Wojewoda Mazowiecki, 11 października br., zatwierdził projekt budowlany i wydał ostatnie pozwolenie na budowę II linii metra w Warszawie obejmujące III etap realizacji odcinka zachodniego od szlaku za stacją C04 „Powstańców Śląskich” do Stacji Techniczno-Postojowej (STP) „Mory” wraz z STP „Mory”.
Pozwolenie dotyczy budowy Stacji Techniczno-Postojowej „Mory” (ul. Łęgi / ul. Mory oraz ul. Krańcowa, Mory – gm. Ożarów Mazowiecki), budowy tunelu/rampy wjazdowej wraz z urządzeniami budowlanymi, budowy i przebudowy infrastruktury technicznej i obiektów towarzyszących oraz przebudowy sieci uzbrojenia terenu, instalacji zewnętrznych, dróg i układu drogowego wynikającego z budowy Stacji Techniczno-Postojowej „Mory”.”, na terenie Dzielnicy Bemowo. Decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Miasto Stołeczne Warszawa.
15 grudnia 2020 r. Miasto Stołeczne Warszawa złożyło do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie (MUW) wniosek o wydanie decyzji pozwolenia na budowę dla realizacji inwestycji pn.: „Budowa II linii metra w Warszawie – III etap realizacji odcinka zachodniego od szlaku za stacją C04 „Powstańców Śląskich” do Stacji Techniczno-Postojowej (STP) „Mory” wraz z STP „Mory”. Zamierzenie budowlane nr 7 polegające na budowie Stacji Techniczno-Postojowej „Mory” (ul. Łęgi / ul. Mory oraz ul. Krańcowa, Mory – gm. Ożarów Mazowiecki), budowie tunelu/rampy wjazdowej wraz z urządzeniami budowlanymi, budowie i przebudowie infrastruktury technicznej i obiektów towarzyszących oraz przebudowie sieci uzbrojenia terenu, instalacji zewnętrznych, dróg i układu drogowego wynikającego z budowy Stacji Techniczno-Postojowej „Mory”, na terenie Dzielnicy Bemowo m.st. Warszawy oraz Mory w gminie Ożarów Mazowiecki, pow. warszawski zachodni, woj. Mazowieckie.”
Brak porozumienia z wykonawcą
Dziś odbyło się spotkanie Michała Olszewskiego, zastępcy prezydenta m.st. Warszawy odbyło z prezesem firmy Gülermak – Generalnym wykonawcą kontraktu.
Spotkanie dotyczyło kontynuowania realizacji inwestycji przez Generalnego Wykonawcę.
Inwestor przedstawił analizę ekonomiczną i prawną, obejmującą przeszacowanie wartości oraz przywracającą równowagę stron obowiązującego kontraktu budowy odcinka 3+STP Karolin.
To ważna dla miasta inwestycja transportowa, oddane niedawno stacje metra pokazują jak bardzo mieszkańcy czekają na kolejne. Dotychczasowa, długoletnia współpraca z Wykonawcą układa się dobrze, dlatego w atmosferze wzajemnego zrozumienia liczymy na ustalenia, które umożliwią jak najszybsze przystąpienie do kontynuowania budowy metra na Bemowie.
Dzisiejsze spotkanie jest wstępem do dalszych rozmów. Następne odbędzie się za około w listopadzie.