W Mediolanie odbyła się konferencja pt. „Warszawa: nowy kierunek rozwoju dla marek luksusowych w Europie”, która uzupełniła cykl europejskich debat organizowanych przez Kulczyk Silverstein Properties.
Kulczyk Silverstein Properties, który jest inwestorem luksusowego projektu handlowo-biurowo na prestiżowym Placu Trzech Krzyży w Warszawie, już 20 października w Mediolanie zwrócił uwagę na polski rynek, gdy jako jedyny partner z Polski wspierało doroczną konferencję organizacji Altagamma ( www.altagamma.it ) – największego stowarzyszenia zrzeszającego włoskie marki luksusowe.
Polska – „kupuj i trzymaj”
W wydarzeniu zorganizowanym tym razem wspólnie przez Kulczyk Sierverstein Properties oraz Hotel Sheraton w Warszawie, wzięli udział przedstawiciele ponad 20 włoskich marek z segmentu premium oraz ponad 10 przedstawicieli marek segmentu luksusowego, a także przedstawiciele instytucji wspierających rozwój handlu włosko-polskiego oraz polscy i włoscy dziennikarze. Zgromadzonych gości powitał Jerzy Adamczyk, konsul Rzeczypospolitej Polskiej w Mediolanie oraz Armando Branchini, wiceprezydent Fundacji Altagamma. Następnie kluczowe fakty na temat potencjału turystyczno- biznesowego Warszawy zaprezentowała Małgorzata Furdal, dyrektor Polskiej Organizacji Turystycznej w Rzymie, przedstawiając Warszawę jako nową modową i modną destynację. Zwróciła ona uwagę na m.in. dynamicznie rosnącą liczbę turystów odwiedzających Warszawę. Jak wynika z danych POT, w 2015 roku stolicę odwiedziło aż 8,45 mln turystów i odwiedzających, z czego aż 1,8 mln stanowili turyści biznesowi.
Z kolei przedstawiciele KPMG mówili o polskim rynku dóbr luksusowych. Maurizio Castell i Kamil Rosiak odwołali się do raportu KPMG, z którego wynika, że z roku na rok w Polsce przybywa osób zamożnych i bogatych. Szacuje się, że ich liczba do 2018 może wynieść nawet 1.2 mln, a łączna suma dochodów ponad 200 mld zł. O warszawskim high-streecie i szansach na jego rozwój interesująco opowiadał Fabrice Paumelle, przedstawiciel BNP Paribas Real Estate. Stwierdził, że największy potencjał ma Plac Trzech Krzyży, gdzie tylko do 2018 r. powstanie 12 000 mkw. nowoczesnej przestrzeni handlowej dla marek premium i z wyższej półki, z czego 5 000 mkw. zaoferuje Ethos. Dodał, że szlak handlowy naturalnie uzupełni także nowa przestrzeń w hotelu Sheraton.
– Konferencja w Mediolanie była dla nas szczególna z kilku względów. To kolejne – po Londynie i Paryżu – spotkanie, które przybliżało zagranicznym inwestorom potencjał warszawskiego rynku dóbr luksusowych i rozwoju sektora high street. Włochy są dla nas kluczowym partnerem, jeśli chodzi o rynek dóbr luksusowych w Polsce – aż 22% obecnych na naszym rynku marek pochodzi właśnie z tego kraju. Dlatego już wcześniej silnie zaznaczaliśmy swoją obecność w Mediolanie, gdzie w październiku wystąpiliśmy jako główny partner podczas konferencji Altagammy. Co więcej wymiernym biznesowym efektem naszej konferencji są już ustalone wizytacje Warszawy oraz budynku Ethos zaplanowane na grudzień 2016 oraz styczeń 2017 przez przedstawicieli włoskich wiodących marek z segmentu Premium oraz Luksusowego, które są zainteresowane powierzchniami pod sklepy typu Flagship o powierzchni od 200 do 900 m2 – powiedział Maciej Zajdel, Członek Zarządu Kulczyk Silverstein Properties.
Po wydarzeniu licznie zgromadzeni goście mieli możliwość nawiązać kontakty oraz podziwiać drewnianą makietę przedstawiającą Plac Trzech Krzyży, która w spektakularny sposób prezentuje umiejscowienie projektu Ethos na Trakcie Królewskim oraz planowaną modernizację hotelu Sheraton.
ETHOS dla światowych marek
Po rozbudowie, rewitalizacji i dostosowaniu projektu do standardów klasy A+ i certyfikacji BREEAM „Excellent”, Ethos zaoferuje łącznie ok. 17 000 mkw. powierzchni. Ponad 5 000 mkw. przeznaczonych będzie na reprezentacyjne, w tym 2-poziomowe siedziby butików i sklepów najlepszych marek. W ciągu pieszym od strony Placu Trzech Krzyży, pomiędzy Nowym Światem a Hotelem Sheraton powstanie nowy, naturalny fragment high-streetu, charakteryzujący się aż 8-metrowej wysokości witrynami. Plac Trzech Krzyży i jego otoczenie tworzą prestiżowe centrum biznesowe w bezpośrednim sąsiedztwie Giełdy Papierów Wartościowych, instytucji finansowych i ambasad, budynków Parlamentu, a także umożliwiają bezpośredni dostęp do miejskiego życia – markowych butików, restauracji czy modnych kawiarni.
Partnerami konferencji byli: Sheraton Warsaw Hotel, Bain & Company, KPMG, BNP Paribas Real Estate, Polska Organizacja Turystyczna oraz Konsul Rzeczypospolitej Polskiej w Mediolanie.