REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Malują nowe oznakowanie miejsc parkingowych. Będą nowe strefy płatnego parkowania

Strona główna Infrastruktura Malują nowe oznakowanie miejsc parkingowych. Będą nowe strefy płatnego parkowania

Rozpoczęły się pierwsze prace związane z nowym oznakowaniem miejsc parkingowych na ulicach Pragi i Woli. To przygotowania do zapowiadanego na początek września rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego.

Na Pradze nowa strefa obejmie kilkadziesiąt ulic (ok. 23 km), a na Woli blisko sto (ok. 45 km). Zgodnie z przepisami, aby wprowadzić opłaty, konieczne jest oznakowanie wszystkich miejsc postojowych. Projektowanie nowego oznakowania to ogromna praca, wykonywana obecnie przez zespół projektowy ZDM. Łącznie wszystkich arkuszy z projektami organizacji ruchu jest blisko 450. Największy z nich jest długi na blisko 3 metry. Wszystkie ułożone w jednej linii miałyby ponad 2 kilometry długości.

Dla każdej ulicy przygotowywany jest projekt nowej stałej organizacji ruchu w dwóch wariantach oraz czasowa organizacja ruchu na okres wprowadzania zmian. Podział na dwa warianty wynika z przyjętego sposobu wdrażania strefy. Na 7 września, czyli pierwszy dzień obowiązywania rozszerzonej strefy, przede wszystkim musi być gotowe pełne oznakowanie wszystkich miejsc postojowych. Następnie sukcesywnie będą wprowadzane dodatkowe elementy takie jak azyle na przejściach dla pieszych czy wysepki służące zabudowaniu powierzchni wyłączonych z ruchu.

Pierwsze projekty dla niektórych ulic są już gotowe, dzięki czemu można było przystąpić do ich wdrażania. Przedstawienie tego mieszkańcom w sposób pełny i przystępny będzie możliwe po zatwierdzeniu projektów dla wszystkich ulic.

PĘDZLE W DŁOŃ

W Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego postój jest możliwy jedynie na precyzyjnie wyznaczonych miejscach. Oznacza to konieczność kompleksowego przeglądu oznakowania na wszystkich ulicach, które zostaną włączone w granice SPPN. Odświeżamy wytarte oznakowanie poziome, aktualizujemy znaki drogowe oraz wprowadzamy poprawki w organizacji ruchu. Projekty dla poszczególnych ulic są opracowywane przez ZDM, zatwierdzane przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu i następnie wdrażane na zlecenie ZDM przez Zakład Remontów i Konserwacji Dróg.

Rozpoczęły się już pierwsze prace na kilkunastu ulicach. Szacujemy, że samo malowanie białych linii wyznaczających parkingi pochłonie przeszło 24 500 m² farby. Zaczynamy więc właśnie od malowania nowego oznakowania poziomego określającego przyszłe miejsca postojowe oraz wyznaczania niebieskich kopert do parkowania dla osób niepełnosprawnych. Stawiane są też sztyce, na których później pojawią się nowe znaki drogowe określające zasady parkowania.  Tam, gdzie pełnowymiarowych miejsc nie uda się wyznaczyć,  planujemy stworzenie przestrzeni, na której parkować będą mogli jedynie posiadacze abonamentu mieszkańca.

Równocześnie drogowcy szykują się też do uruchomienia procesu wydawania abonamentów dla mieszkańców nowej strefy. O wydanie dokumentu uprawniającego do bezpłatnego postoju w pobliżu miejsca zamieszkania będzie się można ubiegać w sierpniu.

DLACZEGO STREFA BĘDZIE WIĘKSZA

Pomysł rozszerzenia strefy płatnego parkowania związany był m.in. z uruchomieniem kolejnych odcinków drugiej linii metra, co wyraźnie wpłynęło na sytuację parkingową w obu dzielnicach. Zgodnie z zapowiedziami Rafała Trzaskowskiego, prezydenta m.st. Warszawy, jesteśmy zdeterminowani, aby chronić te tereny przed nadmierną liczbą parkujących samochodów. Doświadczenia, analizy oraz dane z istniejącej Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN) potwierdzają, że wprowadzenie opłat zniechęca część kierowców do wjeżdżania do strefy. Skłania ich również do krótszego postoju, zwiększając rotację i ułatwiając znalezienie wolnego miejsca przyjezdnym oraz mieszkańcom. Druga grupa może skorzystać z zakupu abonamentu, uprawniającego do darmowego postoju w pobliżu miejsca zamieszkania.

