Finał Warsaw Insta Festival i Noc Muzeów pod dachem WTT

    0
    188

    Na 35. piętrze Warsaw Trade Tower wręczono nagrody tegorocznego Warsaw Insta Festival oraz otwarto wystawę zwycięskich i wyróżnionych prac konkursu. Wystawa potrwa od 13 do 31 maja br. i jest również niepowtarzalną okazją do obejrzenia panoramy Warszawy widzianej z tego niezwykłego budynku. W sobotnią Noc Muzeów wystawa będzie najwyżej położoną galerią i jednocześnie punktem widokowym w Warszawie. 

     

    Konkurs Warsaw Insta Festival 2016 dedykowany był pasjonatom fotografii publikujących swoje prace na Instagramie. Druga edycja, w odróżnieniu od poprzedniej miała charakter ogólnopolski, co przełożyło się na dużo większe zainteresowanie konkursem – zgłoszono do niego łącznie 2730 prac.

     

    Rozstrzygnięcie odbyło się w czterech kategoriach – #urbanworkplace,  #zakreceniwpolsce, #ikonypolski i #glowawchmurach. Główną nagrodę w kategorii „Urban Work Place” – kolację z widokiem na panoramę Warszawy widzianą z 35. piętra Warsaw Trade Tower wygrał Filip Bramorski, natomiast „Ikonę Polski”, za którą jury uznało Filharmonię Szczecińską sfotografował Radosław Grzybowski. Kategoria „Głową w chmury” okazała się zwycięska dla Pawła Kozarzewskiego, a nagroda za „Zakręconych w Polsce” powędrowała do Joanny Borowskiej. Wystawę nagrodzonych i wyróżnionych prac będzie można oglądać na 35. Piętrze Warsaw Trade Tower między 13 a 31 maja br. w godzinach 17:00-21:00 (za wyjątkiem poniedziałku, 16 maja). Wystawa będzie czynna również w Noc Muzeów, w sobotę 14 maja do 1 w nocy.

     

    Wybór miejsca – Warsaw Trade Tower – na zakończenie tegorocznej edycji festiwalu miejskiej fotografii Warsaw Insta Festival i organizację pokonkursowej wystawy nie jest przypadkowy. To najlepszy punkt obserwacyjny, z którego można uchwycić każdy interesujący fragment Warszawy. Jak komentuje Izabela Kapil, Vice President Portfolio Management – Europe w firmie Heitman: „Uczestnictwo WTT jako współorganizatora konkursu to dla nas wielki zaszczyt, ale też możliwość pokazania innym z bliska naszych przestrzeni na co dzień niedostępnych. Mamy nadzieję, że kolacją, którą jest jedną z głównych nagród w konkursie będzie dla jego laureata niezapomnianym przeżyciem.”UrbanWorkplace_1 miejsce _Filip Bramorski

     

    W ramach konkursu trwającego od 3 marca do 10 kwietnia br. nadesłano 2730 zdjęć, czyli o ponad tysiąc więcej niż w ubiegłym roku. Zdaniem Tomasza Reicha, redaktora naczelnego portalu Nowa Warszawa, współorganizatora festiwalu  – „Tegoroczna edycja Warsaw Insta Festivalu tylko potwierdza, że coraz więcej osób bierze udział w naszym konkursie. Pierwszy raz zdecydowaliśmy się na edycję ogólnopolską. Odtąd co roku WIF będzie odbywał się wszędzie. Pojawiły się też nowe kategorie: Urban Work Place, czyli wymarzone miejsce pracy, co z pewnością może być świetnym źródłem informacji dla pracodawców jak postrzegają miejsce pracy ich podwładni – ale nie tylko; interesująco zapowiada się też kategoria Ikony Polski. Okazuje się, że sporo interesującej architektury powstaje poza Warszawą. Mam nadzieję, że przyszłoroczna edycja będzie cieszyła się równie dużym zainteresowaniem.”

     Zakreceniwpolsce_1 miejsce_Joanna Borowska

    Prace oceniało jury składające się  z dziennikarzy, fotografów, blogerów, osób ze świata show-biznesu oraz specjalistów z branży nieruchomości.  Organizatorem konkursu był portal Nowa Warszawa oraz agencja brandingowa Bueller&Frye. Partnerem głównym konkursu jest Warsaw Trade Tower, a sponsorami nagród – Pałac Kultury i Nauki, warszawski apartamentowiec Cosmopolitan, klub sportowy Legia, Akademia Fotografii oraz firmy deweloperskie Echo Investment i Immobel Polska. Patronat medialny nad festiwalem objął miesięcznik Stolica, Radio Kampus, Eurobulid ECC, portal architektoniczny Bryła.pl, Igers Polska, Mordor na Domaniewskiej, Wroclovers, 1001miejsc.pl i Naszemiasto.pl.

    IkonyPolski_1 miejsce _Radoslaw Grzybowski