Dziś, 24 marca, do konstrukcji „starego” Mostu gen. S. Grota-Roweckiego zamontowany został ostatni element konstrukcji poszerzającej. Przeprawa jest teraz szersza o ok. 10 m niż była przed remontem. Przeprawa wybudowana na przełomie lat 70. i 80., przechodzi obecnie gruntowny remont i została poszerzona o ok. 10 m, do 46 m.
To oznacza, że na każdej nitce mostu będzie po pięć pasów ruchu – po dwa wewnętrzne dla przejazdów tranzytowych i po trzy zewnętrzne, oddzielone barierą, dla ruchu lokalnego. Dodatkowo na północnej stronie mostu zostanie wybudowana ścieżka rowerowa, natomiast na południowej chodnik dla pieszych. Tak wygląda już północna część mostu, po której samochody jeżdżą w obydwu kierunkach (prace budowlane trwają na południowej części trasy AK a ruch odbywa się północną nitką). Do konstrukcji „starego” mostu dospawano po 52 elementy z każdej strony obu nitek, a więc po 104 elementy na każdą z nich (czyli 208 elementów na całą przeprawę). Elementy ważą od 9 do 15 ton – łącznie zużyto ok. 3 450 ton stali. – Do zakończenia prac na Trasie Armii Krajowej pozostało już tylko 7 miesięcy. Remont wzbudza duże zainteresowanie mieszkańców stolicy, którzy podkreślają, że efekty prac budowlanych możemy oglądać praktycznie z dnia na dzień. Jesteśmy bardzo zadowoleni z postępu robót na południowej nitce trasy, jak i płynności ruchu drogowego jaki możemy zauważyć na wyremontowanej już północnej części. Z niecierpliwością czekamy na zakończenie prac – mówi Jacek Wojciechowicz, zastępca prezydenta m.st. Warszawy. Trasę Armii Krajowej do parametrów drogi ekspresowej S8 przebudowuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.. Zakres prac to m.in. zmiana szerokości jezdni głównych, połączenie istniejących i projektowanych węzłów na Trasie AK w następujące zespoły: zespół węzłów: Powązkowska – Broniewskiego – Marymoncka, zespół węzłów: Wisłostrada – Modlińska, budowa i przebudowa jezdni zbierająco-rozprowadzających, przebudowa lokalnego układu komunikacyjnego, budowa ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych. Rozbiórce i ponownej odbudowie w tej samej lokalizacji podlegać będzie 16 obiektów, natomiast w sumie – obiektów mostowych odbudowywanych oraz nowobudowanych – w inwestycji będzie 33, w tym kluczowy Most gen. S. Grota–Roweckiego. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na październik 2015 r. Wykonawcą prac jest firma Metrostav Polska S.A.