Przed wprowadzeniem zapowiadanych zmian zdecydowaliśmy się przeprowadzić konsultacje z mieszkańcami. Konsultacje w obu dzielnicach trwały od 14 października do 10 listopada 2019 r. Podczas spotkań mieszkańcy mogli zapoznać się z analizami, dotyczącymi stopnia zapełnienia miejsc postojowych oraz rotacji parkujących na nich pojazdów. Na podstawie tych danych oszacowano, w jakich godzinach najtrudniej o wolne miejsce parkingowe, a także jaka część kierowców parkuje na tym terenie regularnie, dojeżdżając do pracy.

W 17 spotkaniach konsultacyjnych udział wzięło kilkaset osób – na niektórych frekwencja przekraczała 100 osób. Byli to głównie mieszkańcy danego rejonu, którego dotyczyło spotkanie – w pełnym przekroju wiekowym i społecznym. Zarząd Dróg Miejskich odpowiadał za organizację tych spotkań. Otrzymaliśmy ponad 300 listów i 200 maili, zawierających liczne pytania i uwagi do proponowanych rozwiązań.

Zdecydowana większość uczestników poparła pomysł. Szczególnie widoczne było to na Woli – podczas spotkań mieszkańcy dopytywali o termin wprowadzenia zmian i zasady, jakie będą ich obowiązywać. Były również głosy sprzeciwu, wynikające z przekonania, że SPPN nie rozwiąże problemów z parkowaniem oraz obaw o likwidację możliwości parkowania niezgodnego z przepisami.

Strefa jest stolicy i warszawiakom niezbędna. Ma przede wszystkim chronić potrzeby parkingowe lokalnej społeczności. W drugiej kolejności ma pozwalać na odpłatne parkowanie dojeżdżającym spoza Śródmieścia. Właśnie odpłatność ma wpływ na ograniczenie zainteresowania parkowaniem wśród przyjezdnych, zwiększając tym samym szanse na znalezienie miejsca parkingowego mieszkańcom z najbliższej okolicy.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

Wiadomości

Pętle zakwitną letnimi kwiatami

11 tys. roślin ozdobi pętle komunikacji miejskiej. Obok znanych i lubianych pelargonii, begonii i gaur, w tym...

Książka Katarzyny Kubisiowskiej “Się żyje. Kora. Biografia” spotkanie z autorką w Nowym Teatrze

Już dziś spotkanie z Katarzyną Kubisiowską autorką książki „Się żyje. Kora. Biografia” . Promocja książki odbędzie się w Teatrze...

15 Bieg Ursynowa już za nami

W 15. Biegu Ursynowa udział wzięło prawie 2 tysiące biegaczy, którzy w słoneczne niedzielne przedpołudnie, 4 czerwca, pokonali 5-kilometrową trasę...

Skuteczne strategie pozycjonowania, które podniosą rangę Twojej strony internetowej w okolicy

W dzisiejszych czasach większość firm posiada swoją stronę internetową. Jednakże, aby przyciągnąć do niej klientów, nie wystarczy jedynie...

Poznaliśmy założenia projektu nowego Studium Warszawy!

Jaka będzie Warszawa w przyszłości? Zielona, zdrowa i bezpieczna. Wygodna – wszędzie będzie blisko. Prezydent Rafał Trzaskowski po raz pierwszy zaprezentował...

Glovo wynajęło ponad 2,000 mkw. w budynku Q22

Zespół Reprezentacji Najemcy JLL doradzał najszybciej rozwijającej się platformie dostawczej w Polsce w pozyskaniu całego piętra...

Polecane

15 Bieg Ursynowa już za nami

W 15. Biegu Ursynowa udział wzięło prawie 2 tysiące biegaczy, którzy w słoneczne niedzielne przedpołudnie, 4 czerwca, pokonali 5-kilometrową trasę...

Nowy adres na mapie nieruchomości premium – Rezydencja Zegrze

Nowoczesne mieszkania z panoramicznymi oknami, przez które widać uspakajający błękit wody. Bliskość miasta, a jednocześnie bliskość natury, miejsce, w którym możesz realizować...

Rozkładam Warszawę na czynniki pierwsze! Odkrywamy miasto z nowym smartfonem OPPO. #rozkładam

Marka OPPO rzuciła nam wyzwanie: wyjście na miasto z jej najnowszym składanym smartfonem – OPPO Find N2 Flip. Wszystko po to,...

15. Bieg Ursynowa – coraz bliżej

15. Bieg Ursynowa „Yes, I KEN” zbliża się wielkimi krokami. Na liście startowej już prawie 2000 biegaczy. Przypominamy, że zapisy...

Znamy program Międzynardowych Targów Książki. Za dwa tygodnie wielka uczta dla czytelników!

Miliony mostów – literacki program Ukrainy Gościa Honorowego Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie 2023.

Koniec betonozy i samochodozy na placu Defilad! Zobacz wywiad na Youtubie!

Pod koniec wakacji ruszy przebudowa placu Defilad, który zmieni się w plac Centralny, czyli serce Nowego Centrum Warszawy. Jak będzie wyglądać to...