Pięć pracowni weźmie udział w konkursie ogłoszonym przez Metro Warszawskie na koncepcję architektoniczno-budowlaną trzeciego odcinka II linii metra na Bemowie. Zwycięzcy zaprojektują trzy stacje i stację techniczną.
Metro Warszawskie w październiku zeszłego roku ogłosiło konkurs na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej trzeciego etapu budowy odcinka zachodniego II linii metra wraz ze Stacją Techniczno – Postojową (STP) Mory. Sąd Konkursowy spośród siedmiu oferentów wybrał pięć firm, do których wysłane zostały zaproszenia do składania prac konkursowych. Termin składania projektów koncepcyjnych upływa 4 maja 2017 r. W konkursie wezmą udział:
- Konsorcjum AMC Andrzej M. Chołdzyński i Biuro Projektów „Metroprojekt”,
- Konsorcjum pod przewodnictwem Schuessler Plan Inżynierzy,
- Ove Arup & Partners International Limited,
- ILF Consulting Engineers Polska,
- Systra S.A.
Zwycięzca konkursu otrzyma nagrodę w wysokości 50 tys. zł, a także zaproszony zostanie do negocjacji w trybie zamówienia „z wolnej ręki” w postępowaniu o udzielenie zamówienia na opracowanie projektów budowlanych oraz postępowaniu Zarządu Transportu Miejskiego o udzielenie zamówienia na opracowanie „Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej Węzłów Przesiadkowych”. W ocenie prac przyjętych zostało siedem kryteriów, spośród których cena stanowi tylko 30 proc. punktów możliwych do zdobycia. Oprócz ceny, pod uwagę będą brane:
- walory konstrukcyjno-technologiczne (5 proc.),
- walory eksploatacyjne (15 proc),
- minimalizacja oddziaływania obiektów metra na środowisko w czasie eksploatacji (10 proc),
- rozwiązania architektoniczne (20 proc.),
- powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej (10 proc.),
- program i rozwiązania technologiczne STP (10 proc.).
To będzie ostatni odcinek II linii metra po zachodniej stronie miasta – trzy stacje, niemal 4 kilometry podwójnego tunelu i Stacja Techniczno-Postojowa mają być gotowe w 2023 r. Stacje tego odcinka zostały zaplanowane:
– C03 po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej;
– C02 w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej;
– C01 w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.
Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, projektowany będzie z kolei teren o łącznej powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Mory, z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.