SERWIS O ŻYCIU W PRZESTRZENI MIEJSKIEJ I ARCHITEKTURZE

REDAKCJA

REKLAMA

Warszawa kupiła elektrobusy od Solarisa. Za trzy lata 160 sztuk

Strona główna Infrastruktura Warszawa kupiła elektrobusy od Solarisa. Za trzy lata 160 sztuk

W przyszłym roku będzie ich już 30, a w 2020 r. – 160. We wtorek, 18 lipca podpisano umowę na dostawę kolejnych autobusów elektrycznych dla Warszawy. 10 nowoczesnych, ekologicznych pojazdów wyprodukuje spółka Solaris Bus & Coach z Bolechowa.

 

To już trzeci stołeczny przetarg na dostawę autobusów elektrycznych dla stolicy. Pierwszy z nich rozstrzygnięto w 2014 r. (wygrał Solaris), a kolejny – w roku 2016 (wygrało konsorcjum Ursus Bus oraz AMZ-Kutno).

 

Niskopodłogowe, 12-metrowe autobusy Solaris Urbino electric zostaną wyposażone w klimatyzację, system monitoringu, automaty biletowe i szereg ułatwień dla osób niepełnosprawnych. Będą dostosowane do ładowania akumulatorów za pomocą pantografów z ładowarek napowietrznych umieszczanych na pętlach autobusowych (docelowo 19 na terenie miasta, pierwsza powstała przy ul. Spartańskiej).

 

Niezmiernie cieszy mnie, że możemy kontynuować wieloletnią i owocną współpracę z MZA, dostarczając kolejną partię autobusów elektrycznych. Wybór naszych pojazdów jest widocznym dowodem na to, iż Warszawa nie tylko konsekwentnie inwestuje w zakup nowoczesnych, komfortowych i przyjaznych środowisku niskopodłogowych autobusów miejskich, ale robi to jednocześnie w sposób wyjątkowo efektywny, wyznaczając ogólnoeuropejskie trendy w komunikacji miejskiej – dodaje Solange Olszewska, prezes zarządu Solaris Bus & Coach.

Ale to bynajmniej nie koniec zakupów Miejskich Zakładów Autobusowych.

 

Do 2027 roku chcemy wprowadzić do ruchu 800 nowych autobusów (610 – 18-metrowych oraz 190 – 10- i 12-metrowych). Chcemy, żeby w dużej mierze były to autobusy nisko i bezemisyjne czyli hybrydowe, gazowe i elektryczne – informuje Jan Kuźmiński, prezes Miejskich Zakładów Autobusowych. – Jesteśmy prekursorem i jednym liderów elektromobilności w Europie. Zamierzamy rozwijać komunikację elektryczną coraz bardziej. Nasze najbliższe plany to odbiór 10 elektrobusów Ursusa, długofalowe testy przegubowego autobusu elektrycznego, uruchomienie na jesieni kolejnych dwóch ładowarek na ulicy Spartańskiej i wreszcie jeszcze w tym roku ogłoszenie przetargu na budowę 10 punktów ładowania ulicznego.

Miejska spółka będzie nadal premiowała u dostawców stosowanie rozwiązań proekologicznych takich jak  panele fotowoltaiczne na dachach autobusów czy rekuperacja (co pozwala na zmniejszenie zużycia oleju napędowego). Będzie też inwestowała w zielone, energooszczędne i czyste zajezdnie. Oddział przy ul. Woronicza, wyposażono już w elektrownię słoneczną z 290 panelami fotowoltaicznymi, system ładowarek do obsługi elektrobusów i energooszczędne ledowe oświetlenie. W najbliższych latach powstanie również nowa, nowoczesna zajezdnia przy ul.  Redutowej.

Od 2007 roku na ulice Warszawy wyjechało już 1068 nowych niskopodłogowych autobusów za ponad miliard złotych (w tym 49 pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi: 35 gazowych Solbusów oraz 10 autobusów elektrycznych i 4 hybrydy Solarisa), co pozwoliło na wymianę prawie 80 proc. taboru spółki MZA.

Wiadomości

500 zł dla kilku młodych osób za zgromadzenie

Od 1 kwietnia obowiązują zaostrzone przepisy w walce z rozprzestrzenianiem się pandemii. Niestety, nie wszyscy przestrzegają zasad. Policja ukarała m.in,...

Hulajnogi blinkee.city powracają na ulice Warszawy!

Już 31 marca 2020 hulajnogi wracają na stołeczne ulice. Polska firma blinkee.city, operator e-pojazdów czyli elektrycznych hulajnóg i skuterów,...

Metro oddaje Górczewską

Wykonawca wolskiego odcinka II linii metra w piątek, 3 kwietnia, ok. godz. 6.00 otworzy jezdnię ul. Górczewskiej nad wybudowaną stacją Młynów. Kierowcy...

Biedronka będzie czynna nawet całą dobę

Biedronka reaguje na nowe zmiany ogłoszone przez polski rząd w związku z aktualną sytuacją. Od 2 kwietnia br. sklepy sieci...

Pozwolenie na użytkowanie zachodniego odcinka II linii metra

31 marca br. Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzje o dopuszczeniu do użytkowania stacji zachodniego odcinka II linii metra. Pozwolenie dotyczy...

Ghelamco wybuduje The Warsaw Wola Tower

195 metrów wysokości będzie miał wieżowiec The Wola Tower. Biurowiec z czterogwiazdkowym hotelem wybuduje belgijski deweloper Ghelamco.

Polecane

Innowacyjne udogodnienia w Tulipan House

Zaprojektowane na nowo lobby biurowca Tulipan House to nie tylko ekologiczny design, ale też przestrzeń, która na każdym kroku podkreśla dumę...

Warszawski rynek mieszkaniowy 2019

W 2019 roku w Warszawie przekroczono mieszkaniowy Rubikon. Na rynku pierwotnym średnia cena sprzedaży metra kwadratowego, na koniec pierwszej połowy roku, przekroczyła 9 tysięcy...

Noc Wieżowców 2018

Po przerwie wracamy do Was z trzecią edycją Nocy Wieżowców. zdjęcia: Kuba Jurkowski Wejściówki na Wydarzenie są imienne i nie istnieje możliwość zmiany danych na...

Rondo ONZ jeszcze wystrzeli w górę!

BY <!-- &amp;amp;amp;amp;lt;iframe src="//www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-N25V7L" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden"&amp;amp;amp;amp;gt;&amp;amp;amp;amp;lt;/iframe&amp;amp;amp;amp;gt; Rondo...

Rondo Daszyńskiego w cieniu wieżowców

Rondo Daszyńskiego to chyba jeden z największych placów budowy w Europie. W czterech narożnikach tego ronda powstają lub są planowane biurowce o łącznej powierzchni 300...

Krwawe zaćmienie Superksiężyca w Warszawie

W nocy z 27 na 28 września doświadczyliśmy pełnego zaćmienia "Superksiężyca", następna taka okazja przydarzy się dopiero w 2033 roku. Zaćmienie rozpoczęło się o...