REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Komunikacja po otwarciu metra na Targówku

Strona główna Infrastruktura Komunikacja po otwarciu metra na Targówku

Metro na Bródnie zapewni sprawne połączenie Targówka i Białołęki z Pragą, Śródmieściem, Wolą i Bemowem. Jednocześnie większość dotychczasowych linii autobusowych zostanie zachowana, pojawią się nowe linie, a część wschodniej Białołęki zyska dojazd do metra nawet co kilka minut. 

Zbliża się dzień otwarcia nowego odcinka metra M2 na Targówku, czyli dwóch stacji na Bródnie (Kondratowicza i Bródno) i jednej na Zaciszu (Zacisze). Ich uruchomienie będzie wiązało się z korektami tras komunikacji naziemnej, aby jak najlepiej wykorzystać najsprawniejszy środek transportu, jakim jest metro, i jednocześnie zapewnić optymalną sieć połączeń lokalnych. W godzinach porannego szczytu z ulicy L. Kondratowicza w kierunku Pragi i centrum w ciągu godziny wyruszy kilkanaście pociągów metra. Składy mogą przewieźć około 30 tys. pasażerów – czyli dwa razy więcej niż wszystkie kursujące tam autobusy i tramwaje. Podróż do centrum, na ulicę Świętokrzyską, zajmie tylko około 20 minut.

Propozycje zmian w komunikacji po otwarciu metra omawiano z mieszkańcami podczas konsultacji społecznych. Odbyły się cztery spotkania–warsztaty, w których wzięło udział blisko 230 osób, zebrano też około 150 ankiet. Spotkania online obejrzało (bezpośrednio i zapis) ponad 3,2 tys. osób. Na specjalną skrzynkę mailową wpłynęło około 1,9 tys. ankiet dotyczących propozycji korekt w prawobrzeżnej Warszawie. Przygotowanie ostatecznego projektu poprzedziły również spotkania z miejskimi i dzielnicowymi radnymi z Targówka i Białołęki. Radni przekazali wnioski i spostrzeżenia pasażerów zebrane podczas spotkań z mieszkańcami, konsultowali się ze specjalistami od przygotowywania tras i rozkładów jazdy.

Wszystkie wnioski i uwagi dotyczące relacji, w których podróżują mieszkańcy, ich propozycje nowych połączeń zostały przeanalizowane i „nałożone” na siatkę możliwych podróży z metrem już kursującym na dłuższej trasie. Dodatkowym założeniem było wykorzystanie wprowadzanych modyfikacji do poprawy połączeń między osiedlami i dzielnicami w tej części prawobrzeżnej Warszawy.

Zmiany w Warszawskim Transporcie Publicznym

Trasy linii tramwajowej 25 (gdzie tramwaje będą kursowały w dni powszednie) i autobusowej 314 nie zmienią się, autobusy linii 112, 169, 409 i 500 wrócą na trasę sprzed budowy metra. Linia 134 nadal łączyć będzie wschodnią Białołękę z Marymontem i stacją metra linii M1. Niewielkie zmiany tras, w porównaniu z dziś obowiązującymi, zostaną wprowadzone dla autobusów linii 145 i 156 – tak, aby jak najlepiej dowoziły mieszkańców do stacji metra Kondratowicza. Dodatkowo autobusy linii 156 zostaną skierowane na Dworzec Wschodni przez osiedle Wilno, tam także od stacji metra M2 dojadą autobusy linii 356. Do Dworca Centralnego z Białołęki nadal dojadą autobusy linii 160. Do linii metra M2 na osiedlu Bródno zostaną skierowane autobusy linii 104, 134 (w weekendy), 176, 199, 204, 240, 245, 256 i 527. Wydłużona zostanie tam też linia 326, która łączyć będzie teraz obie linie metra. Przestaną jeździć autobusy linii 412 i E–9 –ich relacje zastąpią inne linie oraz metro. Trasa linii 118 zostanie skrócona – autobusy nie będą jeździły na prawy brzeg Wisły, bo najszybszym połączeniem Powiśla z Bródnem będzie metro. Tramwaje uruchomionej na czas budowy metra linii 41 jako linia 17 pojadą w dni powszednie od al. Jana Pawła II na Tarchomin, co poprawi połączenie zachodniej Białołęki z centrum i Mokotowem. Z Bródna w al. Jana Pawła II (do ronda ONZ) najszybciej będzie można dojechać metrem.

