Jest szansa, że pasażerowie wysiadający na Dworcu Centralnym doczekają się bezpośredniego przejścia do stacji metra Centrum. Remont i budowa rozpoczęłyby się najprędzej w 2018 roku. Wtedy kolej planuje remont tunelu średnicowego.
Pomysł budowy połączenia z metrem nie jest wcale nowy. Już przy budowie Dworca Śródmieście w pierwszej połowie lat 60 powstał fragment tunelu dla pieszych, który w przyszłości miał być połączony z metrem. Stację Centrum oddano w 1998 roku, ale wtedy miasto nie miało pieniędzy na budowę dogodnego połączenia z dworcem kolejowym. Teraz tunel chcą wybudować kolejarze. Wszystko z myślą o usprawnieniu ruchu na Dworcu Śródmieście.
– Rozmawiamy z Metrem, w jaki sposób sprawniej i lepiej połączyć Warszawę Śródmieście ze stacją Centrum. To, co teraz mamy, to zupełnie nieoptymalny sposób przechodzenia z jednego środka transportu do drugiego. W tej chwili pasażerowie muszą wyjść na powierzchnię, by potem znowu zejść na plac przed stacją metra i dalej na poszczególne perony. Rozważana jest budowa tunelu – prace miałyby zostać przeprowadzone podczas modernizacji linii średnicowej. Jak zaznacza przedstawiciel PKP SA, taki projekt będzie jednak kosztowny.– mówi Jarosław Bator w rozmowie z portalem Transport – Publiczny.pl.
Będzie połączenie z metrem i zabudowa na Dworcem Śródmieście?
Kolejarze poza budową łącznika pomiędzy stacją kolejową a metrem rozważają też zabudowę nad nad Dworcem Śródmieście. To jedne z nielicznych gruntów przy placu Defilad, które nie objęte są roszczeniami. Okazją do inwestycji będzie przebudowa linii średnicowej, zaplanowana na lata 2018-2022. Wtedy też można wykonać wzmocnienia tunelu pod zabudowę.
Foto: AIG Lincoln Polska /koncepcja zabudowy placu Defilad według projektu z roku 2009
(Źródło Transport -Publiczny.pl, PKP