SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Warszawiacy nie chcą latać z Radomia

Strona główna Infrastruktura Warszawiacy nie chcą latać z Radomia

Wyniki raportu Warszawskiego Forum Samorządowego podważają zasadność rozbudowy Portu Lotniczego Radom. Aż 81% mieszkańców aglomeracji warszawskiej chce podróżować  tanimi liniami z lotniska w Modlinie, a jedynie 6% z Radomia. Mieszkańcy nie tylko nie chcą latać z radomskiego lotniska, ale także sprzeciwiają się jego rozbudowie (52% głosów przeciwnych).  Negatywnie oceniają także ewentualną możliwość administracyjnego przeniesienia tanich lotów z Okęcia do Radomia (66% przeciwników).

 

Aż 81% mieszkańców aglomeracji warszawskiej wskazało, że spośród lotnisk, które mają obsługiwać połączenia tzw. tanich linii lotniczych (Modlin, Radom, Łódź), wybraliby Port Lotniczy Warszawa-Modlin. Na podróż z lotniska w Radomiu zdecydowałoby się jedynie 6% respondentów, a z Łodzi – 2%. – Wyniki badania nie są zaskoczeniem. Port lotniczy w Radomiu został już raz zweryfikowany przez rynek. Jego obszar oddziaływania okazał się niewystarczający, a daleki dystans od Warszawy sprawił, że nie stanowił on realnej konkurencji dla stołecznych lotnisk – ocenia Cezary Holdenmajer, Prezes Centrum Monitoringu Rozwoju Warszawy.

Mieszkańcy negatywnie o rozbudowie lotniska w Radomiu

52% mieszkańców aglomeracji warszawskiej, którzy słyszeli o projekcie CPK, negatywnie ocenia plan rozbudowy lotniska w Radomiu. Pozytywnie do inwestycji podchodzi jedynie 28% badanych, a 20% nie ma zdania. Dodatkowo, konsekwencją modernizacji Portu Lotniczego Radom będzie administracyjne przejęcie przez to lotnisko obsługi tanich i czarterowych linii lotniczych, które obecnie korzystają z infrastruktury Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Tymczasem pomysł przeniesienia niskobudżetowych połączeń lotniczych z Okęcia do Radomia popiera tylko 22% mieszkańców aglomeracji warszawskiej, a większość (66%) jest temu przeciwna.

5cd14fc1a2d47_pW opinii Grzegorza Gruchalskiego, Przewodniczącego Warszawskiego Forum Samorządowego, głosy podróżnych, którzy oceniają projekt rozbudowy lotniska w Radomiu jako niepotrzebny, są ignorowane. – Mieszkańcy nie chcą lotniczej rewolucji, a jedynie modernizacji istniejącej infrastruktury. To lotniska pierwszego wyboru: Okęcie i Modlin, powinny być rozwijane i modernizowane. Ich przepustowość powinna być rozszerzana wzorem Portu Lotniczego Londyn-Gatwick, który dysponując jednym pasem startowym obsługuje ponad 40 mln pasażerów rocznie – tłumaczy Grzegorz Gruchalski.

Badanie „Barometr lotniczy, czyli co mieszkańcy Mazowsza sądzą o CPK i lotnisku w Radomiu” zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS w ramach współpracy z Warszawskim Forum Samorządowym na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów (500 – Warszawa i okolice, 500 – pozostała część Mazowsza). Badanie zostało zrealizowane metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI). Badanie przeprowadzono w maju 2019 r.

fot: materiały prasowe

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

Wiadomości

CPK: PLAN INWESTYCJI KOLEJOWYCH NA LATA 2020-2034

Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozpoczęła w rozmowy w ramach dialogu konkurencyjnego z lotniskami: Incheon w Seulu i Narita w Tokio...

Znikający mur już rozebrany

Otwarcie "Znikającego muru" odbyło się w 18 września, na bulwarach wiślanych w okolicach pawilonu Muzeum nad Wisłą. Instalacja jest częścią...

Posąg Jana Pawła II stanie przed Muzuem Narodowym

Instalacja Jerzego Kaliny "Zatrute źródło" stanie przed Muzuem Narodowym w Warszawie m.in. pod pretekstem setnej rocznicy urodzin Jana Pawła II....

W weekend przemarsze i remonty

W sobotę, 19 września, wykonawca kanalizacji na ul. Berensona na Białołęce będzie kontynuował swoje prace związane z naprawą nawierzchni. W tym...

Cavatina sprzedała udziały w Chmielna 89.

Cavatina Holding sfinalizowała sprzedaż 65% udziałów we flagowym projekcie Chmielna 89 w Warszawie. Nowym współwłaścicielem budynku będzie fundusz zarządzany...

Będą nowe znaki drogowe

Ministerstwo Infrastruktury rozpoczęło prace legislacyjne nad nowelizacją rozporządzeń w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Wśród propozycji jest specjalny znak...

Polecane

Tulipan House – aplikacja dla najemcy przyszłością biurowców?

Wyobraź sobie, że w poniedziałek rano wchodzisz do biurowca, w którym pracujesz. Co czujesz? Czy jest to miejsce, o którym możesz powiedzieć,...

Zakończyło się Lato Konesera – cykl wakacyjnych imprez kulturalno-rozrywkowego centrum stolicy

Lato Konesera było niezwykle popularne wśród mieszkańców Warszawy i turystów. W ramach cyklu, zorganizowanego na terenie Centrum Praskiego Koneser od początku...

Wolskie Rotundy według Danuty Karsten

Danuta Karsten stworzyła w Warszawie niezwykle spektakularną instalację w Wolskich Rotundach, na terenie byłej gazowni, zatytułowaną „Stałość w ulotności”.

Stacja metra Młynów “przejęta” przez wandali

Dziś w nocy z soboty na niedzielę doszło do zuchwałego zniszczenia pociągu, a także stacji metra Młynów na Woli.

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...