Junior to nowa generacja nośników digital out-of-home (DOOH). To pierwszy wielofunkcyjny mebel miejski, który oprócz wyświetlania treści reklamowych na 75 calowych ekranach LCD, umożliwia informowanie mieszkańców w czasie rzeczywistym (np. o stanie powietrza czy utrudnieniach w ruchu).
Wyposażony jest w: dwa porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych, w darmowe miejskie Wi-Fi, w przycisk „Mapa” ułatwiający poruszenie się turystom po okolicy i przycisk „Komunikaty miejskie” z informacjami ważnymi dla mieszkańców Warszawy.
Takiego nośnika w stolicy jeszcze nie było. Junior łączy funkcje reklamowe z rozwiązaniami smart city, przydatnymi użytkownikom miasta – podkreśla Prezes Zarządu Warexpo Marcin Ochmański. Junior powstawał z dbałością o wysokiej jakości estetykę w każdym elemencie. Dlatego został zaprojektowany przez nagradzaną pracownię Towarzystwa Projektowego, mapę ułatwiającą nawigację natomiast zaprojektowała Marta Baranowska, młoda, zdolna architektka, absolwentka warszawskiej ASP – zaznacza Ochmański.
O funkcjach Juniora na jego ekranach informować będzie animacja z warszawską Syrenką, za którą odpowiadają grafik ilustrator Wojciech Pawliński i motion designer Maciej Szymczuk.
Zmiany na rynku reklamy zewnętrznej stawiają przed nami wyzwania. Digitalizacja nośników, estetyzacja i dopasowanie ich do krajobrazu miejskiego, dodawanie funkcji użyteczności społecznej – to wszystko trendy, którym nie chcemy się biernie przyglądać, ale je współtworzyć – podkreślił Ochmański.
Junior stanął na jednej z najważniejszych stołecznych ulic – Chmielnej, tuż przy Pasażu Wiecha. W okolicy przechodzącej duże zmiany, w towarzystwie świeżo otwartego pawilonu Zodiak i bezpośrednio przy powstającym pawilonie firmy Grycan. Jest to model testowy. Spółka po sprawdzeniu konstrukcji i elementów składowych sprzętu w różnych w warunkach atmosferycznych zamierza rozpocząć produkcję kolejnych nośników w następnych roku.