Prezydent Rafał Trzaskowski kontynuuje program „Spotkajmy się w Warszawie”. Drugą dzielnicą, która wzięła udział w akcji, był Ursynów. Podobnie jak w Wawrze, prezydent rozmawiał z mieszkańcami i urzędnikami o realizacji swojego programu i rozwiązywaniu najważniejszych problemów.
– Program „Spotkajmy się w Warszawie” jest dla mnie bardzo ważny. Spotkania, jakie mam możliwość odbyć w każdej części Warszawy, dają mi szansę poznania punktu widzenia mieszkańców na nasze miasto i jego problemy. Nie inaczej było na Ursynowie, gdzie mieszkam od lat. Wszystkie rozmowy były dla mnie bardzo cenne, podobnie jak uwagi, które usłyszałem od mieszkańców, radnych i urzędników – mówi prezydent stolicy. – Na Ursynowie swoją uwagę skupiłem wokół trzech obszarów. Była to budowa kanalizacji, poprawa dostępności komunikacji miejskiej, a także tematyka dotycząca Południowej Obwodnicy Warszawy. Podobnie jak w Wawrze, tak i tu, w gronie ekspertów wypracowaliśmy rozwiązania dla tych niezwykle ważnych dla dzielnicy kwestii. Ich wdrożenie będzie jednym z moich priorytetów – dodaje.
Prezydent, odnosząc się do działań związanych z poprawą jakości powietrza przyznał, że strefa płatnego parkowania będzie poszerzana i ceny za parkowanie pójdą również w górę.
Największym wyzwaniem dla Warszawy może być ograniczenie ruchu samochodowego w centrum dla “kopcących samochodów”. Prezydent nie wskazał daty, kiedy miałoby to nastąpić. Być może konieczny będzie okres przejściowy dla posiadaczy starych aut.
Jedną z bolączek dzielnicy jest budowa Południowej Obwodnicy Warszawy, której zakończenie będzie miało bardzo duży wpływ na ruch w tej części miasta. Wśród trudności zgłaszanych przez mieszkańców jest również nierównomierny dostęp do komunikacji miejskiej, a także sieci wodociągowo-kanalizacyjnej. Obszary te były przedmiotem rozmów zespołów roboczych zajmujących się rozwiązaniem każdego z tych palących dzielnicę problemów.
.
Ursynów został podzielony przez budowę Południowej Obwodnicy Warszawy. Ta rządowa inwestycja jest ważna dla Warszawy z wielu powodów, ale też może być przyczyną szeregu problemów. – Będziemy wnioskować do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o lepszą współpracę przy uruchamianiu kolejnych odcinków POW. Nie możemy dopuścić do sytuacji, w której ruch tranzytowy sparaliżuje tę część Warszawy. Chcemy poznać harmonogramy i móc przedstawić swoje postulaty – mówi prezydent Trzaskowski. Chodzi m.in. o rządową propozycję wielomiesięcznego zamknięcia węzła Puławska, a także wolę uruchomienia kolejnych fragmentów Południowej Obwodnicy Warszawy bez ich odpowiedniego powiązania z istniejącą infrastrukturą drogową. Zgodnie z wolą mieszkańców, a także porozumieniami z 2015 r. stolica będzie zabiegać również o realizację parku linearnego nad tunelem obwodnicy. Miasto oczekuje od GDDKiA oraz wykonawcy podjęcia rozmów na temat realizacji tej ważnej dla ogółu Warszawy inwestycji.
Kolejnym wyzwaniem są komunikacyjne potrzeby mieszkańców. Już wkrótce w rejon ulicy Kłobuckiej dojedzie linia nocna. – Będziemy szczegółowo analizować możliwość wydłużenia kursowania N36 z Bokserskiej do pętli Wyczółki lub uruchomienia nowej linii kursującej na wysoki Ursynów – obiecuje prezydent stolicy. Warszawscy drogowcy wspólnie z Zarządem Transportu Miejskiego sprawdzą również możliwość skierowania na Kłobucką przegubowych autobusów linii 193. Na zielonym Ursynowie – po uruchomieniu przez kolejarzy przystanków na wiadukcie, w ciągu ul. Karczunkowskiej – poprawimy również dostępność linii autobusowych w tej części Ursynowa. Ulicą Baletową kursować będą autobusy linii 209 i 809, a Karczunkowską 715 i 737. – Do Warszawy przyjechał już pierwszy ze 130 elektrycznych przegubowców, jakie zamówiliśmy w ubiegłym roku. Wkrótce przyjadą kolejne. Ja już miałem okazję się nimi przejechać po Ursynowie. Jeszcze w marcu będą mogli do nich wsiąść również warszawianki i warszawiacy. Chcemy, by od połowy miesiąca kursowały na linii 503 – dodaje prezydent.

Dla Ursynowa, a przede wszystkim jego zielonej części, ważna jest dostępność sieci kanalizacyjnej i wodociągowej. W latach 2007-2019 w tej dzielnicy wybudowanych zostało ponad 24 km sieci kanalizacyjnej i 33 km wodociągowej, za ponad 80 mln zł. Do 2025 na Ursynowie ma powstać kolejnych 30 km kanalizacji i około 14 km wodociągów. Wartość tych inwestycji przekroczy 60 mln zł. – Podczas spotkania zespołu roboczego do spraw kanalizacji uzgodniliśmy między innymi, że wszystkie inwestycje drogowe będą koordynowane z budową sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. Dzięki temu przyspieszymy realizację wielu prac – mówi prezydent Warszawy. Na Ursynowie powołany zostanie również koordynator ds. inwestycji wod-kan, co usprawni współpracę z MPWiK. Dzielnica pomoże również wodociągowcom w pozyskiwaniu gruntów pod ich inwestycje liniowe. Dodatkowo stołeczne Biuro Infrastruktury opracuje koncepcję odprowadzania wód deszczowych z terenu zielonego Ursynowa.
Kluczowym punktem ursynowskiej odsłony programu „Spotkajmy się w Warszawie” było piątkowe spotkanie z mieszkańcami. Rozmów dotyczyła m.in. rozwoju i przyszłości dzielnicy, ale także bieżących problemach miasta. Do hali UCSIR ZOS „Hawajska” przyszło blisko pół tysiąca mieszkańców. – Rozmawialiśmy o wszystkim, co nurtuje mieszkańców, o bezpieczeństwie, boiskach, ale też o problemach całej Warszawy tj. o podwyżkach opłat za wywóz odpadów, które zafundował nam rząd, czy o przekształceniach własnościowych – mówi Rafał Trzaskowski.
Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.