W pierwszych trzech kwartałach 2025 roku stołeczne służby przeprowadziły ponad dwa tysiące kontroli przewozów osób. Choć liczba przypadków nielegalnych przewozów spadła, nadal utrzymują się poważne naruszenia – od braku licencji i badań lekarskich po prowadzenie pojazdu bez uprawnień czy fałszywe dokumenty.
Każdego roku na warszawskich ulicach przybywa firm zajmujących się przewozem osób. Aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerów, Prezydent m.st. Warszawy we współpracy ze służbami mundurowymi prowadzi regularne kontrole legalności działalności przewoźników.
Od początku roku do końca września 2025 r. przeprowadzono 2071 czynności sprawdzająco-kontrolnych, w wyniku których 334 przypadki zakończyły się stwierdzeniem nieprawidłowości. W działania zaangażowane były: Komenda Stołeczna Policji, Nadwiślański Oddział Straży Granicznej, Mazowiecki Urząd Celno-Skarbowy, Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej oraz Inspekcja Transportu Drogowego.

Najczęstsze naruszenia
Najwięcej problemów ujawniono w zakresie legalności i bezpieczeństwa przewozów.
Wśród stwierdzonych nieprawidłowości znalazły się m.in.:
- 86 kierowców nie posiadało wypisu z licencji,
- 140 kierowców naruszyło przepisy prawa miejscowego,
- 55 kierowców prowadziło pojazd bez uprawnień,
- 14 kierowców posługiwało się fałszywym prawem jazdy,
- 24 osoby były poszukiwane przez służby,
- 37 kierowców zatrzymano za nielegalny pobyt w kraju,
- 253 dowody rejestracyjne zostały zatrzymane z powodu złego stanu technicznego pojazdu,
- w 5 przypadkach kierowcy byli pod wpływem alkoholu lub środków odurzających.
W sumie służby wystawiły 654 mandaty karne, a 22 kierowcom zatrzymano prawa jazdy. Ujawniono również przypadki oszustw podatkowych – jeden z kierowców wydał paragon fiskalny na fikcyjną firmę, a czterech innych w ogóle nie wystawiło paragonu pasażerom.
Poprawa, ale i nowe problemy
W porównaniu z rokiem 2024 widać wyraźny spadek liczby przypadków przewozu bez licencji i niewłaściwego oznakowania taksówek. Nadal jednak utrzymuje się problem złego stanu technicznego pojazdów, a wzrosła liczba kierowców bez prawa jazdy lub poszukiwanych przez organy ścigania.
Służby zapowiadają kontynuację działań kontrolnych, zwłaszcza wobec kierowców świadczących usługi przewozu przez aplikacje mobilne. Celem jest zwiększenie bezpieczeństwa zarówno pasażerów, jak i innych uczestników ruchu.
Jak rozpoznać legalną taksówkę
Urząd m.st. Warszawy przypomina, że każda licencjonowana taksówka musi być wyposażona w lampę z napisem „TAXI” oraz boczne oznaczenia z pasem żółto-czerwonym, numerem bocznym i herbem Warszawy.
Po zakończonym kursie kierowca ma obowiązek wydać paragon fiskalny zawierający numer boczny i numer rejestracyjny pojazdu. Dokument ten należy zachować – może być podstawą do złożenia reklamacji lub zgłoszenia nieprawidłowości.








