SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Jak stworzyć muzeum, które przyciągnie tłumy? Oni znają przepis

Strona główna Nieruchomości Jak stworzyć muzeum, które przyciągnie tłumy? Oni znają przepis

 Z okazji 15-lecia działalności Stowarzyszenia Muzealników Polskich Oddział Mazowiecki w środę, 5 listopada o godz. 14.00 w Muzeum Niepodległości w Warszawie odbędzie się konferencja, podczas której zostanie podsumowana działalność instytucji i omówiony stan muzeów województwa mazowieckiego wraz z planami inwestycyjnymi. Na spotkaniu prelekcję wygłosi Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego. Do udziału zaproszono także twórców innowacyjnych, multimedialnych ekspozycji z agencji Clos Brothers, autorów audiowizualnej zawartości niedawno otwartego Muzeum Historii Żydów Polskich, Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach i Europejskiego Centrum Solidarności w Gdańsku.

Gospodarzami jubileuszowego spotkania będą Halina Czubaszek, Prezes Stowarzyszenia Muzealników Polskich Oddział Mazowiecki oraz dr Tadeusz Skoczek, Dyrektor Muzeum Niepodległości w Warszawie. Podczas konferencji osobom zasłużonym dla mazowieckiego muzealnictwa i działającym na rzecz Stowarzyszenia zostaną wręczone pamiątkowe medale i dyplomy Pro Masovia.

W programie przewidziano wystąpienie i prezentację Adama Struzika, Marszałka Województwa Mazowieckiego p.t. „Muzea na Mazowszu. Inwestycje, remonty, utrzymanie substancji” oraz multimedialną prelekcję p.t. „Współczesne możliwości aranżacji ekspozycji muzealnych”, którą wygłosi Rafał Mikulski, partner zarządzający agencją Clos Brothers S.A., uznawanej dziś za jedną z najbardziej doświadczonych w zakresie tworzenia audiowizualnych treści na potrzeby muzealne i wystawiennicze.

– Muzea, aby zainteresować i przyciągnąć współczesnego odbiorcę, muszą stawiać na nowoczesne narzędzia i sposoby prezentacji. Zwiedzający nie chcą już tylko oglądać – chcą odkrywać i doświadczać tego, o czym opowiada im dane muzeum. Dlatego nieodzowne stało się wykorzystanie multimediów, dzięki którym zawartość merytoryczna pokazana jest w bardzo atrakcyjnej formie: projekcji filmowych oraz interaktywnych aplikacji – wyjaśnia Rafał Mikulski z Clos Brothers. I dodaje: przygotowanie takich materiałów wymaga pracy sztabu specjalistów, dotąd kojarzonych głównie z branżą reklamową: scenarzystów, grafików, twórców treści video czy programistów multimediów. Dziś kreatywność twórców marketingowych wykorzystywana jest z powodzeniem przez najbardziej prestiżowe instytucje kultury.

Środowisko muzealne z coraz większym zainteresowaniem odkrywa możliwości, jakie oferują nowe technologie i narzędzia marketingowe. Stąd kolejne już zaproszenie ekspertów z Clos Brothers od instytucji odpowiadających za tworzenie nowych i rewitalizację istniejących muzeów. W październiku z udziałem specjalistów agencji odbyła się konferencja stołecznego Muzeum Niepodległości, która dotyczyła projektu rewitalizacji obiektów Muzeum X Pawilonu Cytadeli Warszawskiej.

Europejskie_Centrum_Solidarnosci_w_Gdansku_ClosBrothers1 Muzeum_Historii_Zydow_Polskich_w_Warszawie_ClosBrothers1 Muzeum_Powstan_Slaskich_w_Swietochlowicach_ClosBrothers1

Wiadomości

Waryński S.A. Grupa Holdingowa mecenasem nowego muralu

Warszawska Wola zyskała nowy mural. Praca autorstwa Tytusa Brzozowskiego, znanego, stołecznego muralisty powstała na przedwojennej kamienicy przy...

Warsaw UNIT „Obiektem bez barier”

Warsaw UNIT otrzymał certyfikat „Obiekt bez barier”, przyznawany przez Fundację Integracja. To potwierdzenie przystosowania budynku do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, ograniczoną mobilnością, rodziców z...

Hulajnogi Dott już dostępne w aplikacji FREE NOW w Warszawie i Trójmieście

FREE NOW, europejska platforma multimobilności, dokonała integracji hulajnóg marki Dott w swojej aplikacji dla polskich i zagranicznych użytkowniczek i...

Strażnicy miejscy z nowym wyposażeniem ratowniczym

Straż Miejska m.st. Warszawy została wyposażona w nowy sprzęt ratowniczy. Dzięki nowoczesnym defibrylatorom automatycznym oraz plecakom ratowniczym będą...

Na placu Grzybowskim powstanie kolejny wieżowiec!

W połowie grudnia belgijski deweloper Ghelamco złożył wniosek o pozwolenie na budowę 120 metrowej wysokości wieżowca w miejscu wyburzonego Teatru Żydowskiego...

Dworzec Zachodni ma dwa zadaszone perony

Podróżni na Warszawie Zachodniej korzystają z dwóch nowych peronów. Kolejny etap prac umożliwi organizację przejazdów między linią obwodową a linią radomską....

Polecane

Jak zaprojektować grafikę na witrynę sklepową?

Rozmowa z właścicielem firmy WYTNIJ-WKLEJ Łukaszem Kowalskim, jednej z najlepiej rozpoznawalnych firm na rynku Warszawskiej reklamy. Firma wytnij-wklej.pl...

Świąteczna atmosfera zawitała na Pragę. Koneser zaprasza na zimowe atrakcje

Pierwsze płatki śniegu już za nami, a święta za pasem. Zimowa aura wypełnia całą Warszawę, ale szczególnie w Centrum Praskim Koneser można poczuć...

Insta Przewodnik po Warszawie. Unikatowe miejscówki, których nie znajdziecie w standardowym informatorze turystycznym

Warszawa to nie tylko Pałac Kultury i Nauki, Łazienki Królewskie i Stare Miasto. To także kapliczki na Pradze-Północ, targ staroci na...

“Wola się zmienia” rozstrzygnięcie konkursu fotograficznego.

Rozstrzygnęliśmy organizowany wspólnie z Browarami Warszawskimi konkurs fotograficzny „Wola się zmienia”. Wola jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się dzielnic, co...

Konkurs fotograficzny – Wola się zmienia

Dobrze wiemy, że wielu z Was potrafi świetnie fotografować Warszawę oddając jej niepowtarzalny charakter. Razem z Browarami Warszawskimi  (@browarywarszawskie) przygotowaliśmy konkurs...

Plac Konesera w nowej aranżacji. Jesień na warszawskiej Pradze pod znakiem literatury

Stołeczny plac Konesera zmienił się w bajkowe królestwo słów i literatury. Mieszkańcom i spacerowiczom od początku października towarzyszą kolorowe lampiony w...