Archicom konsekwentnie realizuje wypracowaną strategię wzrostu. Jej założenia przewidują sprzedaż ponad 3000 mieszkań już w 2025 r., a docelowo na poziomie 4000 lokali rocznie. Potwierdzeniem odpowiedniej trajektorii jest zarówno efektywność w rozbudowie banku ziemi, dynamika wprowadzeń i uruchamiania nowych projektów, stabilność finansowa spółki, jak i rekordowa sprzedaż mieszkań w III kw. 2024 r.
Archicom sprzedał w III kw. bieżącego roku 589 mieszkań. Deweloper odnotował tym samym największy kwartalny wolumen sprzedaży w historii, ze wzrostem na poziomie niemal 20% rok do roku – najwyższym wśród wszystkich deweloperów giełdowych, a łączna sprzedaż w 3 kwartałach 2024 r. wyniosła 1471 mieszkań.
Wyniki operacyjne Archicom z minionych miesięcy napawają optymizmem i potwierdzają, że podążamy w dobrym kierunku. Realizujemy z powodzeniem naszą strategię jako deweloper ogólnopolski, dysponując 27 otwartymi projektami w największych aglomeracjach. Trzy kwartały zamknęliśmy z 2784 wprowadzeniami do oferty, 816 przekazaniami, 5007 mieszkaniami w budowie i przestrzenią na realizację kolejnych niemal 10000, na które posiadamy bank ziemi. Projekty i mieszkania, które oferujemy, cieszą się uznaniem wśród klientów, co przekłada się na bardzo dobrą sprzedaż na niełatwym rynku. Kształt naszej oferty, dalsza rozbudowa oferty w segmencie popularnym a także plan wprowadzeń na IV kwartał stanowią optymalny punt wyjścia do realizacji celu sprzedażowego na 2025 r. – mówi Waldemar Olbryk, Prezes Zarządu w Archicom.
Dążąc do wyników sprzedażowych rzędu 2400-2500 mieszkań w już w bieżącym roku, Archicom nadaje priorytet rozbudowie banku ziemi i utrzymaniu dynamiki realizacji nowych inwestycji. Aktualnie deweloper dysponuje bankiem gruntów umożliwiających wybudowanie 9768 mieszkań we Wrocławiu, Łodzi, Warszawie, Poznaniu, Krakowie i Katowicach, jednocześnie wykazując gotowość do inwestowania w grunty z zaawansowanymi pozwoleniami na budowę. Dzięki transakcjom realizowanym w trybie tzw. „lex deweloper” Archicom pozyska w nadchodzących miesiącach działki w centralnych lokalizacjach – głównie w Warszawie (ponad 1600 mieszkań) i we Wrocławiu (ponad 700 mieszkań).
Silna pozycja finansowa jako fundament rozwoju
Przychody ze sprzedaży z trzech kwartałów 2024 r. osiągnęły poziom 567,6 mln, a dzięki wysokiej dyscyplinie kosztowej zysk netto z działalności kontynuowanej wyniósł 88,3 mln. Generowane wyniki i silny bilans pozwalają realizować naszą politykę dywidendową. W tym roku wypłaciliśmy akcjonariuszom 146,8 mln zł w dywidendach, zachowując jednocześnie możliwość finansowania ekspansji i rozwoju. Jest to możliwe dzięki dywersyfikacji źródeł finansowania – dodaje Agata Skowrońska-Domańska, Wiceprezeska Zarządu w Archicom.
Trzeci kwartał Archicom kończy z ofertą 2983 mieszkań, planem wprowadzenia niemal 1000 mieszkań do oferty w IV kw., stabilną sytuacją finansową i bankiem ziemi na niemal 10000 nowych lokali.