W drugiej połowie 2018 roku IKEA otworzy nowy sklep w centrum handlowym Blue City. Trzecia lokalizacja w Warszawie będzie różnić się od standardowego sklepu IKEA. Nowy, mniejszy format w centrum miasta wyposażony zostanie w innowacyjne rozwiązania prezentacji asortymentu, które ułatwią dokonywanie zakupów. Odpowiadając w ten sposób na aktualne trendy i potrzeby konsumentów, IKEA chce zapewnić warszawiakom większą dostępność swojej oferty.
Z badań ONZ wynika, że do 2050 r. około 70% ludności świata, czyli dwa razy więcej osób niż w roku 1950, będzie mieszkać w dużych miastach.Intensywny tryb życia metropolii, rozwój nowych technologii i wszechobecna digitalizacja sprawiają, że coraz więcej osób sięga po nowoczesne kanały sprzedaży, wykorzystujące innowacyjne rozwiązania. Dlatego wychodząc naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, po pełnowymiarowych sklepach na obrzeżach miast, uruchomieniu sprzedaży przez telefon oraz internet, stworzeniu innowacyjnych miejsc do kontaktu z klientami (takich jak Centrum IKEA dla Firm) czy sieci Punktów Odbioru Zamówień, przyszedł czas na nowy format sprzedaży IKEA w centrum miasta.
IKEA w Blue City zlokalizowana będzie na dwóch piętrach centrum handlowego (poziom O i +1) i zajmie powierzchnię ok. 4800 m2. Mimo ograniczonej przestrzeni klienci będą mogli poznać pełną ofertę produktów i rozwiązań IKEA, dzięki zastosowaniu nowoczesnych narzędzi technologicznych. Ułatwią one klientom dokonywanie zakupów oraz zainspirują ich do kreatywnego i funkcjonalnego urządzania przestrzeni. Na miejscu dostępne do nabycia będą wybrane akcesoria wyposażenia wnętrz, natomiast pozostałe produkty z asortymentu będzie można zamówić on-line – samodzielnie lub z pomocą pracowników.
Na terenie sklepu wydzielona zostanie również przestrzeń IKEA Food w zupełnie nowej odsłonie. Połączony zostanie w niej koncept kawiarni i bistro, oferując między innymi kanapki, wegetariańskie hot-dogi i koktajle, a także tradycyjne szwedzkie potrawy, takie jak kultowe klopsiki czy bułeczki cynamonowe.
Wizualizacje/ materiały inwestora