będą co 12 minut w godzinach szczytu oraz co 15 minut poza szczytem i w święto.

Uruchomienie linii na tej trasie będzie możliwe po otwarciu północnego odcinka ul. Pratulińskiej, gdzie obecnie budowane są otwory technologiczne do wydobycia tarcz drążących tunele metra na osiedle Bródno, oraz po wybudowaniu dla tej linii nowych przystanków przez Urząd Dzielnicy Targówek.

Linia 269:

Nowa linia dowozowa do metra z Bródna. Najbliższą stacją metra, do której dojadą, będzie Targówek Mieszkaniowy. W drodze powrotnej przesiadka z metra do linii 269 będzie zapewniona na stacji Trocka  a także na stacji Targówek Mieszkaniowy.

Przebieg trasy:

BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Kołowa – M. Ossowskiego – METRO TARGÓWEK MIESZKANIOWY – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Handlowa – Pratulińska – METRO TROCKA – Trocka – Borzymowska – św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE.

Autobusy linii 269 kursować będą co 10 minut przez cały tydzień.

a4_targowek-768x1085Linia 327:

W dojeździe ze wschodniego Bródna do metra linia zostanie zastąpiona przez linie 120, 160, 212, 256 i 527 z przesiadką do drugiej linii metra.

Linia 345:

Autobusy linii 345 jadące z Ząbek pojadą do najbliższej stacji metra.

Przebieg trasy:

ZĄBKI /MACZKA/ – Gajowa – Kosynierów – gen. S. Maczka – Powstańców – J. Piłsudskiego – Warszawska – Warszawa: Łodygowa – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.

Autobusy linii 345 kursować będą częściej w godzinach szczytu – co 15 minut. Częstotliwość kursowania poza szczytem nie zmieni się.

Linia 412:

Linia będzie połączona z E-7 na zmienionej trasie. Autobusy 412 połączą Lewandów, ul. Oknicką, Głębocką z Dworcem Wileńskim i Dworcem Wschodnim.

Przebieg trasy:

GRODZISK – Głębocka – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka – Toruńska – Marki: al. Armii Krajowej – al. marsz. J. Piłsudskiego – Warszawa: Radzymińska – al. Solidarności – Dw. Wileński – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Autobusy linii 412 kursować będą co 20 minut w godzinach szczytu.

Linia 512:

Trasa linii 512 zostanie wydłużona do Dworca Wschodniego.

Przebieg trasy:

GILARSKA – Gilarska – Rolanda – Codzienna – Młodzieńcza – Radzymińska – al. Solidarności – Dw. Wileński – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).

Częstotliwość kursowania linii 512 nie zmieni się.

Linia 517:

Zmieni się trasa linii 517. Podziemna kolej przejmie obsługę połączenia pomiędzy Targówkiem Mieszkaniowym a Śródmieściem. Dlatego autobusy tej linii będą jeździły na krótszej trasie, co pozwoli na lepszą regularność jej kursowania.

Przebieg trasy:

URSUS-NIEDŻWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Warszawska – Władysława Jagiełły – Lalki – Cierlicka – T. Kościuszki – M. Spisaka – Kompanii AK „Kordian” – K. Pużaka – W. Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Kleszczowa – Łopuszańska – Al. Jerozolimskie – ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” – Kopińska – Grójecka – pl. A. Zawiszy – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – Świętokrzyska – Marszałkowska – CENTRUM (powrót: Marszałkowska – Al. Jerozolimskie).

Częstotliwość kursowania linii 517 nie zmieni się.

Linia 527:

Linia zmieni się w linię dowozową ze wschodniej Białołęki do metra o wysokiej częstotliwości kursowania. Najbliższą stacją metra, do której autobusy linii 527 (i linii 160) dowiozą pasażerów z osiedla Derby, będzie stacja Trocka. W przeciwnym kierunku przesiadka z metra do linii 527 (i linii 160) będzie na stacji Targówek Mieszkaniowy. Połączenie na Trasę W-Z i do Śródmieścia zapewni linia 160.

