Plan rozwoju warszawskiego metra według Rafała Trzaskowskiego

W październiku odbędą sie wybory nowego prezydenta Warszawy. Aktualnie o stanowisko włodarza stolicy zamierza walczyć 12 kandydatów. Najpoważniejszymi kandydatami na fotel prezydenta Warszawy są Rafał Trzaskowski (PO) i Patryk Jaki (PiS). 

Obaj kandydaci od kilku już miesięcy prowadzą dość zaciętą kampanię wyborczą. Co ciekawe, obaj panowie obiecują mieszkańcom stolicy rozbudowę metra. Pierwszy swój pomysł zaprezentował Patryk Jaki, który jak się okazało projekt II nowych linii oparł na projekcie studenta Politechniki Warszawskiej.

Nie musieliśmy długo czekać, aż swoją propozycję na rozbudowę infrastruktury metra zaproponuje kontrkandyda Rafał Trzaskowskina konferencji prasowej 22 sierpnia.

Kandydat Koalicji Obywatelskiej zapowiedział dokończenie budowy II linii metra z godnie z założonym planem. Trzaskowski zapowiada, że za jego kadencji rozpocznie się budowa III linii metra, a także chciałby wydłużyć trasę II linii do Żerania i Ursusa.

40128105_10156450315261091_2106329705161424896_n
Konkurent Patryka Jakiego zapowiedział w sumie budowę aż trzech linii metra. Ich budowa miałaby być zaplanowana podczas najbliższej kadencji i jak najszybciej wdrożona do realizacji.
Według Trzaskowskiego III linia metra miałaby prowadzić od Stadionu Narodowego, przez Grochów na Gocław, a także przez Siekierki oraz Dolny Mokotów aż do Alei Wilanowskiej.
Trasa IV linia metra miała by przebiegać  od Dworca Południowego, przez okolice zagłębia biurowego na Mokotowie – tak zwanego Mordoru – aż do Ursusa. V linia metra miałaby z kolei być przedłużeniem I linii i łączyć Młociny z Tarchominem.

To jednak nie wszystko. Zmiany też miały by objąć również pierwszą linię metra, chodzi o budowę dwóch stacji Plac Konstytucji oraz Muranów, których budowę planowano już kilka lat temu.

Mokotów i Stegny potrzebują sprawnej komunikacji Wschód – Zachód – połączenia z zagłębiem biurowym oraz z Pragą Południe, drugą największą dzielnicą Warszawy. Dlatego chcę, żeby jak najszybciej powstało metro M3. Stacje “Stegny” i “Pod Skocznią” zapewnią dogodny transport dla tysięcy mieszkańców tej części Warszawy. Już w pierwszych miesiącach urzędowania rozpocznę konsultacje z mieszkańcami i ekspertami ws. przebiegu linii i dokładnej lokalizacji stacji. – zapowiada Rafał Trzaskowski.

Orientacyjny  koszt budowy III linii metra wyniesie około 8-9 miliardów złotych, a budowa V linii – 1,5 miliarda złotych. Obaj kandydaci nie podają źródła finansowania rozbudowy metra.
Foto: RafałTrzaskowski.pl
Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji? Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

GALLERYWARSAW

Portal o sztuce, modzie i rzemieślniczych outsiderach, zgłębiający najciekawsze zjawiska na scenie twórczej. Łączy współczesne trendy z klasyką, przenikając kulturę wysokiej sztuki z nurtami alternatywnymi. Portal oferuje artykuły, wywiady i relacje z wystaw, promując niezależnych artystów o wyjątkowych stylach i podejściu do tworzenia – od awangardowych obrazów po ręcznie szyte buty.

Wiadomości

Polecane

Startuje budowa zielonego osiedla w Mieście Ogrodów. Milanówek Zdrój będzie pierwszym...

0
Trei Real Estate Poland rozpoczyna budowę pierwszego etapu osiedla w podwarszawskim Milanówku. Milanówek Zdrój będzie jedynym projektem mieszkaniowym w tym mieście z certyfikacją środowiskową...
×