Alians dawnego z nowym, czyli przedwojennej modernistycznej architektury z nowoczesną zabudową biurową, będzie miał miejsce w centrum warszawskiej Woli, przy ulicy Skierniewickiej. W ramach nowej inwestycji LC Corp SA – Wola Retro – odrestaurowany zostanie zabytkowy obiekt biurowy i powstaną dwa nowe biurowce o łącznej powierzchni najmu 24 500 m2.
Tradycja i nowoczesność
Projekt Woli Retro stworzony został przez wielokrotnie nagradzaną w kraju i za granicą pracownię Kuryłowicz & Associates. W ramach projektu istniejący w tym miejscu od końca lat 30. XX wieku 4 kondygnacyjny, modernistyczny budynek zostanie gruntownie odnowiony. W starą tkankę zostanie harmonijnie włączona nowa, utrzymana w podobnym stylu zabudowa w kształcie litery „L”. Będą to dwa biurowce klasy A – 9 i 14-kondygnacyjne, odróżniające się od innych budynków niecodzienną elewacją. To za sprawą metalowych ram okiennych o zmiennej głębokości, które stworzą efekt trójwymiarowości fasady. Przestrzeń między starą i nową zabudową zmieniona zostanie w patio.
Doskonała lokalizacja
Wola to obecnie biznesowe centrum stolicy. Wola Retro powstaje w jej prężnie rozwijającym się centrum – u zbiegu ulic Skierniewickiej i Siedmiogrodzkiej, nieopodal stacji metra „Rondo Daszyńskiego” i 150 m od powstającej stacji „Płocka”. W pobliżu inwestycji znajdują się przystanki tramwajowe i autobusowe. Dzięki bliskości głównych dróg łatwo się stąd dostać samochodem do centrum, Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina, autostrady A2 oraz miejscowości podwarszawskich. Znajdują się tu punkty gastronomiczne i usługowe, a powstające inwestycje mieszkaniowe gwarantują dalszy, dynamiczny rozwój infrastruktury.
Najwyższy komfort w standardzie
Wola Retro to 3 dobrze skomponowane, wysoce estetyczne budynki klasy A zapewniające najwyższy komfort użytkowania. Kompleks wyposażony będzie w wiele nowoczesnych rozwiązań, w tym w systemy zmniejszające koszty eksploatacyjne. W standardzie znajdzie się m.in. Building Managment System, kontrola dostępu, łącze światłowodowe, klimatyzacja sterowana BMS, dwa niezależne źródła zasilania i szybkie windy. Podziemny parking zaopatrzony będzie w 308 miejsc parkingowych, na parterze dostępne będą także miejsca parkingowe dla klientów zewnętrznych. Generalnym wykonawcą jest Budimex SA. Obiekt oddany zostanie do użytku w III kwartale 2019 roku.