REDAKCJA

REKLAMA

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Od jutra dojedziemy do trzech nowych stacji na Woli

Strona główna Infrastruktura Od jutra dojedziemy do trzech nowych stacji na Woli

Stacje Płocka, Młynów i Księcia Janusza już jutro będą otwarte. Tym samym linia metra M2 wydłużyła się o trzy kolejne przystanki. Przejazd podziemną koleją ze stacji Trocka w głąb Woli zajmie niewiele ponad dwadzieścia minut.

– Sieć warszawskiego metra powiększa się o kolejne trzy stacje. Spełniamy obietnice i zgodnie ze złożonymi zobowiązaniami uruchamiamy wolski odcinek linii M2 – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy. – Stacje Płocka, Młynów i Księcia Janusza będą otwarte już jutro. Apeluję jednak do warszawianek i warszawiaków o rozsądek. Proszę wszystkich, którzy chcieliby podziemne przystanki po prostu zobaczyć – zostańcie w domu. Gdy minie epidemia, z pewnością będzie na to lepszy czas.

Wolski odcinek podziemnej kolei składa się z trzech stacji, trzech wentylatorni, a także łączących je tuneli, co wydłuża drugą linię metra o 3,4 kilometra. Pierwszą z nowo otwieranych stacji jest Płocka, po południowej stronie skrzyżowania ulicy Płockiej z Wolską. W jej wnętrzu dominują kolory miedzi i brązu, które nawiązują do fabrycznej historii Woli. Kolejną nową stacją jest Młynów, przystanek wybudowany pod ul. Górczewską, między Płocką a wiaduktem linii kolejowej. Na niej dominuje kolor niebieski, który jest odniesieniem do pobliskiego basenu na Moczydle. Ostatnią stacją tego odcinka jest Księcia Janusza, pod ul. Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Zieleń w jej wystroju nawiązuje do pobliskich parków Moczydło i Szymańskiego.

Film z przejazdu wolskim odcinkiem metra można obejrzeć na profilu m.st. Warszawy na Facebooku.

Wolski odcinek metra został wybudowany przez firmę Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. Za realizację otrzyma ona 1 147 999 590 zł brutto. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Środki unijne pokrywają 75 proc. kosztów kwalifikowalnych.

Prace budowlane, wynikające z kontraktu, trwały 38 miesięcy, a od listopada ubiegłego roku prowadzone były wymagane prawem odbiory. Po uzyskaniu pozytywnych opinii z kontroli przeprowadzonych przez Państwową Straż Pożarną i Stację Sanitarno-Epidemiologiczną możliwe było wystąpienie do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego (WINB) z wnioskiem o wydanie pozwolenia na użytkowanie. Pozwolenie zostało wydane w środę, 31 marca. Dzięki sprawnie przeprowadzonym inspekcjom WINB możliwe było dotrzymanie zakontraktowanego terminu uruchomienia tego odcinka.

Najważniejsze momenty dla budowy odcinka wolskiego:

  • 23 września 2016 r. – podpisanie umowy o dofinansowanie ze środków UE;
  • 29 września 2016 r. – podpisanie umowy na budowę;
  • 25 listopada 2016 r. – wygrodzenie placów budowy, wprowadzenie objazdów;
  • 23 lutego 2017 r. – otwarcie punktu informacyjnego budowy;
  • kwiecień 2017 r. – rozpoczęcie prac przy murkach prowadzących i ścianach szczelinowych;
  • 11 sierpnia 2017 r. – wmurowanie kamienia węgielnego w strop górny stacji Księcia Janusza;
  • 18 stycznia 2018 r. – opuszczenie pierwszej tarczy TBM do komory startowej;
  • 3 września 2018 r. – zakończenie drążenia tuneli nowego odcinka;
  • 28 listopada 2018 r. – budowniczowie metra natrafiają na kości prehistorycznego ssaka;
  • styczeń 2019 r. – rozpoczęcie montażu torowiska;
  • luty 2019 r. – rozpoczęcie układania kamiennych posadzek i wykańczania pomieszczeń technicznych stacji;
  • 29 listopada 2019 r. – zakończenie prac budowlanych i rozpoczęcie wewnętrznych odbiorów;
  • 4 kwietnia 2020 r. – uruchomienie wolskiego odcinka.

