AccorInvest zmienia nazwę na Essendi. To koniec Orbisu!

AccorInvest, właściciel marki Orbis S.A., ogłosił przełomową zmianę – od teraz funkcjonuje pod nową nazwą Essendi. To kulminacja transformacji rozpoczętej w 2020 roku, której celem jest uczynienie z Essendi lidera odpowiedzialnego hotelarstwa w Europie. Nowa tożsamość marki podkreśla ambicje firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju i doskonałości operacyjnej.

Zmiany nie omijają Polski – Orbis S.A., funkcjonujący od lat na rynku jako operator i właściciel hoteli działających pod markami Accor, również przyjmuje nową tożsamość i zmienia nazwę na Essendi. To symboliczne zakończenie działalności jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek hotelarskich w regionie.

Essendi – nowy właściciel i operator dawnych hoteli Orbisu – zarządza w Polsce 73 hotelami, działającymi pod popularnymi markami należącymi do Accor, takimi jak ibis, Novotel, Mercure czy Sofitel. Zmiana nazwy nie oznacza zmiany dla klientów – sieć nadal będzie operować znanymi markami, natomiast zarządzanie aktywami i strategia operacyjna będzie rozwijana pod nową tożsamością grupy Essendi.

Nowa strategia: ESG, rentowność i pozytywne hotelarstwo

Transformacja, zapoczątkowana w 2020 roku, skupia się na długoterminowym podejściu do działalności – łącząc efektywność operacyjną z odpowiedzialnością środowiskową i społeczną. Essendi traktuje wskaźniki pozafinansowe (ESG) jako kluczową przewagę konkurencyjną.

W 2024 roku Essendi osiągnęło rekordowe wyniki:

4 miliardy euro przychodów (+3,1% r/r),

EBITDA na poziomie 656 milionów euro (+6,1% r/r),

wartość portfela nieruchomości: 7,8 miliarda euro.

Równolegle firma ograniczyła zadłużenie i zdywersyfikowała źródła finansowania poprzez emisję obligacji. Do 2026 roku 100% hoteli ma uzyskać certyfikat Green Key, a 80% z nich – certyfikat BREEAM in Use. Celem długoterminowym jest neutralność klimatyczna do 2050 roku.

Wizja Essendi: Pozytywne hotelarstwo przyszłości

Essendi definiuje swoją tożsamość na trzech kluczowych wartościach:

Care – troska o ludzi i miejsca,

Dare – odwaga do innowacji i zmian,

Empower – wspieranie rozwoju pracowników i lokalnych społeczności.

„Zmiana tożsamości to zakończenie naszej transformacji i rozpoczęcie nowego rozdziału w historii grupy. Praca wykonana przez nasze zespoły w ostatnich latach przyniosła rezultaty: wzmocniliśmy pozycję lidera w Europie, zoptymalizowaliśmy portfel, zwiększyliśmy rentowność i ustabilizowaliśmy strukturę finansową” – mówi Gilles Clavié, prezes zarządu Essendi.

„Poza tymi wynikami jesteśmy dumni, że możemy pozycjonować się jako pionierzy zrównoważonego hotelarstwa. Essendi to dziś solidna, elastyczna i przyszłościowa grupa, gotowa wykorzystywać możliwości zrównoważonego wzrostu i promować ideę pozytywnego hotelarstwa”.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku. 

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Noc Wieżowców debiutuje w Katowicach.Ikonę miasta .KTW możesz zobaczyć nocą!

0
18 maja mieszkańcy Śląska po raz pierwszy będą mogli wziąć udział w Nocy Wieżowców. To już czwarta edycja tego wydarzenia, które co roku przyciąga...
×