SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Warszawa w centrum zainteresowania włoskich marek luksusowych

Strona główna Nieruchomości Warszawa w centrum zainteresowania włoskich marek luksusowych

W Mediolanie odbyła się konferencja pt. „Warszawa: nowy kierunek rozwoju dla marek luksusowych w Europie”, która uzupełniła cykl europejskich debat organizowanych przez Kulczyk Silverstein Properties.

Kulczyk Silverstein Properties, który jest inwestorem luksusowego projektu handlowo-biurowo na prestiżowym Placu Trzech Krzyży w Warszawie, już 20 października w Mediolanie zwrócił uwagę na polski rynek, gdy jako jedyny partner z Polski wspierało doroczną konferencję  organizacji Altagamma ( www.altagamma.it ) –  największego stowarzyszenia zrzeszającego włoskie marki luksusowe.

 

Polska – „kupuj i trzymaj”

W wydarzeniu zorganizowanym tym razem wspólnie przez Kulczyk Sierverstein Properties oraz Hotel Sheraton w Warszawie, wzięli udział przedstawiciele ponad 20 włoskich marek z segmentu premium oraz ponad 10 przedstawicieli marek segmentu luksusowego, a także przedstawiciele instytucji wspierających rozwój handlu włosko-polskiego oraz polscy i włoscy dziennikarze. Zgromadzonych gości powitał Jerzy Adamczyk, konsul Rzeczypospolitej Polskiej w Mediolanie oraz Armando Branchini, wiceprezydent Fundacji Altagamma. Następnie kluczowe fakty na temat potencjału turystyczno- biznesowego Warszawy zaprezentowała Małgorzata Furdal, dyrektor Polskiej Organizacji Turystycznej w Rzymie, przedstawiając Warszawę jako nową modową i modną destynację. Zwróciła ona uwagę na m.in. dynamicznie rosnącą liczbę turystów odwiedzających Warszawę. Jak wynika z danych POT, w 2015 roku stolicę odwiedziło aż 8,45 mln turystów i odwiedzających, z czego aż 1,8 mln stanowili turyści biznesowi.

Z kolei przedstawiciele KPMG mówili o polskim rynku dóbr luksusowych. Maurizio Castell i Kamil Rosiak odwołali się do raportu KPMG, z którego wynika, że z roku na rok w Polsce przybywa osób zamożnych i bogatych. Szacuje się, że ich liczba do 2018 może wynieść nawet 1.2 mln, a łączna suma dochodów ponad 200 mld zł. O warszawskim high-streecie i szansach na jego rozwój interesująco opowiadał Fabrice Paumelle, przedstawiciel BNP Paribas Real Estate. Stwierdził, że największy potencjał ma Plac Trzech Krzyży, gdzie tylko do 2018 r. powstanie 12 000 mkw. nowoczesnej przestrzeni handlowej dla marek premium i z wyższej półki, z czego 5 000 mkw. zaoferuje Ethos. Dodał, że szlak handlowy naturalnie uzupełni także nowa przestrzeń w hotelu Sheraton.

– Konferencja w Mediolanie była dla nas szczególna z kilku względów. To kolejne – po Londynie i Paryżu – spotkanie, które przybliżało zagranicznym inwestorom potencjał warszawskiego rynku dóbr luksusowych i rozwoju sektora high street. Włochy są dla nas kluczowym partnerem, jeśli chodzi o rynek dóbr luksusowych w Polsce – aż 22% obecnych na naszym rynku marek pochodzi właśnie z tego kraju. Dlatego już wcześniej silnie zaznaczaliśmy swoją obecność w Mediolanie, gdzie w październiku wystąpiliśmy jako główny partner podczas konferencji Altagammy. Co więcej wymiernym biznesowym efektem naszej konferencji są już ustalone wizytacje Warszawy oraz budynku Ethos zaplanowane na grudzień 2016 oraz styczeń 2017 przez przedstawicieli włoskich wiodących marek z segmentu Premium oraz Luksusowego, które są zainteresowane powierzchniami pod sklepy typu Flagship o powierzchni od 200 do 900 m2  – powiedział Maciej Zajdel, Członek Zarządu Kulczyk Silverstein Properties.

