SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Budowa metra na Bródnie – ruszyły prace tunelowe

Strona główna Infrastruktura Budowa metra na Bródnie - ruszyły prace tunelowe

TBM Maria zakończyła pracę, a TBM Anna rozpoczęła drążenie ostatniego 650-metrowego fragmentu wschodniego odcinka linii M2.  Tymczasem w tunelach trwają pierwsze prace przy budowie torowiska.

Tunel metra zaraz po wydrążeniu wygląda jak betonowa tuba, która ma przekrój koła – poruszanie się w nim – choćby pieszo jest niewygodne, dlatego pierwszym elementem, jaki powstaje zaraz po demontażu taśmociągu i rur (są potrzebne do obsługi tarcz TBM) jest wylanie dolnego bankietu, czyli podłogi tunelu. To właśnie na dolnym bankiecie będą układane warstwy wibroizolacji, a następnie torowisko. Wykonawca tego odcinka właśnie rozpoczął prace w tunelach pomiędzy stacjami Bródno i Targówek.

Ostatni fragment wschodniego odcinka

TBM Anna właśnie ruszyła ze stacji Zacisze w stronę szybu przy stacji Trocka. To ostatni, 650-metrowy fragment wschodniego odcinka linii M2. Drążenie tunelu zajmie około miesiąca.

Po zakończeniu prac przy drążeniu tunelu przez TBM Annę, obie tarcze zostaną wydobyte na powierzchnię, rozebrane i przewiezione w częściach do zaplecza technicznego budowy przy ul. Marywilskiej. Po serwisie zostaną wykorzystane przy budowie ostatniego odcinka linii M2 na Bemowie.

Prace instalacyjne na stacjach

Równolegle toczą się prace na trzech stacjach: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno. Prawie gotowy jest już peron stacji Kondratowicza, na poziomie -1 trwają intensywne prace wykończeniowe; wykonawca rozpoczął też montaż pierwszych instalacji, m.in. wentylacyjnej i elektrycznej. Na zewnątrz stacji widać zadaszenia wyjść, wylewane są też pierwsze pochylnie schodów. Podobnie jest na stacji Bródno, jednak – z racji o wiele większych gabarytów – równolegle do prac wykończeniowych prowadzone są roboty przy płycie dennej torów odstawczych za stacją.

Duże zmiany można natomiast zaobserwować na stacji Zacisze, gdzie wykonawca zasypał już prawie cały korpus stacji. Dla mieszkańców oznacza to, że sąsiedztwo budowy będzie mniej uciążliwe, a większość prac będzie toczyć się pod ziemią.

Metro ma priorytet

Prace nad rozbudową metra w Warszawie wciąż są naszym priorytetem – miniony rok 2020 minął pod hasłem rozwoju możliwości przewozowych i zwiększania atrakcyjności Warszawskiego Transportu Publicznego. Oddaliśmy do użytku kolejne odcinki podziemnej kolei i wciąż rozbudowujemy drugą linię metra. Mieszkańcy Woli oraz zachodniej części Warszawy i aglomeracji zyskali nowy 3,5-kilometrowy odcinek z trzema stacjami: Płocka, Młynów i Księcia Janusza. Podróż na odcinku ograniczonym stacjami Księcia Janusza – Świętokrzyska zajmuje 9 minut, a przejechanie całego dostępnego obecnie odcinka Księcia Janusza – Trocka – 23 minuty.

Inwestowanie w rozwój metra, to także zakup nowoczesnego taboru. W 2020 r. podpisaliśmy umowę na największe w historii zamówienie ekologicznych składów. Do końca roku do Warszawy powinien trafić pierwszy z nich, a docelowo będzie ich 37. Metro Warszawskie będzie również mogło skorzystać z prawa opcji i zwiększyć zamówienie o kolejnych osiem pociągów.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

Wiadomości

Royal Wilanów z elektrycznym ładowaniem

W budynku Royal Wilanów przy ulicy Klimczaka 1 w Warszawie do użytku została oddana pierwsza w Warszawie stacja super szybkiego ładowania...

Autobusy miejskie z pierwszeństwem przejazdu

ZTM wprowadził kolejne nowatorskie rozwiązanie promujące Warszawski Transport Publiczny - priorytet w sygnalizacji świetlnej dla autobusów. Sygnalizacja...

Koreańczycy doradzą w budowie CPK

Porozumienie o współpracy między Polską a Koreą Południową podpisali dziś przedstawiciele rządów obu krajów. Równocześnie złożono podpisy pod umową między...

Poniedziałkowe zgromadzenia i przemarsze

Na poniedziałek 1 marca zostało zgłoszonych siedem zgromadzeń i przemarszy. W godzinach 15.00 – 21.00 mogą być wprowadzone zmiany w kursowaniu...

Nowy przystanek na ulicy Żwirki i Wigury

Na ulicy Żwirki i Wigury, przy z skrzyżowaniu z J. P. Woronicza będzie nowy przystanek. Autobusy zatrzymają się tu już w...

Warszawa: dlaczego warto zamieszkać w Ursusie?

Warszawska dzielnica Ursus to w ostatnich latach jedna z najpopularniejszych części stolicy. Osoby szukające nowego mieszkania doceniają fakt,...

Polecane

Zimowe szaleństwo na Pradze. Piruet zaprasza na lodowisko do Konesera

W świątecznej scenerii Placu Konesera pojawiło się lodowisko na świeżym powietrzu, które będzie otwarte aż do końca lutego. Podczas  przerwy świątecznej...

Wydruki zdjęć Warszawy

Przez lata fotografowaliśmy rosnącą panoramę Warszawy. Zebraliśmy pokaźną kolekcję fotografii stolicy, a teraz chcielibyśmy zaoferować najlepsze zdjęcia w postaci wydruków...

Rozpoczyna się Artystyczna Jesień w praskim Koneserze. Kilkaset wydarzeń dla dzieci i dorosłych.

Przed nami Artystyczna Jesień w Centrum Praskim Koneser, podczas której można będzie bezpłatnie uczestniczyć w wielu wydarzeniach. Do końca roku na...

Tulipan House – aplikacja dla najemcy przyszłością biurowców?

Wyobraź sobie, że w poniedziałek rano wchodzisz do biurowca, w którym pracujesz. Co czujesz? Czy jest to miejsce, o którym możesz powiedzieć,...

Zakończyło się Lato Konesera – cykl wakacyjnych imprez kulturalno-rozrywkowego centrum stolicy

Lato Konesera było niezwykle popularne wśród mieszkańców Warszawy i turystów. W ramach cyklu, zorganizowanego na terenie Centrum Praskiego Koneser od początku...

Wolskie Rotundy według Danuty Karsten

Danuta Karsten stworzyła w Warszawie niezwykle spektakularną instalację w Wolskich Rotundach, na terenie byłej gazowni, zatytułowaną „Stałość w ulotności”.