II kwartale br. Spółka przekazała klientom klucze do 76 lokali wobec 171 przed rokiem. Mniejsza liczba przekazanych lokali wynika z harmonogramu realizowanych inwestycji – w pierwszym półroczu br. nie zakończyła się budowa żadnego z projektów. Narastająco, w pierwszych sześciu miesiącach tego roku Ronson Development przekazał klientom 375 lokali w porównaniu z 276 w I półroczu 2016 r. Wzrost ten wynika z rekordowej liczby 299 lokali przekazanych klientom w I kwartale 2017 r. w ramach inwestycji zakończonych jeszcze w ubiegłym roku.
W całym pierwszym półroczu 2017 r. Ronson Development sprzedał 439 lokali, czyli o 21% więcej niż w pierwszych sześciu miesiącach 2016 r. Największą popularnością cieszyły się warszawskie inwestycje Spółki: City Link (łącznie 123 lokali sprzedanych w ramach czterech etapów), Espresso (74 lokale) oraz Miasto Moje (53 mieszkania), a także szczecińska Panoramika (58 lokali sprzedanych od początku roku) oraz wrocławska Vitalia (46 mieszkań). Ronson sprzedał też ostatnie mieszkania w poznańskiej Kamienicy Jeżyce. Na koniec czerwca br. w ofercie sprzedaży Spółki znajdowało się ponad 1000 lokali czyli o ponad 50% więcej niż na koniec I kwartału br. (671 lokali).
– Zgodnie z naszymi zapowiedziami i harmonogramem realizowanych inwestycji, w pierwszym półroczu nie sfinalizowaliśmy żadnej budowy, przez co w II kwartale przekazaliśmy klientom mniej lokali niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Narastająco od początku roku liczba lokali przekazanych klientom wyniosła 375, czyli o 36% więcej niż przed rokiem, co zawdzięczamy przede wszystkim rekordowej liczbie lokali przekazanych w I kwartale tego roku. Chodzi o lokale w inwestycjach, które zostały ukończone jeszcze w ubiegłym roku. W efekcie, pod względem rozpoznanych przychodów i wyników finansowych, po bardzo dobrym pierwszym kwartale należy spodziewać się słabszego drugiego kwartału – wyjaśnił Tomasz Łapiński.