To naprawdę już koniec. Wczoraj rozpoczął się demontaż napisu Marriot z wieżowca LIM Center. Logo znanej marki wisiało na nim 35 lat. Teraz znika z niego bez powrotnie.
Demontaż napisu „Marriott” rozpoczął się dwa miesiące po zerwaniu umowy dotychczasowego operatora budynku z jego właścicielem, czyli spółką LIM.
W sierpniu portal branżowy e-hotelarz.pl informował, że między partnerami toczyły się spory, w tym postępowanie wyjaśniające przed Międzynarodowym Trybunałem Arbitrażowym w Londynie. Chodzi o rozliczenia z okresu pandemii.
Od prawie dwóch miesięcy zamiast Marriottu w budynku działa Warsaw Presidential Hotel. Nowa marka jest pięciogwiazdkowym hotelem. Obiekt, który dysponuje 521 luksusowymi pokojami i apartamentami z wyjątkowym widokiem na Warszawę, przejdzie gruntowną modernizację. Nazwa obiektu, największego tego typu w Polsce, nawiązuje do słynnych gości, takich jak prezydenci i artyści z całego świata, którzy odwiedzili hotel i doświadczali najwyższej jakości usług.
Warsaw Presidential Hotel wprowadza również nową koncepcję kulinarną, w której kluczową rolę odgrywać będą świeże produkty najwyższej jakości. Hotelowe restauracje zaoferują dania, które podkreślają najlepsze tradycje kuchni międzynarodowej, prezentując ją w nowoczesnym i wyrafinowanym wydaniu.
Wieżowiec ma 140 metrów wysokości, o całkowitej powierzchni 114000 m2 i kubaturze 411000 m3 miał być jednym z najważniejszych obiektów zrealizowanych w obszarze tzw. Zachodniego Rejonu Centrum Warszawy (ZRCW) w kwartale ulic: Wspólna, Chałubińskiego, Jana Pawła II, Świętokrzyska i Emilii Plater. Budynek zaprojektowała pracownia Jerzego Skrzypczaka z Biura Projektów Architektury J&J.
Budynek powstawał prawie przez dekadę. Budowa hotelu została wstrzymana w 1981 roku i wznowiona pod koniec lat 80-tych. Oddanie budynku do użytku gości nastąpiło w symbolicznym roku 1989.
Fot. Tomasz Reich, MG