Dziś wybrany został wykonawca w przetargu na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie, od planowanej stacji Lazurowa do stacji Techniczno-Postojowej Mory.
– Wybraliśmy wykonawcę budowy metra dla odcinka Mory+3. To niewątpliwie kluczowy etap inwestycji. Metro dojedzie na Bemowo, a jego sprawne funkcjonowanie zapewni nowa stacja techniczno-postojowa – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. – W ramach kontraktu powstaną trzy stacje pasażerskie, stacja techniczna Mory oraz parkingi Parkuj i Jedź. Dzięki temu warszawiacy z Bemowa w 20 minut dojadą do centrum – dodaje.
Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm: ASTALDI S.p.A., ul. Giulio Vincenzo Bona 65, 00156 Rzym (Włochy), Gülermak Ağir Sanayi Іnşaat ve Taahhüt A.Ş. Konya Devletyolu, 23. Km, no. 111 Gölbaşi – Ankara, Turcja,Gülermak Sp. z o.o., ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa.
Konsorcjum zaoferowało wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę brutto: 1.622.951.790 zł.
Wśród kryteriów wyboru znalazły się:
· cena – 60 proc.
· skrócenie czasu wykonania – 8 proc.
· przedłużenie okresu rękojmi – 32 proc.
Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał max. 50 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie trzech stacji metra oraz niemal czterech kilometrów podwójnego tunelu i Stacji Techniczno-Postojowej Mory.
Ostatnie stacje II linii metra, zaplanowane to:
· stacja C03 Lazurowa – po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej,
· stacja C02 Chrzanów – w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej,
· stacja C01 Połczyńska – w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.
Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, na ponad 26 hektarach wybudowana zostanie Stacja Techniczno-Postojowa Mory, z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami oraz zapleczem technicznym II linii metra.