ŻOLIBORZ I OCHOTA TEŻ W SPPN? RADNI DECYDUJĄ O WOLI I PRADZE, A ZDM PRZYGOTOWUJE KOLEJNE ANALIZY

W porządku obrad na czwartkową sesję znalazła się uchwała o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania niestrzeżonego na bliską Wolę i dużą część Pragi Północ. Tymczasem w tym roku zaplanowano zmiany w kolejnych dzielnicach. Właśnie rozpisano przetarg na przygotowanie analiz na Żoliborzu. W sprawie Ochoty wybór wykonawcy jest już na finiszu.

Na najbliższej, czwartkowej sesji radni będą decydować o rozszerzeniu SPPN. Jeśli uchwała zostanie przyjęta i wejdzie w życie to strefa zacznie działać 7 września. To finisz całego procesu, który wystartował jeszcze w zeszłym roku. Rozszerzenie ZDM przygotował w porozumieniu z mieszkańcami. W sprawie dwóch wspomnianych dzielnic, przy wspólnym stole, aż 17 razy odbyły się konsultacje społeczne. W konsultacjach wzięło udział kilkaset osób.

Strefa jest stolicy i warszawiakom niezbędna. Ma przede wszystkim chronić potrzeby parkingowe lokalnej społeczności. W drugiej kolejności ma pozwalać na odpłatne parkowanie dojeżdżającym spoza Śródmieścia. Właśnie odpłatność ma wpływ na ograniczenie zainteresowania parkowaniem wśród przyjezdnych, zwiększając tym samym szanse na znalezienie miejsca parkingowego mieszkańcom z najbliższej okolicy.

Zgodnie z zeszłorocznymi zapowiedziami Prezydenta Rafała Trzaskowskiego w tym roku, znów wspólnie z warszawiakami, chcemy przeanalizować sytuację parkingową i przygotować ewentualne rozszerzenie SPPN na kolejne dzielnice. Ogłoszony powtórnie przetarg dotyczy badań parkingowych wraz z opracowaniem niezbędnych zmian w organizacji ruchu na Żoliborzu. W pierwotnym postępowaniu nie udało się wybrać wykonawcy z uwagi na brak ważnych ofert. Za to w równolegle prowadzonym postępowaniu na Ochocie drogowcy są już po otwarciu ofert.

W przypadku Żoliborza strefa miałaby objąć właściwie całą dzielnicę. Nowo wytyczony obszar miałby się oprzeć o fragment al. Prymasa Tysiąclecia, al. Armii Krajowej, most Grota-Roweckiego i Wisłę. Od południa (nasypy kolejowe linii 509 i 20) stykałby się ze strefą obecną i rozszerzeniem o Wolę.

Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia analiz potrzeb parkingowych mieszkańców, inwentaryzacji obowiązujących organizacji ruchu, nieprawidłowości w parkowaniu, przedstawienia propozycji zmian w organizacji ruchu, a wszystko to do końca listopada. Cały proces powinien być oczywiście powiązany z partycypacją mieszkańców w formie konsultacji społecznych.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.   

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Loftowy styl w inwestycji Na Okrzei – Dzień Otwarty z Matexi...

0
Już w sobotę, 15 marca, miłośnicy industrialnego designu i unikalnych wnętrz mogą osobiście zobaczyć inwestycję Na Okrzei na warszawskiej Pradze-Północ. Matexi Polska zaprasza na...