Na terenie stacji Warszawa Główna wykonawca przygotowuje teren. Pracuje ciężki sprzęt. Demontowane są tory. Równocześnie gromadzony jest materiał niezbędny do przebudowy stacji.
Przywrócenie ruchu kolejowego i obsługi pasażerów na stacji Warszawa Główna pozwoli na stworzenie lepszej oferty dla podróżnych i zwiększenie możliwości warszawskiego węzła kolejowego. Nowa Warszawa Główna będzie miała dwa nowe trzystumetrowe perony położone bliżej Al. Jerozolimskich z zapewnionym wejściem od strony ul. Towarowej oraz nową kładką od Al. Jerozolimskich. Kładka będzie wyposażona w rampy dla rowerów oraz 4 windy, w tym dwie na wejściu od ulicy.
Na każdym peronie zaplanowano 4 wiaty, system informacji pasażerskiej i ławki. Dla wygody podróżnych, przed stacją zamontowane zostaną stojaki dla rowerów oraz wyznaczone zostaną miejsca parkingowe. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.
Przedsięwzięcie jest ważne w związku z przygotowywaną przebudową linii średnicowej. Wówczas stacja wpisze się w obsługę pociągów regionalnych i aglomeracyjnych.
Projekt realizowany jest w trybie „projektuj i buduj”. Zakończenie inwestycji zaplanowane jest w III kwartale 2019 roku. Wartość prac to prawie 81 mln zł. Wykonuje je firma Trakcja PRKiI S.A.
Czytelnikom pokazujemy miasto jakim jest, jakie może być i co należy zrobić, żeby żyło się w nim lepiej. Prezentujemy reportaże z placów budowy, wdrapujemy się na dachy wieżowców, a czasami po prostu rozmawiamy z urbanistami, architektami i aktywistami miejskimi, o tym, co zrobić, żeby Warszawa była przyjaznym miastem dla jej mieszkańców.
© Copyright 2016 Nowa Warszawa. All rights reserved.