Uciążliwy remont na Krakowskim Przedmieściu na finiuszu

Ponad 4000 mkw. nawierzchni ułożono już na Krakowskim Przedmieściu. Oznacza to, że zaawansowanie prac przekroczyło 80%. Jednocześnie zakończyły się ostatnie rozbiórki starej nawierzchni. W tym tygodniu na placu budowy pojawiła się specjalistyczna ekipa, która zajmuje się fugowaniem szczelin.

To ostatni etap naprawy nawierzchni Traktu Królewskiego. Jako pierwsza, w 2017 i 2018 roku, remontowana była ulica Miodowa. Wtedy udało się opracować technologię, która wytrzymuje intensywny ruch autobusów.

W 2019 roku ZDM powrócił na Krakowskie Przedmieście i kawałek Nowego Światu, gdzie ta sama technologia użyta została podczas remontu nawierzchni jezdni na odcinku od ulicy Świętokrzyskiej do Królewskiej.

Teraz naprawiony zostanie ostatni fragment Traktu – między Królewską i Miodową. Poprzedni remont tego odcinka odbył się w 2008 roku, czyli 16 lat temu. Po zakończeniu prac nawierzchnia Traktu Królewskiego będzie równa i zabezpieczona przed uszkodzeniami.

Nowa nawierzchnia już prawie w całości

Do tej pory na całym remontowanym odcinku ułożono ponad 4000 mkw. nowej kostki. Całość zakresu wynosi 5200 mkw., co oznacza, że zaawansowanie prac wynosi już 80%. Jednocześnie, na dniach, zakończyły się ostatnie rozbiórki starej nawierzchni.

Znaczna część zakresu, który został do wykonania w kontekście ułożenia kostki, to nawierzchnia zatok autobusowych. Prace toczą się w miarę kolejnych dostaw materiału.

Będzie fugowane

W tym tygodniu na odcinku od ul. Miodowej do Pałacu Prezydenckiego odbywa się fugowanie szczelin między kostką. Jest to proces pracochłonny i dosyć skomplikowany. Do realizacji tego zadania wykonawca oddelegował specjalną ekipę.

Główne prace trwają od wysokości Pałacu Prezydenckiego przy hotelu Bristol i hotelu Europejskim w kierunku skrzyżowania z ul. Krakowskie Przedmieście z  ul. Królewską.

Oprócz fugowania, do wykonania są jeszcze dylatacje – ten etap wykonawca zaplanował na ostatni tydzień sierpnia.

Prace idą pełną parą

Obecnie drogowcy są w szczycie prac realizacyjnych. Na budowie pracuje ponad 40 osób, a wykonywanie spoin toczy się od 6 rano do 22 wieczorem.

Dostawa materiału oraz jego wbudowanie w tak krótkim czasie to duże wyzwanie logistyczne – na szczęście wykonawca dobrze daje sobie z nim radę.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Rośnie światowy rynek mieszkań luksusowych. Eksperci podpowiadają, co w nadchodzących latach...

0
276 miliardów dolarów – taką wartość w 2024 roku przekroczył światowy rynek nieruchomości luksusowych. Według prognoz zawartych w raporcie Business Reaserch Insights, do 2033...
×