Główną linią dojazdową do metra ze wschodniej Białołęki pozostanie linia 527 – autobusy będą jeździły najkrótszą trasą do najbliższej stacji M2 czyli Kondratowicza. Mieszkańcy Białołęki zyskają także wiele nowych połączeń, np. nowa linia 226 połączy wschodnią Białołękę z metrem linii M2 na osiedlu Bródno, a autobusy nowej linii 233 pojadą przez cały tydzień z Tarchomina na Kępę Tarchomińską. Mieszkańcy wschodniej Białołęki będą mieli zapewniony dojazd do dwóch linii metra M1 i M2.

Usprawniony będzie także dojazd do metra z sąsiednich miejscowości – autobusy z Marek i Ząbek czyli 145, 199, 240 i 245 przejadą obok stacji metra Kondratowicza (linia 240 skończy przy niej swoją trasę).

Nowe trasy i połączenia będą obserwowane przez Zarząd Transportu Miejskiego. Analizie poddane zostaną dane z bramek metra, ze zliczarek w autobusach oraz z tramwajów. Dzięki danym z liczników pasażerów zamontowanych w pojazdach, będzie wiadomo ile osób wsiada i wysiada na konkretnych przystankach, na jakich odcinkach tras ilu jest pasażerów, jakie są popularne przystanki, na których odbywa się duża wymiana pasażerów. Te dane pozwolą na ocenę wprowadzonych rozwiązań i wskażą kierunek ewentualnych korekt.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku. 

Wiadomości

Przy Brackiej znika beton, będą drzewa!

Trwa przebudowa Chmielnej, a przy okazji nowe oblicze zyska ulica Bracka w rejonie placu Pięciu Rogów. Dotychczasowy prowizoryczny parking ustąpi zieleni....

Fort 7 z pozowoleniem na budowę!

Rusza druga w Warszawie inwestycja dewelopera Atenor, który w ubiegłym roku ukończył projekt Lakeside. Firma uzyskała właśnie pozwolenie na budowę trzech...

Projekt Góraszka realizowany przez Nhood Services Poland z certyfikatem BREEAM Communities

Wielofunkcyjna inwestycja Projekt Góraszka, realizowana przez zespół Nhood Services Poland, otrzymała międzynarodowy certyfikat BREEAM Communities. Dokument potwierdza, że planowana inwestycja, łącząca...

Katowicka Residence. Nowy projekt mieszkaniowy Resi Capital S.A. w stolicy Górnego Śląska

Resi Capital S.A., spółka należąca do grupy kapitałowej Cavatina Group S.A., stale rozwija portfolio inwestycji mieszkaniowych w całym kraju, operując w...

Duże zainteresowanie wśród najemców wieżowocem The Bridge!

Ghelamco prowadzi zaawansowane rozmowy z potencjalnymi najemcami. Wśród nich może być jeden z największych banków w Polsce.

Popularna marka wkracza do Centrum Praskiego Koneser. Green Caffè Nero wzbogaca ofertę gastronomiczną kompleksu

25 kwietnia 2024 roku w Centrum Praskim Koneser – największym, zrewitalizowanym kompleksie mixed-use w Warszawie – otworzy się popularna i ceniona przez...

Polecane

Popularna marka wkracza do Centrum Praskiego Koneser. Green Caffè Nero wzbogaca ofertę gastronomiczną kompleksu

25 kwietnia 2024 roku w Centrum Praskim Koneser – największym, zrewitalizowanym kompleksie mixed-use w Warszawie – otworzy się popularna i ceniona przez...

Kultowa seria „Retro Warszawa” powraca do księgarń.

Już w maju ponownie pojawi się jedna z Waszych ulubionych serii WARSZAWA FOTO RETRO, która fotografiami opowiada o codzienności stolicy kolejnych...

Druga edycja Westfield Good Festival – baw się na koncertach, projektuj meble, odkryj proekologiczne postawy!

Już w czwartek, 18 kwietnia w Westfield Arkadia i Westfield Mokotów rozpocznie się II edycja festiwalu Westfield Good Festival. Na uczestników wydarzenia...

ZEROMAT – WYJĄTKOWA ATRAKCJA W CENTRUM WARSZAWY! POŻEGNAJ PEPSI MAX I OTRZYMAJ DWIE PUSZKI PEPSI ZERO CUKRU

Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa...

Konwiktorska Residence – najlepszy adres w sercu Warszawy

Przy Konwiktorskiej 4, zaledwie kilkadziesiąt metrów od Starego Miasta, powstaje kameralny apartamentowiec Konwiktorska Residence. W budynku znajdzie się tylko 78 luksusowych apartamentów....

18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski już w najbliższą niedzielę!

Już w najbliższą niedzielę, 24 marca, w stolicy wystartuje 18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz New Balance Bieg Na Piątkę. Na starcie...