AccorInvest, właściciel marki Orbis S.A., ogłosił przełomową zmianę – od teraz funkcjonuje pod nową nazwą Essendi. To kulminacja transformacji rozpoczętej w 2020 roku, której celem jest uczynienie z Essendi lidera odpowiedzialnego hotelarstwa w Europie. Nowa tożsamość marki podkreśla ambicje firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju i doskonałości operacyjnej.
Zmiany nie omijają Polski – Orbis S.A., funkcjonujący od lat na rynku jako operator i właściciel hoteli działających pod markami Accor, również przyjmuje nową tożsamość i zmienia nazwę na Essendi. To symboliczne zakończenie działalności jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek hotelarskich w regionie.
Essendi – nowy właściciel i operator dawnych hoteli Orbisu – zarządza w Polsce 73 hotelami, działającymi pod popularnymi markami należącymi do Accor, takimi jak ibis, Novotel, Mercure czy Sofitel. Zmiana nazwy nie oznacza zmiany dla klientów – sieć nadal będzie operować znanymi markami, natomiast zarządzanie aktywami i strategia operacyjna będzie rozwijana pod nową tożsamością grupy Essendi.

Nowa strategia: ESG, rentowność i pozytywne hotelarstwo
Transformacja, zapoczątkowana w 2020 roku, skupia się na długoterminowym podejściu do działalności – łącząc efektywność operacyjną z odpowiedzialnością środowiskową i społeczną. Essendi traktuje wskaźniki pozafinansowe (ESG) jako kluczową przewagę konkurencyjną.
W 2024 roku Essendi osiągnęło rekordowe wyniki:
4 miliardy euro przychodów (+3,1% r/r),
EBITDA na poziomie 656 milionów euro (+6,1% r/r),
wartość portfela nieruchomości: 7,8 miliarda euro.
Równolegle firma ograniczyła zadłużenie i zdywersyfikowała źródła finansowania poprzez emisję obligacji. Do 2026 roku 100% hoteli ma uzyskać certyfikat Green Key, a 80% z nich – certyfikat BREEAM in Use. Celem długoterminowym jest neutralność klimatyczna do 2050 roku.
Wizja Essendi: Pozytywne hotelarstwo przyszłości
Essendi definiuje swoją tożsamość na trzech kluczowych wartościach:
Care – troska o ludzi i miejsca,
Dare – odwaga do innowacji i zmian,
Empower – wspieranie rozwoju pracowników i lokalnych społeczności.
„Zmiana tożsamości to zakończenie naszej transformacji i rozpoczęcie nowego rozdziału w historii grupy. Praca wykonana przez nasze zespoły w ostatnich latach przyniosła rezultaty: wzmocniliśmy pozycję lidera w Europie, zoptymalizowaliśmy portfel, zwiększyliśmy rentowność i ustabilizowaliśmy strukturę finansową” – mówi Gilles Clavié, prezes zarządu Essendi.
„Poza tymi wynikami jesteśmy dumni, że możemy pozycjonować się jako pionierzy zrównoważonego hotelarstwa. Essendi to dziś solidna, elastyczna i przyszłościowa grupa, gotowa wykorzystywać możliwości zrównoważonego wzrostu i promować ideę pozytywnego hotelarstwa”.