Po wydarzeniu licznie zgromadzeni goście mieli możliwość nawiązać kontakty oraz podziwiać drewnianą makietę przedstawiającą Plac Trzech Krzyży, która w spektakularny sposób prezentuje umiejscowienie projektu Ethos na Trakcie Królewskim oraz planowaną modernizację hotelu Sheraton.

 

ETHOS dla światowych marek

Po rozbudowie, rewitalizacji i dostosowaniu projektu do standardów klasy A+ i certyfikacji BREEAM „Excellent”, Ethos zaoferuje łącznie ok. 17 000 mkw. powierzchni. Ponad 5 000 mkw. przeznaczonych będzie na reprezentacyjne, w tym 2-poziomowe siedziby butików i sklepów najlepszych marek. W ciągu pieszym od strony Placu Trzech Krzyży, pomiędzy Nowym Światem a Hotelem Sheraton powstanie nowy, naturalny fragment high-streetu, charakteryzujący się aż 8-metrowej wysokości witrynami. Plac Trzech Krzyży i jego otoczenie tworzą prestiżowe centrum biznesowe w bezpośrednim sąsiedztwie Giełdy Papierów Wartościowych, instytucji finansowych i ambasad, budynków Parlamentu, a także umożliwiają bezpośredni dostęp do miejskiego życia – markowych butików, restauracji czy modnych kawiarni.

Partnerami konferencji byli: Sheraton Warsaw Hotel, Bain & Company, KPMG, BNP Paribas Real Estate, Polska Organizacja Turystyczna oraz Konsul Rzeczypospolitej Polskiej w Mediolanie.

Wiadomości

PO WAKACJACH SASKA JAK NOWA

W najbliższy poniedziałek, 13 lipca, zacznie się kompleksowy remont ulicy, który potrwa do końca wakacji, czyli do 31 sierpnia.

Jest przetarg na PLAC PIĘCIU ROGÓW

Zbieg ulic Chmielnej, Kruczej, Zgody, Brackiej i Szpitalnej zmieni się w nową przestrzeń publiczną. Drogowcy z Zarządu Dróg Miejskich właśnie ogłosili...

The Warsaw Hub już na finiszu!

Już tylko tygodnie dzielą nas od oddania do użytku kompleksu The Warsaw Hub. Belgijski deweloper Ghelamco rozpoczął prace porządkowe wokół budynków....

WeWork otwiera piątą lokalizację w Warszawie

WeWork otworzył swoją piątą lokalizację w Warszawie, przy ulicy Grzybowskiej 60. Znajduje się ona Browary Warszawskie i oferuje 1,1 tys. biurek z...

Francuzi dołączyli do budowy Domu Ronalda McDonalda.

Francuska firma rodzinna DELABIE dołącza jako nowy partner budowy drugiego polskiego Domu Ronalda McDonalda. Fundację i firmę połączyła misja „Aby rodzina mogła być...

Ambassador Office Building z nowym najemcą

Firma Hines pozyskała nowego najemcę do budynku Ambassador Office Building. Jest nim AECOM Polska, wiodący dostawca rozwiązań infrastrukturalnych, świadczący profesjonalne usługi...

Polecane

Rozpoczyna się Lato Konesera. Kilkaset wydarzeń w centrum kulturalno-rozrywkowym stołecznej Pragi

Już w 1 lipca w Centrum Praskim Koneser rozpoczyna się wakacyjny cykl wydarzeń pod hasłem Lato Konesera. Od początku lipca do...

Teatr Polonia i Och-Teatr zagrają w lato plenerowe spektakle w Centrum Praskim Koneser

Centrum kulturalno-rozrywkowe na warszawskiej Pradze zapowiada plenerowe spektakle Teatru Polonia i Och-Teatru podczas Lata Konesera. Wstęp na wszystkie wydarzenia będzie bezpłatny,...

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...