REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Warszawska linia średnicowa według Kuryłowicz & Associates

Strona główna Infrastruktura Warszawska linia średnicowa według Kuryłowicz & Associates

PKP Polskie Linie Kolejowe ujawniły pierwsze wizualizacje przebudowy warszawskiej linii średnicowej. Koncepcję opracowuje konsorcjum spółek Torprojekt i Kuryłowicz & Associates.

 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szykują się do przebudowy warszawskiej linii średnicowej Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia. Inwestycja zapewni większe możliwości sprawnych połączeń dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Wzrośnie przepustowość. Z 16 par pociągów na godzinę na linii podmiejskiej do  24 par oraz z 14 par pociągów na godzinę na linii dalekobieżnej do  20 par.

Wszystkie perony na stacji Warszawa Zachodnia zostaną podwyższone, kompleksowo wyposażone i zadaszone. Przejście podziemne zostanie wydłużone, poszerzone, powstaną miejsca odpoczynku dla podróżnych i kasy biletowe. Na perony będą prowadziły windy i schody ruchome. Sprawniejszą  podróż zapewni nowy system informacji pasażerskiej, który poinformuje o przyjazdach i odjazdach pociągów. Przebudowa torów umożliwi stworzenie bezpośrednich połączeń Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. umożliwi budowę przez miasto stołeczne Warszawa tunelu i przystanku tramwajowego pod stacją Warszawa Zachodnia, co zwiększy multimodalność.ochota_3

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dają pole do zrealizowania szeregu nowych rozwiązań komunikacyjnych przez samorząd warszawski i mazowiecki, to między innymi możliwość połączenia stacji Warszawa Zachodnia z tramwajami czy też przedłużenie linii kolejowej WKD do stacji Warszawa Śródmieście – powiedział Andrzej Bittel, Podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. warszawska-linia-srednicowa-wedlug-kurylowicz-as_286613warszawska-linia-srednicowa-wedlug-kurylowicz-as_286616 warszawska-linia-srednicowa-wedlug-kurylowicz-as_286621warszawska-linia-srednicowa-wedlug-kurylowicz-as_286625

Warszawa Śródmieście zostanie przebudowana, będzie mogła przejechać przez nią większa liczba pociągów – stanie się stacją. Wybudowane zostaną dwa dwukrawędziowe perony. Pomiędzy Warszawą Centralną, Warszawą Śródmieście a metrem przy rondzie Romana Dmowskiego powstanie przejście podziemne ułatwiające przesiadki z pociągów do komunikacji miejskiej. PLK stworzą możliwość przedłużenia łącznika bezpośrednio na stację metra. Dodatkowo przy współpracy z urzędem miasta perony WKD będą mogły być przesunięte na Warszawę Śródmieście. Takie rozwiązanie umożliwiłoby korzystniejszy układ komunikacyjny w ścisłym centrum.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opracowują szczegółowe projekty przebudowy linii średnicowej. Dzięki nowym rozwiązaniom częstotliwość przejazdu pociągów po torach aglomeracyjnych będzie wynosiła 2,5 minuty. Nowe urządzenia sterowania ruchem będą mniej zawodne, zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Stolica zyska lepsze połączenia kolejowe na następnych kilkadziesiąt lat – powiedział Ireneusz Merchel, Prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

W ramach prac projektowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozważają budowę nowego przystanku kolejowego przy rondzie de Gaulle. Nowe perony pod rondem utworzyłyby całkowicie nowy węzeł przesiadkowy w centrum miasta, czego jeszcze nie było. Kolej krzyżowałaby się z tramwajami i autobusami. Bliżej było by także do metra.

srodmiescie_przekroj_2005_srodmiescieRozważana jest budowa drugiego nowego przystanku, który znajdowałby się bliżej Wybrzeża Kościuszkowskiego. Umożliwiłby lepszą komunikację dla mieszkańców warszawskiego Powiśla. Zwiększy się także atrakcyjność bulwarów wiślanych, które zyskałyby szybkie połączenie komunikacyjne ze ścisłym centrum i Pragą.Foto: NAC

