15 listopada br. rusza przedsprzedaż biletów na przejazdy nowymi pociągami kategorii EIC Premium (Pendolino). Ceny będą zaczynać się od 49 zł. Nowa strategia cenowa ma zachęcić do podróżowania koleją. Miało być tanio, a jest?
14 grudnia br. na polskich torach zadebiutuje nowa kategoria pociągów PKP Intercity: EIC Premium (EIP). Nowoczesne składy będą kursować pomiędzy Warszawą a Trójmiastem, Krakowem, Katowicami oraz Wrocławiem, a cenowo będą dostępne dla każdego. Pendolino będzie pociągiem dla wszystkich. Nowa strategia cenowa sprawi, że będą mogli z niego korzystać zarówno klienci oszczędni, studenci, rodziny kupujące bilet z wyprzedzeniem oraz biznesmeni, robiący to tuż przed odjazdem pociągu – podkreśla Marcin Celejewski, prezes PKP Intercity. Ceny będą zaczynać się od 49 zł, a po wyczerpaniu puli najtańszych biletów będzie można skorzystać ze zniżek w przedsprzedaży. Najpierw udostępnione zostaną bilety z 30% rabatem, a następnie z 20% i 10% zniżką. Po wyprzedaniu biletów w niższych cenach zaczną obowiązywać stawki bazowe. Pule biletów z rabatami (30%, 20%, 10%) będą limitowane.
Miało być tanio, a jest?
Najniższa stawka zaczynać się będzie od 49 zł w najkrótszych relacjach oraz od 98 zł w przypadku podróży np. z Krakowa na Wybrzeże. Ale takich biletów, kupowanych z wyprzedzeniem, będzie niewiele. Limitowana ma być także pula biletów z 30-procentową zniżką oraz 20- i 10-procentową. Średnia cena biletu będzie bardzo zbliżona do obowiązującej dzisiaj w ekspresach InterCity. Przykładowo za przejazd z Warszawy do Krakowa zapłacimy 129,20 zł, podobnie do Katowic. Bilet na trasie Warszawa–Wrocław ma kosztować 131,10 zł, z Warszawy do Trójmiasta 128,80 zł, z Krakowa lub Katowic do Trójmiasta pojedziemy za 171,60 zł.
Zgodnie z zasadą „wcześniej – taniej” bilety w atrakcyjnych cenach zakupią osoby planujące podróż z wyprzedzeniem. Obowiązywać będą także ulgi ustawowe. Oferta będzie dostępna w kasach, biletomatach, na stronie internetowej oraz dzięki aplikacji mobilnej, za wyjątkiem sprzedaży na pokładach nowych pociągów. Podróż EIC Premium będzie mogła odbyć się wyłącznie na podstawie biletu kupionego przed wejściem do pociągu. Ceny biletów na przejazdy pociągami EIC Premium zostały zaprojektowane na bazie nowej, spójnej strategii cenowej. Zakłada ona wykorzystanie najnowocześniejszych narzędzi do zarządzania przychodami (revenue management). Rozwiązanie, które wdraża PKP Intercity wyprzedza europejskie standardy. Stoi za nim prawdziwy business intelligence – mówi Marcin Celejewski. Liczę, że dzięki nowej strategii cenowej, skróceniom czasów jazdy i inwestycjom w tabor w 2015 r. odzyskamy klientów – dodaje.
Wszystkie nasze artykuły znajdziesz na Twitterze.
Jesteśmy też na Facebooku. Dołącz do nas, dyskutuj i dziel się opiniami.