SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

PKP Bracka. Nowej stacji PKP chcą miejscy aktywiści!

Strona główna Infrastruktura PKP Bracka. Nowej stacji PKP chcą miejscy aktywiści!

Jeśli nie teraz, to już nigdy! Aktywiści Miasto jest Nasze nawołują do budowy stacji kolejowej PKP Bracka rondzie De Gaulle’a miałaby powstać po to, by usprawnić ruch w Warszawie.  Niebawem ruszy remont linii średnicowej. 

Skąd pomysł na budowę nowej stacji? Zwłaszcza, że niemal obok postulowanej stacji Warszawa Bracka znajdują dworce:  Warszawa Centralna, Warszawa Śródmieście oraz stacja Warszawa Powiśle. Aktywiści przekonują, że to jedyna okazja do tego, żeby wybudować nową stację, bo PKP właśnie przymierza się do remontu linii średnicowej.

Linia średnicowa ma już prawie 100 lat

Linia średnicowa została otwarta w 1934 roku łącząc ze sobą stacje: Warszawa Wschodnia i Zachodnia była wówczas bardzo nowoczesnym rozwiązaniem. Dziś po prawie 100 latach wymaga ona pewnych przekształceń by mogła lepiej służyć mieszkańcom Warszawy i jej aglomeracji.

Jak przekonują aktywiści: Stacja Warszawa Bracka/de Gaulle’a – „Śródmieście-bis” – to najbardziej oczekiwana stacja w Warszawie, co pokazuje analiza przygotowana na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego w 2007 roku. Ze stacji Warszawa Bracka/de Gaulle’a korzystałoby tyle pasażerów co ze stacji Warszawa Śródmieście. Nie ma się co dziwić tuż obok jest zagłębie miejsc pracy w ministerstwach, BGK, ARP, NBP, GPW, Nowy Świat, pl. Trzech Krzyży, Chmielna, przystanki autobusowe i tramwajowe. Budowa tej stacji była nawet wpisana w Studium Zagospodarowania Przestrzennego (SUiKZP).

Jej budowa jest dość dużym wyzwaniem technicznym. Najlepszą lokalizacją dla stacji Warszawa Bracka/de Gaulle’a jest odcinek al. Jerozolimskich między ulicami Bracką i Nowy Świat. Można także rozważyć budowę stacji na wschód o ul. Nowy Świat, przed dawnym Domem Partii. Jest tam więcej miejsca, a dostępność stacji byłaby porównywalna z wariantem między Bracką a Nowym Światem.

Co istotne, budowie stacji Warszawa Bracka/de Gaulle’a musi towarzyszyć przesunięcie stacji Warszawa Powiśle, gdyż stacje te byłyby zbyt blisko siebie.  Jest to stacja bardzo ciekawa architektonicznie, także ze względu na wkomponowanie w Skarpę Warszawską. Niestety jej lokalizacja mimo, że malownicza to jest jednak mało funkcjonalna.

Po wybudowaniu nowej stacji przy Nowym Świecie na obszarze Śródmieścia stacje na Linii Średnicowej byłby rozmieszczone co 700-800 m. Zapewniłoby to bardzo dobrą obsługę transportową tej dzielnicy. Ponadto wybudowanie stacji Warszawa Bracka/de Gaulle’a częściowo odciążyłoby najbardziej obleganą warszawską stację, czyli Warszawę Śródmieście, co również pokazuje analiza przygotowana na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego w 2007 roku.

Taka okazja jak remont linii średnicowej zdarza się raz na pół wieku. Koszt budowy stacji Warszawa Bracka oszacowano na 200-300 milionów zł.

 Foto: Materiały prasowe
Masz newsa? Interesujesz się inwestycjami w Warszawie? Pisz do nas na adres: redakcja@nowawarszawa.pl Śledź nas na bieżąco na Facebooku

Wiadomości

Courtyard by Marriott Warsaw Airport pomaga medykom

Należący do Polskiego Holdingu Hotelowego, Courtyard by Marriott wspomaga kadrę medyczną Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie, będąc bazą noclegową dla...

Projekty budynku przy ul. Bednarskiej 2/4

Zakończył się konkurs architektoniczny na projekt budynku naukowo-dydaktycznego przy ul. Bednarskiej 2/4, z którego korzystać będą wydziały Dziennikarstwa, Informacji i...

Kolejne ograniczenia w związku z kornawirusem

Od jutra rząd w związku z koronawirusem wprowadza kolejne ograniczenia. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku...

CBRE przeprowadzi się z Ronda 1 do WarsawUnit

Czołowa firma z branży nieruchomości wybrała na swoją siedzibę biurowiec Ghelamco. CBRE wynajęło ponad 4000 mkw. w Warsaw UNIT, flagowym...

MAŁY RUCH NA DROGACH

Epidemia koronawirusa ma niecodzienny wpływ na natężenie ruchu w Warszawie. Wzięliśmy pod lupę rondo Dmowskiego, gdzie w normalnych warunkach pojawia się...

Wieśland podwójnym zwycięzcą w konkursach Fundacji im. Stefana Kuryłowicza

Czy wiejska sielanka może stanowić tło nowoczesnego architektonicznego projektu? A śmiały manifest z wizją zielonych łąk lub młyna w centrum miasta...

Polecane

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...

Rondo Daszyńskiego w cieniu wieżowców

Rondo Daszyńskiego to chyba jeden z największych placów budowy w Europie. W czterech narożnikach tego ronda powstają lub są planowane biurowce o łącznej powierzchni 300...

Krwawe zaćmienie Superksiężyca w Warszawie

W nocy z 27 na 28 września doświadczyliśmy pełnego zaćmienia "Superksiężyca", następna taka okazja przydarzy się dopiero w 2033 roku. Zaćmienie rozpoczęło się o...