Postępy na budowie zachodniego odcinka II linii metra

Mimo zimowej aury prace na budowie trzech nowych przystanków oraz stacji techniczno-postojowej (STP) na zachodnim odcinku drugiej linii metra w Warszawie trwają bez zakłóceń. Na placach budowy można już zobaczyć pierwsze elementy infrastruktury, takie jak konstrukcje schodów czy sterownia ruchu pociągów. Pod ziemią tunele konsekwentnie drążą tarcze TBM Anna i Krystyna, które realizują kolejne etapy swojej misji.

Tunele w budowie

Tarcza TBM Anna drąży tunel od Karolina do stacji Lazurowa, mając za sobą ponad połowę trasy. Dotychczas ułożono ponad 1,1 tysiąca tubingów, a Anna wydrążyła już 1800 metrów tunelu, znajdując się obecnie 700 metrów za stacją Chrzanów. Równolegle Krystyna, druga tarcza TBM, pokonała 1200 metrów i ułożyła ponad 750 tubingów.

Stacje na trasie

Na stacji Chrzanów betonowane są ściany wyjść, słupy konstrukcyjne i schody prowadzące z podziemnych poziomów na powierzchnię. Prace posuwają się również na przystanku Lazurowa, gdzie zakończono budowę ścian szczelinowych i płyty dennej. Obecnie trwa wznoszenie słupów konstrukcyjnych. Na stacji Karolin zrealizowano większość prac przy konstrukcji obiektu, w tym elementy znajdujące się pod ulicą Połczyńską i w komorze rozjazdów.

Stacja techniczno-postojowa (STP) Karolin

Na terenie STP Karolin, gdzie w przyszłości będą serwisowane pociągi, prace są mocno zaawansowane. Ukończono przebudowę linii wysokiego napięcia, co pozwoliło kontynuować budowę kolejnych obiektów. Na miejscu widać już konstrukcję nastawni – wieży, z której będzie sterowany ruch pociągów. W budynkach postępują prace wykończeniowe, w tym malowanie i układanie glazury. Na terenie stacji ułożono dotychczas 30 proc. rozjazdów i 12 proc. torów.

Finansowanie i terminy

Budowa ostatniego odcinka zachodniego odcinka II linii metra, liczącego prawie 4 km długości, jest finansowana m.in. ze środków unijnych. Metro Warszawskie otrzymało na ten cel ponad miliard złotych, a całkowity koszt projektu wynosi ponad 3 miliardy złotych. Nowy odcinek, obejmujący trzy stacje pasażerskie (Karolin, Chrzanów, Lazurowa), dwie wentylatornie szlakowe oraz STP Karolin, ma zostać ukończony w 2026 roku.

Budowa postępuje zgodnie z harmonogramem, a efekty pracy są coraz bardziej widoczne, co przybliża mieszkańców Warszawy do korzystania z nowego fragmentu podziemnej kolei.

Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku.

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Wszyscy wykładowcy ogłoszeni na Fotoforma Wedding & Family!

0
To będzie niesamowite wydarzenie, które zgromadzi topowych fotografów i filmowców z Polski i zagranicy! Wszyscy prelegenci już ogłoszeni, ale to nie koniec! Już niedługo ogłosimy warsztaty...
×