TYLKO U NAS: Ilmet bez loga Mercedesa i ostatnich najemców

Możemy potwierdzić, że logo Mercedesa zostało zdemontowane z dachu budynku Ilmet. Wypowiedzieliśmy ostatnią umowę najmu lokalu handlowego na parterze Ilmetu, dzierżawy parkingu podziemnego, jak również przestrzeni reklamowych, w tym tej na dachu.- wyjaśnia Piotr Srokosz, dyrektor projektu w spółce biurowej Skanska

Skanska wypowiedziała umowę najmu popularnej aptece przy rondzie ONZ, a także dzierżawcy parkingu podziemnego. Dziś rozpoczął się też demontaż kultowego znaku Mercedesa, który przez lata dominował w panoramie.

Skanska o swoich planach związanych z Ilmetem mówi dość ostrożnie. To co wiemy na pewno, to że nad nowym projektem wieżowca pracuje duńska pracownia architektoniczna Schmidt Hammer Lassen. Architekci z Kopenhagi przygotowali projekt 188 metrowej wieży w 2011 roku. Jak zaznaczają przedstawiciele dewelopera projekt Warsaw One, bo tak będzie nazywać się biurowiec, jest dostosowywany do współczesnych wymagań jakie muszą spełniać wysokiej klasy biurowce. Niewykluczone jest więc, że ostateczny projekt Warsaw One będzie się nieco różnił od zakupionej przez Szwedów koncepcji.

Wiadomo, że nowy budynek na pewno nie będzie miał bezpośredniego wejścia do metra. Choć wcześniej rozważano takie rozwiązania.

Skanska bardzo ostrożnie sonduje możliwość rozpoczęcia inwestycji. Wiadomo, że inwestor posiada prawomocne pozwolenie na rozbiórkę Ilmetu, ale czy rozpocznie się ona jeszcze w tym roku nie wiadomo.

Ilmet to jeden z najbardziej charakterystycznych wieżowców w stolicy. Budynek powstał według projektu Miljenko Dumencic, Mirosława Kartowicza. Jego budowa zakończyła się w 1997 roku. Wieżowiec posiada 22 kondygnacje nadziemne i  3 podziemne. Ilemt ma niespełna 83 metry wysokości.

Na przełomie pierwszej dekady XXI wieku pojawiły się pierwsze koncepcje i przymiarki do rozbiórki wieżowca. W roku 2011 pojawiły się koncepcje ponownego zagospodarowania terenu – właściciel budynku miał go zastąpić 188-metrowym wieżowcem projektu duńskiej pracowni architektonicznej Schmidt Hammer Lassen. Ten właśnie projekt razem z gruntem zakupiła Skanska.

Potencjał działki zdaniem Skanska to ok. 60 000 mkw. Budynek Ilmetu oferuje niecałe 20 000 mkw. powierzchni użytkowej.

Charakterystycznym detalem budynku jest umieszczone na szczycie ogromne, obracające się logo firmy Mercedes oraz wykonana z kamienia elewacja w kolorze łososiowym.

Ostatni raz wieżowiec warszawiacy mogli zwiedzać w trakcie Nocy Wieżowców w 2018 roku.

Niestety, charakterystyczne logo znika bezpowrotnie i coraz więcej faktów wskazuje na to, że rozbiórka wieżowca jest coraz bliżej. – Tomasz Reich

Fot. Jakub Jurkowski, materiały prasowe

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Loftowy styl w inwestycji Na Okrzei – Dzień Otwarty z Matexi...

0
Już w sobotę, 15 marca, miłośnicy industrialnego designu i unikalnych wnętrz mogą osobiście zobaczyć inwestycję Na Okrzei na warszawskiej Pradze-Północ. Matexi Polska zaprasza na...