Dziś monitoring GPS to tak naprawdę podstawa działalności przedsiębiorstw posiadających na własność floty samochodowe.
Trudno się dziwić, gdy rozmawiamy z technologii, która pozwala na sterowanie wieloma elementami działania taboru. W tym artykule przedstawimy najważniejsze cechy nowoczesnego i skutecznego monitoringu GPS.
Lokalizator
Lokalizator umożliwia skuteczne lokalizowanie i śledzenie w czasie rzeczywistym poszczególnych flotowych pojazdów. To umożliwia managerowi floty na m.in. zmianę trasy, gdy ta docelowa utrudni szybkie dotarcie do Klienta (z powodu korków, wypadku itd.). Pozwoli to na wydajniejszą realizację pojedynczego zamówienia konsumenta.
Wpływ na eksploatację
Firmy wykorzystujące floty mogą redukować koszty prowadzenia działalności poprzez skuteczną kontrolę zużycia paliwa. W tym celu potrzebny będzie zaprogramowany moduł do odczytu danych eksploatacyjnych pojazdu, a następnie ich analizy. Dzięki monitoringowi GPS można również zsumować postoje kierowcy, na przykład na stacji benzynowej. Zaimplementowany algorytm obliczy zużycie benzyny i wskaże możliwe naruszenia, w tym wykorzystanie samochodów służbowych do innych prywatnych celów pracownika.
Czujniki telematyczne
Telematyka jest podstawowym elementem działania nowoczesnego monitoringu GPS. Są to czujniki zaprojektowane specjalnie do zbierania wszystkich danych eksploatacyjnych pojazdów firmowych. Następnie są przekierowywani do osoby oddelegowanej od ich analizowania. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie informacji o aktualnym stanie technicznym samochodu oraz stylu jazdy przydzielonej osoby. W szczególności tego ostatniego czynnika nie należy lekceważyć, ponieważ tzw. ecodriving pomoże zmniejszyć ryzyko uszkodzenia samochodu i obniżyć koszty paliwowe.
Źródło: https://www.verizonconnect.com/pl/rozwiazania/monitoring-gps/
Podsumowanie
Jeśli w trakcie wybierania monitoringu GPS weźmie się pod uwagę wyżej wymienione aspekty, to można być pewnym dobrego wyboru sprzętu tego typu. Ma to znaczenie, ponieważ ten pozwoli przedsiębiorcom transportowym na zmaksymalizowanie rezultatów działań na rzecz swoich klientów, a to przyniesie wymierne korzyści. Gdzie zatem szukać? Najlepiej jest zaznajomić się ze sprawdzonymi dystrybutorami omawianej technologii (chociażby za pośrednictwem Internetu), ponieważ tylko wtedy mamy pewność dostępu do pewnego i bezpiecznego zakupu.