Most średnicowy przez Wisłę wróci do swojego przedwojennego wyglądu. Kratownicowa konstrukcja wybudowana po wojnie zastąpiona zostanie przęsłami z łukami.

wschodnia_wiz2
Warszawa Wschodnia będzie zadaszona

Stacja Warszawa Wschodnia zostanie w całości przykryta nowym zadaszeniem. Polepszy się obsługa pasażerów – perony zostaną przebudowane oraz zamontowane zostaną  schody ruchome. Miasto będzie miało możliwość budowy tunelu tramwajowo samochodowego w ramach własnej inwestycji pod torami kolejowymi. wschodnia_wiz3

Projekt ubiega  się o współfinansowanie z Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

 

Foto:  materiały prasowe
Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji?  Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

Wiadomości

Przy Brackiej znika beton, będą drzewa!

Trwa przebudowa Chmielnej, a przy okazji nowe oblicze zyska ulica Bracka w rejonie placu Pięciu Rogów. Dotychczasowy prowizoryczny parking ustąpi zieleni....

Fort 7 z pozowoleniem na budowę!

Rusza druga w Warszawie inwestycja dewelopera Atenor, który w ubiegłym roku ukończył projekt Lakeside. Firma uzyskała właśnie pozwolenie na budowę trzech...

Projekt Góraszka realizowany przez Nhood Services Poland z certyfikatem BREEAM Communities

Wielofunkcyjna inwestycja Projekt Góraszka, realizowana przez zespół Nhood Services Poland, otrzymała międzynarodowy certyfikat BREEAM Communities. Dokument potwierdza, że planowana inwestycja, łącząca...

Katowicka Residence. Nowy projekt mieszkaniowy Resi Capital S.A. w stolicy Górnego Śląska

Resi Capital S.A., spółka należąca do grupy kapitałowej Cavatina Group S.A., stale rozwija portfolio inwestycji mieszkaniowych w całym kraju, operując w...

Duże zainteresowanie wśród najemców wieżowocem The Bridge!

Ghelamco prowadzi zaawansowane rozmowy z potencjalnymi najemcami. Wśród nich może być jeden z największych banków w Polsce.

Popularna marka wkracza do Centrum Praskiego Koneser. Green Caffè Nero wzbogaca ofertę gastronomiczną kompleksu

25 kwietnia 2024 roku w Centrum Praskim Koneser – największym, zrewitalizowanym kompleksie mixed-use w Warszawie – otworzy się popularna i ceniona przez...

Polecane

Popularna marka wkracza do Centrum Praskiego Koneser. Green Caffè Nero wzbogaca ofertę gastronomiczną kompleksu

25 kwietnia 2024 roku w Centrum Praskim Koneser – największym, zrewitalizowanym kompleksie mixed-use w Warszawie – otworzy się popularna i ceniona przez...

Kultowa seria „Retro Warszawa” powraca do księgarń.

Już w maju ponownie pojawi się jedna z Waszych ulubionych serii WARSZAWA FOTO RETRO, która fotografiami opowiada o codzienności stolicy kolejnych...

Druga edycja Westfield Good Festival – baw się na koncertach, projektuj meble, odkryj proekologiczne postawy!

Już w czwartek, 18 kwietnia w Westfield Arkadia i Westfield Mokotów rozpocznie się II edycja festiwalu Westfield Good Festival. Na uczestników wydarzenia...

ZEROMAT – WYJĄTKOWA ATRAKCJA W CENTRUM WARSZAWY! POŻEGNAJ PEPSI MAX I OTRZYMAJ DWIE PUSZKI PEPSI ZERO CUKRU

Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa...

Konwiktorska Residence – najlepszy adres w sercu Warszawy

Przy Konwiktorskiej 4, zaledwie kilkadziesiąt metrów od Starego Miasta, powstaje kameralny apartamentowiec Konwiktorska Residence. W budynku znajdzie się tylko 78 luksusowych apartamentów....

18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski już w najbliższą niedzielę!

Już w najbliższą niedzielę, 24 marca, w stolicy wystartuje 18. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski oraz New Balance Bieg Na Piątkę. Na starcie...