Ruszyła długo wyczekiwana budowa sygnalizacji świetlnej nad Emilii Plater.
Budowa sygnalizacji świetlnej w ulicy Emilii Plater, na wysokości wyjazdu z pętli autobusowej przy Dworcu Centralnym, właśnie się rozpoczęła. Pracownicy firmy Podkowa, która wygrała przetarg na kwotę 606.000 zł, rozpoczęli roboty od prac ziemnych rozpięcia dotychczasowego okablowania, oczyszczenia przepustów, w ochronie których biegło ono do tymczasowych rozwiązań. Przepusty zostaną wykorzystane przy budowie nowej sygnalizacji, bowiem jej układ wiele nie zmieni się w stosunku do obecnego usytuowania masztów.
Mimo wakacji, ruch pojazdów, pieszych oraz pętla autobusowa przy Dworcu Centralnym wymaga obsługi przez sygnalizację świetlną. Nie można zatem było pozwolić na wyłączenie jej na czas budowy nowej. Stąd też wszystkie sygnalizatory będą zasilane napowietrznie jeszcze większą ilością przewieszek niż do tej pory. Należy jednak wziąć pod uwagę, że sygnalizacja będzie wyłączana z kolorów w momencie przepinania kabli oraz zasilania z układu dotychczasowego na docelowy. Wymaga tego bezpieczeństwo pracowników, aby nie przepinać kabli pod napięciem. Jeżeli nie będzie to konieczne, to wyłączenia zasilania odbywać się będą jedynie w godzinach nocnych, aby nie dezorganizować ruchu na skrzyżowaniu.
Nowa, oczekiwana sygnalizacja będzie obsługiwać również naziemne przejcie dla pieszych oraz pętlę autobusową po stronie Pałacu Kultury i Nauki.W nawierzchnię śluz zostanie wbudowana detekcja, aby autobus wyjeżdżający na trasę mógł dostać sygnał zielony. Kiedy autobus będzie stać przy peronie, nie będzie dla niego sygnału zielonego, dopiero w momencie dojazdu do linii warunkowego zatrzymania.W przypadku wyjazdu z pętli przy Dworcu Centralnym sygnał zielony zapali się równocześnie dla pieszych, jak i wyjeżdżających z pętli we wszystkich kierunkach. W tym celu zamontujemy dodatkowe pulsatory (duszki), które będą przypominały skręcającym w kierunku Świętokrzyskiej o pieszych przekraczających jezdnię Emilii Plater.
W ramach budowy nowej sygnalizacji zostanie wykonana korekta geometrii skrzyżowania oraz linii wysokościowej krawężnika. Tradycyjnie już, będą zamontowane płyty z wypustkami oraz przyciski wzbudzania sygnału zielonego przez pieszych. Przyciski wyposażone w napisy w alfabecie braille’a posłużą również osobom niedowidzącym i niewidomym.