Tunele o długości ponad 13,5 km i 13 stacji – tak do 2019 r. będzie wyglądała II linia metra. Ruszył przetarg na budowę kolejnych odcinków II linii podziemnej kolejki – trzech stacji w kierunku zachodnim i trzech w kierunku północno-wschodnim.
Najpierw zbudują sześć stacji. Będzie to przetarg nieograniczony w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, w którym każde zadanie stanowi odrębną część. Każda firma zgłaszająca się w przetargu może złożyć ofertę tylko na jeden odcinek: północno-wschodni lub zachodni. Dokumentacja przetargowa zawiera m.in. PFU, gotowe projekty budowlane, badania, decyzje środowiskowe, wzór umowy. Termin składania ofert przewidziany jest na przełom I i II kwartału 2015 r.
W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: „Wolska” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Moczydło” (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.
W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek 1” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Targówek 2” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Wszystkie wyżej wymienione nazwy stacji są robocze, a ich ostateczne brzmienie nadane zostanie uchwałą Rady m.st. Warszawy.
Wiemy, jak będą wyglądały stacje
Rozbudowa centralnego odcinka o kolejnych 6 stacji jest możliwa dzięki przeprowadzonemu w 2012 r. konkursowi na wielobranżowy projekt koncepcyjny rozbudowy II linii metra w kierunku północno-wschodnim i zachodnim. Prace konkursowe złożyło 14 firm, z czego pięć prac dotyczyło I etapu realizacji odcinka zachodniego II linii metra, a dziewięć prac – I etapu realizacji odcinka północno-wschodniego II linii metra.
Główne nagrody w Konkursie otrzymali:
· dla odcinka zachodniego: Biuro Projektów Metroprojekt Sp. z o.o. (firma, która brała udział w projektowaniu I linii metra i przygotowaniu wielobranżowego projektu koncepcyjnego centralnego odcinka II linii),
· dla odcinka północnego-wschodniego: ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o. ILF Consulting Engineers (firma, która przygotowała m.in. projekty realizacyjne odcinka centralnego II linii).
Nagrodzone firmy wykonały koncepcje architektoniczno-budowlane i projekty budowlane. Wydane zostały także dwie decyzje środowiskowe na budowę tych odcinków.
Wszystkie nasze artykuły znajdziesz na Twitterze.
Jesteśmy też na Facebooku. Dołącz do nas, dyskutuj i dziel się opiniami.