MARRIOTT INTERNATIONAL FINALIZUJE TRANSAKCJĘ PRZEJĘCIA FIRMY STARWOOD HOTELS & RESORTS WORLDWIDE, TWORZĄC W TEN SPOSÓB NAJWIĘKSZĄ SIEĆ HOTELOWĄ NA ŚWIECIE.
Sieć Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) sfinalizowała transakcję nabycia firmy Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc., tworząc tym samym największą i najlepszą spółkę hotelarską na świecie. Marriott oferuje obecnie najbardziej kompleksowy portfel marek, łącznie z wiodącymi markami lifestylowymi, powiększa liczbę obiektów na całym świecie, umacnia pozycję lidera w branży usług luksusowych i hoteli klasy średniej , a także w segmencie obiektów konferencyjnych
i kurortów. Począwszy od dnia dzisiejszego, Marriott udostępnia swoim gościom uczestnictwo w programie lojalnościowym o nazwie Marriott Rewards – w którego skład wchodzą Ritz-Carlton Rewards oraz Starwood Preferred Guest (SPG) i umożliwia transfer punktów pomiędzy poszczególnymi programami po połączeniu kont, które nastąpi w dniu dzisiejszym.
Nowo utworzona spółka będzie oferować przeszło 5700 zarządzanych i franczyzowych obiektów, ponad 1,1 mln. pokoi, 30 wiodących marek świadczących usługi o średnim i luksusowym standardzie w ponad 110 krajach. Dzięki tej transakcji sieć dystrybucji sieci Marriott na terenie Azji i Środkowego Wschodu podwoiła się.
Najlepsze programy lojalnościowe
Marriott Rewards – w którego skład wchodzi Ritz-Carlton Rewards oraz SPG to najbardziej znane
i nagradzane programy lojalnościowe w branży hotelarskiej. Wspólnie, po połączeniu kont, programy te będą w stanie zaoferować swoim uczestnikom jeszcze więcej korzyści, a także nowe destynacje takie jak Aruba, toskańska Dolina Serchio czy Park Narodowy Krugera w RPA dla członków programu SPG, oraz Malediwy, Bora Bora czy Santorini w Gracji dla członków programów Marriott Rewards i The Ritz-Carlton Rewards.
Korzyści płynące z transakcji
Przejęcie firmy Starwood przez Marriott umożliwia połączonej spółce poszerzenie swojego portfela oraz zasięgu dystrybucji, wdrażając na większą skalę działania mające na celu zapewnienie redukcji kosztów
w ramach prowadzonych przez firmę operacji korporacyjnych i majątkowych. Jak już wcześniej wspomniano, Marriott wyraża przekonanie, że firma może być w stanie osiągnąć 250 milionów dolarów synergii kosztowych rocznie. Dodatkowe synergie powinny pojawić się w formie zwiększonej ilości przeprowadzanych operacji i poprzez dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Oczekuje się, że połączone kompetencje w dziedzinie sprzedaży zapewnią nowo powstałej spółce zarówno lepszą efektywność, jak i zwiększone możliwości generowania przychodów.
Przewiduje się, że koszt jednorazowej transakcji połączenia rzeczonych spółek wyniesie około 140 milionów dolarów. Marriott zamierza podjąć niezbędne kroki, aby pod koniec 2016 roku niespłacony dług publiczny firmy Starwood uległ zrównaniu z niespłaconym zadłużeniem publicznym firmy Marriott International. Marriott dąży do utrzymania inwestycyjnego rankingu kredytowego i kontynuowania polityki ostrożnego zarządzania bilansem firmowym po przeprowadzeniu fuzji obu firm.