Podróżni zyskają dogodny dostęp na perony Warszawy Zachodniej z kładki między ul. Tunelową a Al. Jerozolimskimi. Stalowa konstrukcja już jest przesuwana nad torami. Obok prac pasażerowie bezpiecznie korzystają z pociągów.
Na stacji przebudowywane są perony i przejście podziemne. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują prace warte ok. 2 mld zł netto współfinansowane z unijnego POIiŚ.
Kładka sunie nocą. Tak ustalone prace pozwalają prowadzić obok robót bezpieczny ruch i utrzymać podróże przez Warszawę. Siłowniki przesuwają konstrukcję kładki od strony ul. Tunelowej w stronę Al. Jerozolimskich. Obiekt „wędruje” z prędkością nawet 4 metrów na godzinę. Nad torami powinien przejść w maju. Ostatecznie zostanie umocowany na 10 filarach. Kładka wraz pochylniami będzie miała długości 432 metrów.
Wykonawca, Budimex S.A. pracuje przy peronach nr 6 i 7. Stare obiekty rozebrano. Budowany jest nowy tunel i budynek techniczny stacji. Roboty obejmują także remont wiaduktu kolejowego nad al. Prymasa Tysiąclecia.
Obok placu budowy nowej Warszawy Zachodniej zgodnie z przyjętym rozkładem kursują pociągi. Podróżni korzystają z połączeń dalekobieżnych i regionalnych. Są oznaczenia i tablice informacyjne oraz komunikaty głosowe dotyczące obsługi i komunikacji na peronach.
Warszawa Zachodnia zmienia oblicze
Na nowej Warszawie Zachodniej będą zadaszone perony, ruchome schody, windy, system informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie łączenie podróży w aglomeracji oraz dalekobieżnych z komunikacją miejską. Zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”. Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r.