Znany wcześniej pod nazwą CBD One, pierwszy wysokościowy projekt belgijskiego dewelopera na polskim rynku nabiera ostatecznego kształtu. Inwestor zdecydował o zmianie nazwy biurowca na Central Point, co nawiązuje wprost do świetnej lokalizacji obiektu, u zbiegu głównych arterii miasta – ul. Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej, posadowionego bezpośrednio nad jedynym w Warszawie skrzyżowaniem dwóch linii metra.
Inwestycja, uzyskała już prawomocne pozwolenie na budowę, która ruszy na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2018 roku. W tej chwili trwają intensywne prace projektowe i inżynieryjne. Jak podkreśla inwestor, biurowiec, nadwieszony nad stacją metra Świętokrzyska, będzie prezentował najnowsze rozwiązania konstrukcyjne i aranżacyjne.
W październiku Immobel Poland świętował zawieszenie wiechy na swojej flagowej inwestycji – rewitalizowanym budynku Cedet, w samym centrum stolicy – a już dziś zapowiada start kolejnego projektu. 21-piętrowy budynek biurowy z funkcją usługową – Central Point, o powierzchni całkowitej 19 100 mkw, ma zostać oddany do użytku w połowie 2020 roku.
Autorami projektu wieży są: Biuro Projektowe Kazimierski i Ryba oraz paryskie biuro firmy Arquitectonica, od wielu lat współpracujące z Grupą Immobel przy projektach w Belgii i Luksemburgu. Paryscy architekci przeprojektowali całą, planowaną pierwotnie fasadę budynku. Ostatnio pracują także nad strefą lobby, aby była ona bardziej funkcjonalna i atrakcyjna dla użytkowników. W finalnym projekcie deweloper zdecydował się także na dwa tarasy na piętrze 4 oraz 7. Najwyższe piętro zostało wyposażone w antresolę, wpływającą bardzo korzystnie na walory reprezentacyjne tej kondygnacji.
Komunikacja wewnątrz budynku odbywać się będzie za pomocą 6 szybkobieżnych wind. W pełni przeszklona fasada zagwarantuje stały dostęp światła dziennego. Wnętrza zostaną wykończone przy użyciu najlepszej jakości materiałów i spełnią najwyższe standardy biurowe klasy A. Projekt gwarantuje elastyczną aranżację powierzchni piętra biurowego (939 mkw), żaluzje okienne, wysokość 275 cm w świetle kondygnacji oraz bardzo wydajną wentylację.
W tej chwili Immobel Poland pracuje m.in. nad wprowadzeniem nowych rozwiązań technicznych i optymalizacją powierzchni. W ostatnim czasie firma doprecyzowała także projekt parkingu. Co ciekawe obiekt będzie umiejscowiony w bezpośrednim sąsiedztwie dwóch linii metra, a część konstrukcji będzie nadwieszona nad tunelem pierwszej linii, przy jednoczesnym oparciu czterech dolnych kondygnacji na dachu stacji metra. Taki projekt wymaga bardzo skomplikowanej struktury technicznej. Ze względu na szereg wyzwań inżynieryjnych, wszelkie prace muszą być przeprowadzane w kooperacji ze spółką Metro Warszawskie. Przy realizacji inwestycji Immobel Poland zapowiada ścisłą współpracę także ze swoją belgijską spółką – matką i wykorzystanie jej doświadczeń zdobytych m.in. przy realizacji obiektów: Black Pearl czy Mobius w Brukseli.
Budynek