Wieżowiec Skyliner, realizowany przez spółkę Karimpol, osiągnął już 185 metrów wysokości, co oznacza, że do docelowej wysokości pozostało jedynie 10 metrów prac konstrukcyjnych.
Na placu budowy Skylinera trwają jedne z najtrudniejszych realizacyjnie prac przy elementach konstrukcyjnych biurowca. Mowa o wieńczącej budynek ścianie wspornikowej zwanej „pióropuszem”. Ten ciekawy element architektury Skylinera o docelowej wysokości 20 metrów, wykonywany jest z żelbetu i zostanie w całości pokryty szklaną elewacją. Równocześnie wewnątrz budynku realizowane są prace instalacyjne i wykończeniowe.

Skyliner zaoferuje 45.443 mkw. powierzchni biurowej na 30 kondygnacjach, na każdym piętrze do dyspozycji przyszłych najemców będzie ok. 1.400 mkw. przestrzeni.

Powierzchnie biurowe Skylinera zostały zaprojektowane tak by dać przyszłym najemcom możliwość elastycznej ich aranżacji. Brak kolumn w narożnikach budynku stworzy spektakularne gabinety narożne, natomiast ograniczona do minimum ilość kolumn na piętrach pozwoli na komfortowy podział powierzchni na pokoje i open space. Jednym z elementów wyróżniających budynek będzie także jego doskonałe oświetlenie światłem dziennym. Wpłynie na to przede wszystkim zastosowany typ fasady – pełne przeszklenie od podłogi do sufitu oraz wysokość pomieszczeń, które będą miały 2,8 metra od podłogi do sufitu.

Autorem projektu architektonicznego jest pracownia APA Wojciechowski. Budynek będzie się składać z 30 poziomów biurowych oraz 4 przeznaczonych na cele handlowo-usługowe, które będą dostępne zarówno dla najemców budynku, jak i mieszkańców Warszawy. Na ponad 3.500 mkw. powierzchni znajdą się: m.in. sklepy, restauracje, kawiarnie czy fitness. Dodatkowo na wysokości 165 m są planowane dwa poziomy Skybaru z widokiem na panoramę miasta, na które będzie można wjechać dedykowaną windą.


Autor Rafał Kłos
Budynek jest położony przy Rondzie Daszyńskiego, bezpośrednio przy stacji II linii metra, przystankach 5 linii tramwajowych i 7 linii autobusowych. Recepcję biurowca od wejścia do stacji metra będzie dzielić zaledwie 7 metrów. Wjazd na pięciopoziomowy parking mieszczący 430 samochodów osobowych będzie możliwy od ulicy Prostej a w przyszłości także od ulicy Towarowej. Na poziomach podziemnych znajdzie się także ponad 300 miejsc rowerowych oraz szatnie z przebieralniami dla rowerzystów. Skyliner jest pre-certyfikowany w systemie BREEAM na poziomie Excellent.
Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.