Jeszcze nie opadły emocje po prezentacji warszawskiego wieżowca Varso (310 metrów z iglicą), a my postanowiliśmy sprawdzić, jakie plany ma PKP względem sąsiedniej działki, na której znajduje się zaniedbany parking.
Przypomnijmy, że w czerwcu 2016 roku nowy zarząd PKP zawiesił plany zabudowy działki u zbiegu Jana Pawła II i Alej Jerozolimskich. Pierwotnie Xcity Investment, spółka zależna od kolejarzy, planowała na tej działce budowę wieżowca.
Kompleks Centralna Park miał obejmować przestrzenie biurowe, obiekty handlowe, a także hotel. Projekt zakładał powstanie 100 000 mkw powierzchni komercyjnej. Jego najistotniejszym punktem miał być budynek o wysokości 220 m, zlokalizowany przy samym rondzie.
Od momentu anulowania inwestycji, nie ujawniono żadnych nowych informacji w związku z przyszłością tej działki. Od Grupy PKP otrzymaliśmy bardzo ogólny komunikat o pracach nad przyszłością inwestycyjną spółki:
„Postępowania dotyczące realizacji projektów (w tym projektu Centralna Park) zostały zawieszone w czerwcu br. Decyzja została podjęta w związku z pracami nad strategią PKP S.A., w tym strategią nieruchomościową. Oznacza to konieczność przeanalizowania projektów inwestycyjnych i deweloperskich pod kątem ich efektywności ekonomicznej oraz wykorzystania gruntów będących w posiadaniu PKP. Obecnie trwają analizy dotyczące działki u zbiegu Al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskich. Ze względu na bezpośredni związek planowanej zabudowy ze średnicową linią kolejową i przyszłą modernizacją linii, analizy te skupiają się na wzajemnym dostosowaniu harmonogramów obu inwestycji.”
Taka strategia jest o tyle interesująca, że Słowacy ogłosili szczegóły dotyczące budowy 310 m wieżowa, który ma stać się wizytówką Warszawy. Wstępny termin ukończenia inwestycji to rok 2020, a więc można przypuszczać że przez kolejne lata obok nowoczesnego kompleksu będziemy mieli nadal nie zagospodarowany, brzydki parking wraz z banerem reklamowym w samym centrum Warszawy. – Mateusz Popowicz
(foto) Materiały Inwestora