22 marca rozpocznie się remont torowiska na wiadukcie al. Jana Pawła II nad linią kolejową, w rejonie Centrum Handlowego Arkadia. Prace potrwają do 25 maja i spowodują zmiany w organizacji ruchu oraz układzie linii tramwajowych. Modernizacja poprawi komfort podróży oraz skróci czas przejazdu tramwajów kursujących między Środmieściem, Wolą, Żoliborzem i Bielanami. Jest to pierwszy z wielu zaplanowanych na ten rok remontów warszawskiej sieci tramwajowej.
Remont obejmie 1330 metrów toru pojedynczego między przystankami Rondo Radosława a Plac Grunwaldzki. To jeden z najbardziej obciążonych odcinków tramwajowych w Warszawie, z natężeniem ruchu sięgającym 60 tramwajów na godzinę w jednym kierunku. Ostatni remont przeprowadzono w 2002 roku, a obecnie obowiązują tam liczne ograniczenia prędkości do 10-20 km/h, co wydłuża czas przejazdu.
Prace obejmą demontaż torów i prefabrykowanych płyt podbudowy, wykonanie hydroizolacji wiaduktu, ułożenie nowych płyt, montaż szyn i urządzeń dylatacyjnych oraz zalanie elementów infrastruktury żywicami. Modernizacja zapewni bezawaryjną eksploatację torowiska na kolejne lata oraz wyeliminuje ograniczenia prędkości.

Zmiany w komunikacji
Remont wymusi przerwę w kursowaniu tramwajów na odcinku między przystankami Metro Marymont i Rondo Radosława. Nie będzie kursowała linia 28, a trasy linii 16, 17, 22, 24, 27 i 33 zostaną zmienione. Wprowadzone zostaną linie zastępcze: autobusowe Z17 i Z33 oraz tramwajowe 71, 73 i 78.
- Linia 16: skierowana do pętli Metro Marymont.
- Linia 17: przejazd przez Andersa, Mickiewicza, Słowackiego do Marymonckiej.
- Linia 22: zakończenie trasy na ul. Skierniewickiej.
- Linia 24: wydłużona do pętli Piaski.
- Linia 27: skierowana na Dworzec Wschodni.
- Linia 33: zakończenie trasy na pętli Ratuszowa-ZOO.
Na ul. Broniewskiego uruchomiona zostanie linia uzupełniająca 78, a od 24 marca także linia 73. Tramwaje linii 71 połączą PKP Służewiec z Ratuszowa-ZOO. Autobusy linii Z17 i Z33 dowiozą pasażerów do Ronda Zgrupowania AK „Radosław”.
Zmiany dla kierowców
Od 20 marca na ul. Broniewskiego wprowadzony zostanie tymczasowy buspas w kierunku centrum. Wiązać się to będzie z usunięciem wysepek i azyli oraz ograniczeniem miejsc parkingowych. Na skrzyżowaniu z ul. Braci Załuskich pojawi się tymczasowa sygnalizacja świetlna. Podczas montażu rozjazdu nakładkowego jeden pas ruchu w kierunku Placu Grunwaldzkiego zostanie wyłączony.
Na wiadukcie al. Jana Pawła II zajęte zostaną przyległe pasy jezdni. Między Rondem „Radosława” a Placem Grunwaldzkim kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Przy zjeździe z wiaduktu zostanie przywrócony trzeci pas ruchu.
Dalsze plany remontowe
W 2024 roku Tramwaje Warszawskie przeprowadzą 34 remonty na łącznej długości 9699 metrów toru pojedynczego. Roboty będą skoncentrowane w sezonie budowlanym od marca do października, by zminimalizować utrudnienia. W maju rozpocznie się modernizacja torowiska na Placu Bankowym, a w czerwcu na ul. Słomińskiego. Wcześniejsze prace na wiadukcie al. Jana Pawła II pozwolą na sprawniejszą organizację objazdów i komunikacji zastępczej podczas kolejnych inwestycji.