Wolski odcinek metra to m.in.:

  • tunel toru prawego o długości 3 481,6 m;
  • tunel toru lewego o długości 3 477,7 m;
  • stacja C8 Płocka o kubaturze 59 198 m sześc. ;
  • stacja C7 Młynów o kubaturze 56 636,6 m sześc. ;
  • stacja C6 Księcia Janusza (z torami odstawczymi) o kubaturze 188 480,9 m sześc.;
  • całkowita kubatura obiektów na odcinku wolskim to 341 330 m sześc.;
  • stacje i tunele są średnio zagłębione 15 metrów pod ziemią;

TBM Maria przez 127 dni wydrążyła 2545 m tunelu, ze średnią prędkością 18 m na dobę. Rekordowy wynik wyniósł 36 m w ciągu dnia. Wyniki TBM Krystyna to 2541 m tunelu wybudowane w 116 dni. Tarcza osiągnęła więc średnią prędkość drążenia 22 m na dobę, a rekordowo było to 36,5 m.

Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji?  Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl

Wiadomości

Tor Stegny będzie zadaszony. Jest przetarg na budowę!

Stołeczne Centrum Sportu AKTYWNA WARSZAWA ogłosiło przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie na jej podstawie robót budowlanych dla zadania inwestycyjnego...

Odkryj Kobido w Warszawie – kurs masażu, który przyciągnie klientów

Warszawa – dynamiczne, tętniące życiem miasto pełne energii i nieustannie rozwijające się. Wśród zgiełku wielkiego miasta, wielu warszawiaków poszukuje chwili wytchnienia i...

Deweloper wybuduje luksusowy apartamentowiec obok Muzuem Woli na Srebrnej

Greenfields - Real Estate poinformował o transakcji zakupu gruntu o powierzchni 1640 metrów kwadratowych na Woli. Chodzi o działkę przy ulicy Srebrnej,...

Ghelamco wybuduje Novą Marinę w Gdyni.

W historycznej lokalizacji Mola Południowego i przy porcie jachtowym, Ghelamco wspólnie z PZŻ zbuduje wielofunkcyjny budynek z centrum żeglarskim. Inwestycja Nova...

W Porcie Czerniakowskim powstanie nowy most tylko dla pieszych i rowerzystów!

Nowa przeprawa połączy bardzo ważny węzeł trasy rowerowej. Mieszkańcy Warszawy czekali na tę inwestycję ponad 17 lat. Kładka powstanie w miejscu...

Tramwaj do Wilanowa dojedzie, ale dwa miesiące później.

Budimex – generalny wykonawca inwestycji „Tramwaj do Wilanowa” wraz z inwestorem ‎Tramwaje Warszawskie - w trakcie kontroli jakości wykonanych prac torowych...

Polecane

Pomysły na nudę? Odkryj zabawkowy Paczkomat!

Wakacyjna nuda? Odkryj zabawkowy Paczkomat! Ta kartonowa zabawka naśladuje prawdziwy Paczkomat, umożliwiając dzieciom samodzielne składanie, personalizację i zabawę w odbieranie i wysyłanie...

Warszawski Maraton Fotograficzny. Ruszyły zapisy do 5. edycji największego polskiego fotomaratonu

Kolejna odsłona Warszawskiego Maratonu Fotograficznego organizowanego przez Green Caffè Nero odbędzie się 14 września 2024 roku. Uczestnicy będą mieli do wykonania 8...

Politycy! Nie zabijajcie polskich mediów!

Polskie media są ważną częścią życia każdego z nas - wszystkich żyjących, mieszkających i pracujących w Polsce.Politycy! Nie zabijajcie polskich mediów!Polskie media...

Deski kompozytowe czy drewniane? Jakie wybrać?

Budowa tarasu to niełatwe zadanie. Trzeba zaprojektować go w taki sposób, by dobrze komponował się zarówno z domem, jak i z ogrodem....

Jakie są ceny biur na wynajem w topowych lokalizacjach w Warszawie?

Przy wyborze lokalizacji trend jest niezmienny od lat, bowiem wśród najchętniej wybieranych dzielnic biurowych w Warszawie są Wola i Śródmieście. Świadczy o...

Weekend poza Warszawą, czyli najlepsze pomysły na krótki wypoczynek poza stolicą

Czasami najpiękniejsze przygody kryją się tuż za rogiem. Dla tych, którzy chcą oderwać się od rutyny i zgiełku stolicy, mamy kilka inspirujących...