Przebieg trasy:

GRODZISK – Głębocka – L. Berensona – Skarbka z Gór – Jesiennych Liści – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA – Pratulińska – Handlowa – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – METRO TARGÓWEK MIESZKANIOWY (powrót: M. Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego …).

Autobusy linii 527 kursować będą co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza szczytem i w święto. Wraz z linią 160 linia 527 zapewni dojazd mieszkańcom osiedla Derby do metra co 5 minut w godzinach szczytu i co 10 w pozostałych porach.

Linia E-7:

Linia będzie połączona z linią 412 na zmienionej trasie. Autobusy 412 połączą Lewandów, ul. Oknicką, Głębocką z Dworcami Wileńskim i Wschodnim.

Linie 140, 340 i 738:

Autobusy linii 140, 340, 738 jadące od strony Marek będą kończyły trasy przy stacji metra Trocka. Pasażerowie podróżujący w kierunku dworców Wileńskiego i Wschodniego będą mieli możliwość przesiadki w ciągu ul. Radzymińskiej do często kursujących linii 412 i 512.

Przebieg tras:

RADZYMIN / CZARNA STRUGA / PUSTELNIK – al. marsz. J. Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.

Autobusy linii 140 kursować będą co 10 minut w godzinach szczytu, co 30 minut poza szczytem i co 30 minut w święto.

Autobusy linii 340 kursować będą w dni powszednie co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 30 minut poza szczytem.

Autobusy linii 738 kursować będą co 20 minut w godzinach szczytu, co 30 minut poza szczytem i co 30 minut w święto. Autobusy na wspólnym odcinku trasy PUSTELNIK – METRO TROCKA będą pojawiać się na przystankach co 5 minut w godzinach szczytu, co 10 minut poza szczytem i co 15 minut w święto.

Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji?  Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

Wiadomości

Deweloper rozjechał trawnik w Morskim Oku

Budowa sześciopiętrowego apartamentowca w miejscu popularnej restauracji Blue Cactus na styku parku Morskie Oko na Mokotowie od samego początku budzi kontrowersje....

Znamy oferty na przebudowę Dworca Zachodniego

PKP PLK otworzyły oferty na przebudowę przebudowę stacji Warszawa Zachodnia. W ramach inwestycji powstanie podziemna część dworca, tunel tramwajowy oraz...

Wybrali projekt dla Mieszkania Plus przy Ratuszowej

485 mieszkań powstanie przy ul. Ratuszowej w Warszawie w ramach programu Mieszkanie Plus. Konkurs na zaprojektowanie tego osiedla wygrała krakowska ...

Aleja Pawła Adamowicza w Warszawie otwarta

W parku Tadeusza Mazowieckiego jest już aleja Pawła Adamowicza, zamordowanego prezydenta Gdańska. Uroczystość nadania imienia miała miejsce na Jazdowie, a wzięli...

Warszawiacy “chcą” wycinki drzew?

Mieszkańcy Warszawy różnorodnie oceniają zasadność wycinki drzew, zależnie od rodzaju inwestycji. Potwierdzają to wyniki nowego sondażu. Przykładowo, większość warszawianek i...

Poseł PiS domaga się uhonorowania Bydgoszczy w Warszawie

Ulicy "Bydgoskiej" w Warszawie domaga się poseł Prawa i Sprawiedliwości Łukasz Schreiber. Zdaniem posła to idealny czas, żeby to zrobić. Powód?...

Polecane

Wygodniejsze kolejowe stacje i przystanki w Warszawie

Nowe windy, platformy, wiaty oraz tablice informacyjne – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają komfort i dostępność kolei dla podróżnych ....

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...

Rondo Daszyńskiego w cieniu wieżowców

Rondo Daszyńskiego to chyba jeden z największych placów budowy w Europie. W czterech narożnikach tego ronda powstają lub są planowane biurowce o łącznej powierzchni 300...

Krwawe zaćmienie Superksiężyca w Warszawie

W nocy z 27 na 28 września doświadczyliśmy pełnego zaćmienia "Superksiężyca", następna taka okazja przydarzy się dopiero w 2033 roku. Zaćmienie rozpoczęło się o...