To naprawdę koniec prowizorki przy Prostej. Po kilku latach budowy metra kierowcy odzyskają ulicę w całkiem nowej odsłonie. Zniknęło wąskie gardło od strony Żelaznej przy dawnej fabryce Norblin, więcej miejsca też znajdą dla siebie rowerzyści.
Prace przy odtwarzaniu ulicy Prostej trwają już praktycznie od zimy. Układanie torów, a przede wszystkim przesunięcie zabytkowego komina starej fabryki, to tylko niektóre trudności, z jakimi musieli się zmierzyć drogowcy. 1 października ulica powróci do ruchu drogowego.
Jaka będzie nowa Prosta? Kosztująca 33,8 milionów złotych przebudowa zakłada dwie jezdnie po dwa pasy ruchu na całej długości ulicy. Między nimi znajdować się będzie torowisko tramwajowe. Będzie ono skonstruowane tak, by w przyszłości, podobnie jak na Trasie W-Z, mogły kursować po nim również autobusy. Przy okazji przebudowy Prostej nastąpi też przebudowa wlotów z ulic Żelaznej, Twardej i Pańskiej. Dodatkowo na tej ostatniej ma powstać parking dla samochodów osobowych.
Foto: Adrian Grycuk