REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Trwa budowa Dworca Zachodniego

Strona główna Infrastruktura Trwa budowa Dworca Zachodniego

W ramach kontraktu Soletanche zaprojektuje i wykona następujące zadania: posadowienie kładki dla pieszych oraz przyszłego zadaszenia peronów. Zrealizuje poziomą przesłonę przeciwfiltracyjną niezbędną ze względu na wysoki poziom wód gruntowych. Najważniejszym zadaniem będzie wykonanie ściany tunelu dla pieszych oraz podziemnego przystanku tramwajowego.

Przebudowa stacji kolejowej Warszawa Zachodnia oraz realizacja podziemnego przystanku tramwajowego to główne zadania, w których Soletanche wspomoże w zakresie fundamentowym Budmiex SA. Mają zostać przeprowadzone w ramach projektu Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 5.1–13 oraz 6.1–22.

To największa modernizacja węzła kolejowego w ramach Krajowego programu kolejowego do końca 2020 r. Planowane prace obejmują poszerzenie istniejącego tunelu i wydłużenie go do peronu linii obwodowej. Stanie się on podziemnym dworcem z usytuowanym kondygnację niżej przestankiem linii tramwajowej. Dzięki czemu mieszkańcy Warszawy i przyjezdni w wygodny sposób dotrą komunikacją miejską na dworzec i bezpośrednio pod perony stacji.  W ramach przedsięwzięcia mają powstać także nowe perony i zmodernizowana hala dworcowa.

Pierwsze zadanie to zapewnienie dostępu do peronów

Pale wiercone są kolejno na peronach. Na każdym z nich wykonane zostanie kilkanaście pali na głębokość ok 27 metrów. Po wywierceniu otworu wypełniany jest betonem podawanym pod ciśnieniem, następnie pogrążany jest w nim kosz zbrojeniowy.  Na tak przygotowanym podłożu będą stawiane filary podtrzymujące kładkę. W ostatniej fazie nasuwana będzie konstrukcja kładki. Połączy ona dwie dzielnice Warszawy, Ochotę i Wolę oraz umożliwi wygodny dostęp na perony w czasie zamknięcia i przebudowy przejścia podziemnego.

Wszystkie przebudowane perony przykryje wspólna wiata

Wiata spocznie na filarach posadowionych na palach i baretach (jest to element konstrukcyjny  fundamentu wykonany w technologii ścian szczelinowych). Barety mają za zadanie przenieś znaczne obciążenia, które będzie generowała konstrukcja dachowa wiaty.

Obecnie realizujemy na poszczególnych peronach pale, na których ma spocząć kładka dla pieszych. W tym samym czasie wykonujemy również posadowienie budynku wielofunkcyjnego, który znajdował się będzie przy ul. Tunelowej. Postęp i  tempo prac jest zgodne z założeniami. Jeśli utrzymamy obecny rytm oraz nie pokrzyżuje nam planów pogoda, pierwszy etap realizacji zakończy się zgodnie z planem. – podsumowuje Wasiluk.

Następnie wykonawca fundamentowania przejdzie do realizacji ścian tunelu

Prace będą realizowane w ten sam sposób, w jaki Soletanche wykonywała najdłuższy tunel drogowy w stolicy zrealizowany ramach trasy S2 zlokalizowany na Warszawskim Ursynowie. W przypadku tunelu w ramach przebudowy Dworca Warszawa Zachodnia prace fundamentowe będą zazębiały się  z pracami generalnego wykonawcy. Po wykonaniu ścian Budimex będzie przywracał zdemontowane na czas wykonywania ścian szczelinowych torowisko. Prace będą postępowały sukcesywnie, tak by jak najmniej wpływały na płynność ruchu kolejowego. Wykop tunelu będzie odbywał się metodą podstropową. Czyli spod stropu tzw. metodami górniczymi będzie wydobywany urobek.

Trudne warunki hydrogeologiczne wymagają dodatkowych działań

Wraz z postępem prac realizacyjnych w zakresie ścian tunelu oraz posadowienia budynku wielofunkcyjnego będzie realizowana pozioma przesłona przeciwfiltracyjna w postaci zestrzałów wykonanych w technologii jet grouting, które stworzą grunto – betonowy korek, którego zadaniem jest ograniczenie napływu wód gruntowych do wnętrza konstrukcji podziemnej. Soletanche ma do wykonania ok. 41 tyś m³ przesłony.

