Pierwsza w Polsce kawiarnia Tchibo właśnie została otwarta. W wyniku gruntownego remontu lokal przy ul. Nowy Świat 68 w Warszawie zyskał zwiększoną przestrzeń kawiarnianą wewnątrz oraz nowocześnie i praktycznie zaaranżowany ogródek. Wydzielono także część sklepową z akcesoriami do przygotowywania kawy i ekspresami oraz showroom z ofertą non-food. Nowy koncept punktów własnych to zwrot Tchibo w stronę jej historycznego kawowego dziedzictwa.
Tchibo po prawie 20 latach powraca na Nowy Świat z kawiarnią. Ponad dwie dekady temu kawiarnie tej sieci były obecne na Nowym Świecie czy w centrum handlowym Arkadia. Teraz producent popularnej kawy przywraca kawiarnie.
Od początku 2024 roku Tchibo realizuje strategię skoncentrowaną na kawie. Wyrazem tego jest między innymi przeformatowanie punktów własnych. Te zaaranżowane zgodnie z nową koncepcją działają już w CH Marcelin w Poznaniu i toruńskiej Plazie, jednak to przestrzeń u zbiegu Świętokrzyskiej i Nowego Światu w Warszawie została poddana największej rewolucji. Łącznie blisko 50 miejsc siedzących wewnątrz oraz w ogródku, prestiżowa lokalizacja czy możliwość bezpośredniego wejścia z ulicy to nie jedyne powody, dla których warto odwiedzić pierwszą i na ten moment jedyną kawiarnię Tchibo w Polsce. Flagowy lokal jest dostępny dla Klientów od godziny 7:00 do 21:00 od poniedziałku do soboty.

Kawiarnia i showroom w jednym
Nowy lokal Tchibo to dobry przykład zastosowania rozwiązań omnichannelowych. W przestrzeni kawiarnianej znalazł się specjalny punkt testowy, w którym można sprawdzić, jak działają ekspresy Tchibo oraz inne akcesoria do parzenia kawy. Jednocześnie wszystkie kawy i pełna oferta maszyn są dostępne w strefie sklepu.
Innowacyjne rozwiązania w strefie non-food sprawiają z kolei, że przestrzeń pełni także rolę showroom’u, gdzie klienci mogą obejrzeć dostępne w e-sklepie Tchibo, m.in. odzież czy akcesoria domowe. Zamówienie można złożyć z pomocą wyposażonych w tablety doradców.
– Mocno akcentujemy nasze kawowe dziedzictwo, wynikające z 75-letniej tradycji, aby utwierdzić konsumentów w przekonaniu, że „Jak kawa, to Tchibo”. Nasi bariści serwują najlepszą kawę w kawiarni, dobierając ziarna do indywidualnych preferencji. To właśnie za sprawą ich profesjonalnego doradztwa ten wyjątkowy smak możemy zabrać do domu – mówi Tomasz Fajfer, dyrektor zarządzający Tchibo Warszawa. – Trwałym elementem naszego DNA jest unikatowy model biznesowy, uwzględniający m.in. ofertę non-food. Nie zapominamy o jej fanach. Równolegle ze zwiększeniem przestrzeni kawiarnianej na Nowym Świecie, wprowadziliśmy rozwiązania visual merchandisingu, eksponując produkty i akcesoria kawowe oraz showroom – dodaje.
W menu znaleźć można szeroki wybór kaw klasycznych i smakowych, przygotowywanych przez doświadczonych baristów, co gwarantuje, że klient otrzyma kawę najbardziej odpowiadającą jego preferencjom. Nie brakuje w nim także opcji dla wegan i wegetarian, m.in. napojów na bazie matchy oraz przygotowanego z myślą o najmłodszych babyccino. W ofercie stałej dostępne są także pyszne ciasta i słone przekąski, np. kanapki. W aktualnie dostępnym sezonowym menu można zaś znaleźć napoje na bazie espresso, takie jak smakowe Frappe, czy Espresso Orange Spritz, jak i te bezkofeinowe, np. Hibiscus Tonic.