Ulica M. Ossowskiego w środę, 1 sierpnia, została udostępniona warszawiakom. To pierwsza droga otwarta po rozbudowie II linii metra na Targówku. W pobliżu wyremontowanej ulicy widać już klatki schodowe i szyby windy przyszłej stacji podziemnej kolei.
– Mówiłam już nie raz „Metro zmienia Warszawę”. Tak właśnie dzieje się na Targówku. Już wkrótce mieszkańcy będą mogli skorzystać z podziemnej kolei, ale nie mniej ważne jest to co dzieje się na powierzchni. Dopięliśmy swego, wykorzystaliśmy szansę, którą dała nam rozbudowa metra i zgodnie z zapowiedziami dziś oddajemy do użytku pierwszą przebudowaną ulicę na Targówku – zapowiada Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy, która wczoraj oglądała efekty przebudowy.
Ulica Michała Ossowskiego dotychczas była przecięta placem budowy stacji C17 Targówek. Obecnie tutaj oraz na terenie pozostałych dwóch budowanych stacji metra na Pradze-Północ i Targówku wykonawca rozpoczął już odtwarzanie infrastruktury miejskiej na powierzchni. Obok zasypywane są stropy podziemnych budowli, budowane klatki schodowe i szyby wind, widać już także zarysy przyszłych jezdni i chodników.
Pierwszą ulicą udostępnioną do ruchu jest właśnie ul. M. Ossowskiego. Ten fragment ulicy został odbudowany zgodnie z projektami przebudowy tzw. obwodnicy Targówka przygotowanymi przez Zarząd Dróg Miejskich. Są nowe chodniki, asfaltowa droga rowerowa oraz zatoki autobusowe. Na jezdni wyznaczono dwa przejścia dla pieszych z azylami. Plac budowy metra pozostanie po obydwu stronach ulicy, dlatego też po jej północnej stronie zamknięty będzie chodnik a po obydwu stronach będą funkcjonowały wjazdy na plac budowy. Następną ulicą odbudowaną po metrze będzie Trocka – wykonawca planuje otworzyć ją jesienią.
W tej chwili trwa budowa dwóch odcinków II linii metra – w kierunku północno-wschodnim i zachodnim. Będą na nich po trzy stacje. Na prawym brzegu Wisły powstaje ok. 3,12 km trasy. Stacje to: Szwedzka (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Szwedzkiej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania. Umowę na budowę podpisano w marcu 2016 roku (czas wykonania 38 miesięcy), wykonawcą jest wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch. Kwota kontraktu wynosi 1 066 741 483,79 zł brutto. Natomiast w kierunku zachodnim, z Ronda Daszyńskiego budowane jest ok. 3,4 km podziemnej kolei. Stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Umowę podpisano we wrześniu 2016 roku (czas wykonania 38 miesięcy), a wykonawcą jest wybrana w przetargu turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. Kwota kontraktu wynosi 1 147 999 590,00 zł brutto.
Jesteś świadkiem wydarzenia w Warszawie lub chcesz podzielić się informacjami na temat nowych inwestycji? Skontaktuj się z nami przez Facebooka lub pisz redakcja@nowawarszawa.pl