Pomagamy łączyć Polskę rozwiązując najtrudniejsze zadania geotechniczne

Realizacja fundamentowania specjalistycznego w ramach przebudowy Dworca Warszawa Zachodnia to kolejny projekt służący modernizacji transportu szynowego, w którym Soletanche Polska występuje jako wykonawca zakresu geotechnicznego. Obecnie firma wykonuje fundamentowanie dwóch strategicznych obiektów w ramach budowy Tunelu Średnicowego w Łodzi: Komorę Odolanowską, z której rozpocznie prace tarcza o średnicy 13,04 m oraz Komorę K – 18 z której wystartuje tarcza o średnicy 8,7 m. Firma prowadzi również prace na krańcowej stacji II linii metra M2 BRÓDNO. Realizuje zadania w ramach rewitalizacji i modernizacji Dworca Gdańsk Główny oraz węzła integracyjnego Gdynia – Chylonia. Grupa Soletanche Bachy zrealizowała już ponad 250 stacji metra na świecie.

Projekt modernizacji stacji przygotowali: DWAA Architekci

Inwestorem są: PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Tramwaje Warszawskie

Generalny Wykonawca: Budimex SA

Projekt i realizacja fundamentowania specjalistycznego: Soletanche Polska

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

Wiadomości

Już w niedzielę 17 Półmaraton Warszawski

W niedzielę ulicami stolicy przebiegnie około 15 tys. uczestników 17. Nationale-Nederlanden Półmaratonu Warszawskiego oraz towarzyszącego mu New Balance Biegu na Piątkę....

Warszawy CA Immo rusza z modernizacją biurowca Saski Crescent

Nowy Saski Crescent będzie nowoczesnym butikowym biurowcem, który łączy zalety renomowanej lokalizacji z zielonymi rozwiązaniami zapewniającymi efektywność ...

Kolejarze ruszają z pracami nad ul. Kruczkowskiego

Do warszawskich drogowców, remontujących wiadukt mostu Poniatowskiego, dołączą kolejarze, którzy będą pracować na drugim z obiektów nad...

Promenada otwiera się po remoncie!

Już 1 kwietnia 2023 r. pierwszych klientów przyjmie po kolejnej modernizacji nowa część centrum handlowego Promenada w Warszawie.  To właśnie w...

[Patronat] Michał Pepol z Korą już w niedzielę!

Już w tę niedzielę odbędzie się wyjątkowe spotkanie z muzyką Michała Pepola, który wystąpi z koncertem o godzinie 18.00 w Novej...

Montaż klimatyzacji w Warszawie

Klimatyzacja jest coraz popularniejsza w naszym kraju i przestaje być synonimem luksusu. Ten stosunkowo przystępny cenowo system chłodzenia...

Polecane

Wirtualne Targi Nowych Mieszkań i Domów – Warszawa

W dniach 17 – 19 marca pod adresem noweinwestycje.pl/targi odbędą się Wirtualne Targi Nowych Mieszkań i Domów dla Warszawy i woj....

Przychodnia przyszłości w której to lekarz czeka na Ciebie!

Dostęp do konsultacji z lekarzem rodzinnym przez aplikację i w placówkach stacjonarnych, 7 dni w tygodniu do 21:00, a to wszystko...

Co powinieneś wiedzieć przed zakupem okapu do zabudowy?

Jeśli planujesz wyposażyć swoją kuchnię w okap do zabudowy, istnieje kilka ważnych kwestii, które warto wziąć pod uwagę. Od...

XIII Warszawskie Targi Mieszkaniowe Dom 2023

Już w następny weekend (21-22.01.2023 ) w Pałacu Kultury i Nauki odbędą się Warszawskie Targi Mieszkaniowe DOM 2022. To już trzynasta...

Real Estate Conference – ruszaj z nami i nieruchomościami!

Interesujesz się nieruchomościami? Wiążesz z tą branżą swoją przyszłość? A może dopiero zamierzasz postawić swoje pierwsze kroki w świecie nieruchomości? Jeśli tak, to Real...

Co robić w Sylwestra? Najlepsze pomysły w Warszawie

To niekwestionowanie jeden z najbardziej imprezowych wieczorów w roku. Zastanawiając się, co robić w Sylwestra, czujemy bowiem, że ...