Firma HB Reavis rozpoczęła prace porządkowe i remont tunelu należącego do Dworca Zachodniego. To pierwszy ruch w kierunku budowy nowego dworca.
Budowa dworca rozpocznie się dopiero po uzyskaniu pozwolenia na budowę. Ma to nastąpić w najbliższych miesiącach. Inwestor aktualnie prowadzi prace porządkowe i remontowe terenu. W przesłanym do naszej redakcji oświadczeniu czytamy.
Firma HB Reavis informuje, że w tym tygodniu rozpoczęły się prace remontowe we fragmencie istniejącego przejścia podziemnego, który w przyszłości będzie przylegał do nowego budynku dworca kolejowego Warszawa Zachodnia realizowanego w ramach współpracy spółek HB Reavis oraz PKP S.A.
Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że właścicielami poszczególnych fragmentów przejścia podziemnego są cztery niezależne podmioty: Miasto St. Warszawa, spółka „PKS Polonus”, spółka PKP S.A. oraz PKP PLK. Firma HB Reavis nie odpowiada za remont całości tunelu, a jedynie za jego liczący ok. 50 metrów długości fragment należący do spółki PKP S.A.
Planowany remont obejmie rekonstrukcję przejścia podziemnego, w tym wymianę ścian, posadzek i sufitów, a także wymianę oświetlenia oraz informacji wizualnej znajdującej się w tunelu. Projekt rekonstruowanego tunelu jest spójny z planowanym w przyszłości remontem części tunelu należącej do PKP PLK.
Generalny Wykonawca dokłada wszelkich starań, aby prowadzone prace nie wiązały się z żadnymi utrudnieniami dla pasażerów korzystających z dworca kolejowego Warszawa Zachodnia. Z tego powodu w dniu 23 lipca uruchomiony został tymczasowy tunel zastępczy, który będzie służył pasażerom w trakcie trwania remontu.
Realizacja zasadniczych prac remontowych potrwa kilka miesięcy. Wyremontowany fragment przejścia podziemnego zostanie oddany do użytku pasażerów w czwartym kwartale 2014r.
Budowa dworca ma rozpocząć się również w tym roku i potrwa do 2015.